Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Här är i alla fall stämningsansökan.

https://gofile.io/d/3sdBCG

Tyvärr går det utläsa ovanligt lite från åklagarens påstådda bevisning då det ofta bara hänvisas till ”rapporter” i FUP:en.

Målet bygger ju till största delen på SkyECC-chattar, men mig veterligen har inte Encro-aliaset Huskygorilla varit känt tidigare.
Under åtalspunkt 1 hänvisas till en dom där Teo Br*nk M*dsen (i,a) dömdes för att ha förvärvat tre kilo kokain i Helsingborg. Och går man tillbaka till den domen ( https://gofile.io/d/Y39u9v ) ser man att det var just Huskygorilla han främst chattade med då.
I nuläget kan jag inte dra annan slutsats än att det aliaset användes av bland andra Dilsh*d Osm*n. Så Mapping pliiis, kan du kolla i vilka FUP:ar du hittar Huskygorilla. Jag kan bara se aliaset i några domar och då nämns det endast väldigt perifert.

Det mest intressanta hittills är annars en (låst) artikel i HD där nu åtalade N*vdalen (företagaren) kopplas till den redan dömde hamnarbetaren P*hlkvist (i). Där står bland annat:

https://www.hd.se/2024-09-13/har-ar-...-hamninsidern/

Åh, vad jag hoppas att någon kan få tag på FUP:en. Enligt uppgift lämnar Helsingborgs TR inte ut den digitalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Vahra
Lär finnas på https://www.krimfup.se/
Om inte, mejla de och be de inhämta FUP sedan postar du den i tråden.

Så har du gjort något själv också istället för att fråga om FUP varje dag!
Vore tacksam!

Kostnaden för att få kopia av förundersökningsprotokollen i B 656-24 är på 14 380 kr.
Citera
2024-09-21, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiseeds
18 millar det är inte lite om det är i kontanter även detta borde ju ha transporteras via något företag som täckmantel?
Eller sätter dom säg i en vanlig bil och kör ut från landet?
Detta är entreprenörer enligt mig.

Vart får du siffran 18mille ifrån?
Citera
2024-09-25, 12:36
Medlem
Finns de någon som är på plats i rättegången som kan berätta hur de går?
Citera
2024-09-28, 12:04
Medlem
Vilka av dessa blev släppta?
Citera
2024-09-28, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamadow
Finns de någon som är på plats i rättegången som kan berätta hur de går?
Nu blandar du nog ihop korten…. Det var mördarna på Ragnvalla som släpptes. Otroligt… om de skulle släppas så borde det varit från en hög höjd….
Citera
2024-10-04, 17:55
Medlem
Budikates avatar
Ny artikel i HD idag.

https://www.hd.se/2024-10-04/forsvar...arkgrossister/

Advokat Byron Törnström uttalar sig:
-Kan polisens analytiker ha fel? Ja, det kan de.

Nu läser sannolikt inte advokat Törnström, vars Krav Maga kunskaper tydligen gett honom hybris även inne i Rättssalen, trådarna på Flashback. Men om han ändå gör det, så kanske han ska lägga analytikernas sannolika misstag i den ena vågskålen och sin klients sannolika kriminella handlingar i den andra - och se vilket som väger tyngst.

För även om du är advokat Byron, så är du sannolikt inte så pass dum i huvudet att du innerst inne inte förstår vad som är sanning och vad som är lögn.
Citera
2024-10-04, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
Ny artikel i HD idag.

https://www.hd.se/2024-10-04/forsvar...arkgrossister/

Advokat Byron Törnström uttalar sig:
-Kan polisens analytiker ha fel? Ja, det kan de.

Nu läser sannolikt inte advokat Törnström, vars Krav Maga kunskaper tydligen gett honom hybris även inne i Rättssalen, trådarna på Flashback. Men om han ändå gör det, så kanske han ska lägga analytikernas sannolika misstag i den ena vågskålen och sin klients sannolika kriminella handlingar i den andra - och se vilket som väger tyngst.

För även om du är advokat Byron, så är du sannolikt inte så pass dum i huvudet att du innerst inne inte förstår vad som är sanning och vad som är lögn.
Tyvärr betalar staten mer än samvetet. Samma gäller Bergdahl. Han försvarar även Lala bröderna. Han har därmed liv på sitt samvete….
Senast redigerad av ie94dab 2024-10-04 kl. 23:55.
Citera
2024-10-04, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ie94dab
Tyvärr betalar staten mer än samvetet. Samma gäller Bergdahl. Han försvarar även Lala bröderna. Han har därmed liv på sitt samvete….
Liksom Rosell som försvarade HIF huliganen som dödade DIF supportern och därmed HIFs ekonomi…. Han har också någon av de inblandade som klient. Hur fan kan man sälja ut sitt samvete så?
Citera
2024-10-05, 00:52
Medlem
Budikates avatar
Citat:

Det har ju visat sig att Tingsrätten håller ovanligt hårt på FUPen i detta ärende. Varför kan man spekulera i...?

Jag råkar ha läst delar av FUPen, och jag kan ha fel, men jag tror att anledningen till att Tingsrätten inte vill lämna ut den beror på att ovanligt många personer (utöver de åtalade) verkar vara inblandade i olika former av penningtvätt.

Troligtvis sitter ett antal personer på nålar just nu och de hoppas nog att FUPen aldrig kommer ut...
Citera
2024-10-14, 17:45
Medlem
Jävligt tyst i denna tråd.

Det är ju en super intressant rättegång.

Hade jag bott i HBG hade jag suttit i rätten någon dag och lyssnat.
Citera
2024-12-02, 13:30
Medlem
Kashal_tees avatar
Några av de inblandade ryktas vara på fri fot.
Citera
Igår, 14:57
Medlem
SpelarAllanballans avatar
Citat:
Liksom Rosell som försvarade HIF huliganen som dödade DIF supportern och därmed HIFs ekonomi…. Han har också någon av de inblandade som klient. Hur fan kan man sälja ut sitt samvete så?
Advokaten försvarar klientens rättigheter inte klienten som person, professionalism i sin yrkesroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in