Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ie94dab
MF är smart och gör många kreativa affärer men pengarna han tjänar kommer inte från sån skit. Finns nog anledningar till varför CN puttats ut från företagen. Tråkigt att MP EL skall svärtas ner. En av de få pålitliga hantverkarna i stan. Tycker det luktar lite avundsjuka.

Vad är det han gör för typ av kreativa affärer, för dom han gör ”by the book”är ju verkligen inget man blir speciellt imponerad av, snarare tvärtom?
Citera
2024-01-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
Vad är det han gör för typ av kreativa affärer, för dom han gör ”by the book”är ju verkligen inget man blir speciellt imponerad av, snarare tvärtom?
Det går att tjäna pengar utanför företagen också om man är hantverkare och driftig. De finns många i nätverket som jobbat med alla hans hus exempelvis. Som sagt tror inte han är inblandad i vad CN ev är inblandad i. Han är för smart för det och skulle förlora för mycket. Lämnar det där.
Citera
2024-01-27, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurresnurre
Brinner bilar i hela Sverige dagligen, tror inte det behöver vara samband. Men vem vet. Vad dom skulle vilja åstadkomma med det förstår jag dock inte
Snarare kontraproduktivt, den 3 månader långa drönarövervakningen av Hbg har just löpt ut. Övervalningen måste varit trist för grabbarna som brukade leka cowboys o panga på varann m automatvapen mellan grönsakstånden nere på GA torget.
Citera
2024-01-27, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megazoegafan
Må ha vetat som hänt men jag tror inte han är iblandad, Hade detta varit för 20 år sedan så säkert men inte idag . Jag tror Frohm skapat något han inte gärna vill bli av med , och därför hållt sig ifrån detta helt.

Vad exakt är det han skapat för något, kan du ge någon form av ledtrådar. För som redan konstaterats i tråden är hans publika bolag inget han tjänar några pengar på.
Så någon form av verksamhet som ligger utanför det lagliga måste det ju vara, men vad?
Citera
2024-01-27, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
Vad exakt är det han skapat för något, kan du ge någon form av ledtrådar. För som redan konstaterats i tråden är hans publika bolag inget han tjänar några pengar på.
Så någon form av verksamhet som ligger utanför det lagliga måste det ju vara, men vad?
Bygg och förädla 4-5 hus privat billigt och sälj dyrt under en 10 års period och skatta för det så kan du också unna dig lite extra. Modus operandus för många hantverkare och fullt lagligt. Lägg ner MF spåret. Tror inte ett dugg på det. Han skulle inte riskera sin familj. Han tjänar tillräckligt på det han gör. Är det något han gjort så är det att han haft dåligt omdöme och haft CN som vän.
Citera
2024-01-27, 09:52
Medlem
Citat:
Bygg och förädla 4-5 hus privat billigt och sälj dyrt under en 10 års period och skatta för det så kan du också unna dig lite extra. Modus operandus för många hantverkare och fullt lagligt. Lägg ner MF spåret. Tror inte ett dugg på det. Han skulle inte riskera sin familj. Han tjänar tillräckligt på det han gör. Är det något han gjort så är det att han haft dåligt omdöme och haft CN som vän.

Sluta tramsa och sabotera tråden med dina barnsliga inlägg, Du behöver inte försvara din polare, den killen är inte misstänkt. Varken du eller det andra pinsamma geniet vet bättre än Nationella Riksenheten mot internationell och organiserad brottslighet. De har kravlat upp i röven på de som är häktade. Punkt slut.

Kom med något intressant. Vad är det som har skett 2020 och 2021? Det ser enligt häktningsframställan ut som korta tidsspann då brott skett. Narkotika ja. Vad är det för narkotika? Volymer? Hur har det distrubuerats? Är det SKY ECC som är källan till all information?
Citera
2024-01-27, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aklagarmyndigheten
Sluta tramsa och sabotera tråden med dina barnsliga inlägg, Du behöver inte försvara din polare, den killen är inte misstänkt. Varken du eller det andra pinsamma geniet vet bättre än Nationella Riksenheten mot internationell och organiserad brottslighet. De har kravlat upp i röven på de som är häktade. Punkt slut.

Kom med något intressant. Vad är det som har skett 2020 och 2021? Det ser enligt häktningsframställan ut som korta tidsspann då brott skett. Narkotika ja. Vad är det för narkotika? Volymer? Hur har det distrubuerats? Är det SKY ECC som är källan till all information?

Det är väl för i helvete inte jag som gör barnsliga inlägg. Jag svarar på direkta frågor och ger min synpunkt på vad jag tycker är tråkiga anklagelser. Jag tror precis som du att NOA har full koll redan vilket 5 häktade är en bra början på.
Citera
2024-01-27, 10:20
Medlem
Citat:
Det är väl för i helvete inte jag som gör barnsliga inlägg. Jag svarar på direkta frågor och ger min synpunkt på vad jag tycker är tråkiga anklagelser. Jag tror precis som du att NOA har full koll redan vilket 5 häktade är en bra början på.

Vill du hjälpa din polare MF - sluta skriv om honom helt. Titta på hur många som läser tråden. Det är tiotusentals som läst redan och ja, både du och det andra geniet är barnsliga. Hänger du med?

När kommer åklagaren att gå ut med mer uppgifter?
Citera
2024-01-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigert
En av de män som greps vid tisdagens gryningsräd i Helsingborg är en företagare. Han misstänks nu för inblandning i hanteringen av större narkotikapartier. Mannen har band till ett syndikat i Helsingborgsområdet som tros vara experter på kokainsmuggling.

Tidigt på tisdagsmorgonen slog polisen till på en rad adresser i Helsingborg. Totalt greps fem män.

I utredningen finns misstankar om åtminstone tre fall av synnerligen grova narkotikabrott under 2020 och 2021.

Och enligt HD:s uppgifter handlar det om ett tillslag mot ett nätverk som misstänks ha distribuerat stora narkotikapartier.

Under torsdagen och fredagen häktades männen av Helsingborgs tingsrätt.

Fyra av dem är mellan 32 och 37 år gamla. Två av dessa är kända av polisen sedan länge och enligt HD:s uppgifter bedöms vara stora i narkotikasammanhang.

Den femte personen är en företagare från Helsingborg. Han har inte dömts för några brott sedan 2005. Men är nu av stort intresse i den omfattande narktotikautredningen.

Företagaren har tydliga band till ett lokalt syndikat som polis och tull länge misstänkt ägnar sig å att smuggla kokain. Ett nätverk HD skrev om när artikelserien Kokainkusten inleddes 2018.

Företagaren har exempelvis länge varit en god vän till den hamnarbetare som sedan i höstas sitter häktad misstänkt för inblandning i storskalig smuggling av kokain via Helsingborg hamn. Som HD berättat tidigare var hamnarbetaren högaktuell redan i det så kallade broccoliärendet 2009. Då dömdes två av hans kollegor för att ha hanterar 100 kilo kokain i hamnen.

Under spaningen i broccoliärendet fastnade hamnarbetaren och den nu misstänkte företagaren på bilder ihop när de möttes på ett kafé i Helsingborg.

Företagaren förhördes senare som vittne av tullkriminalen i broccoliutredningen och berättade då att han och hamnarbetaren var gamla vänner.

Enligt HD:s uppgifter ska företagaren sedan dykt upp i utkanten av narkotikautredningar – bland annat eftersom han bedömts ha band till flera andra personer som misstänks tillhöra smugglingssyndikatet.

I samband med fredagens häktningsförhandling meddelade mannens advokat, Lars Kruse, att företagaren förnekar brott, motsatte sig häktning och begärde att bli försatt på fri fot.

Men efter förhandling kom tingsrätten fram till att de anser att företagaren är på sannolika skäl misstänkt för två fall av synnerligen grovt narkotikabrott.

Att misstankarna i utredningen gäller händelser under 2020 och 2021 kan tyda på att bevisning hittats under den omfattande analys av material från knäckta krypterade telefoner som sysselsatt europeisk polis sedan 2020.[/i]

Man får såklart hoppas att de har mer än "Enligt HD:s uppgifter ska företagaren sedan dykt upp i utkanten av narkotikautredningar – bland annat eftersom han bedömts ha band till flera andra personer som misstänks tillhöra smugglingssyndikatet." på Företagaren. Att känna / ha band kriminella gör inte en person kriminell.
Citera
2024-01-27, 11:56
Medlem
Citat:

Jag köper dina förklaringar till MF:s framgångar, du kom med en rimlig förklaring.
Jag har dock aldrig anklagat MF för delaktighet i pågående utredning.
Jag släpper detta nu.
Citera
2024-01-27, 15:48
Medlem
Någon fram med info om kurdiska bröderna, ska vara mycket under radarn men ha fingrar i allt
Citera
2024-01-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigert
Har du namn på de kurdiska bröderna?.
Dilsh*d Osm*n
Dil*w*r Osm*n *=a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto