Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-27, 04:38
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Då faller nog väldigt många svenskar bort. Jag bland annat. Blir inte många kvar.
Detta gäller alltså om man vill vara politiker i Sverige. Är du det?
När jag växte upp fanns det nästan inga utlänningar alls i Sverige och det var då ett bra land.
Citera
2024-01-27, 04:40
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Jag skulle uppskatta det stort om alla våra politiker offentligt gick ut med vilket folk de sätter först. Dessa dagar känns det som att svenskar och Sverige endast är en eftertanke efter Israel och andra länder i Mellanöstern

Judar, palestinierna, samer, kurder, araber och afrikaner verkar vara mycket högre prioriterade än svenskar, i Sverige.

Tänk om en riksdagsledamot i ex försvarsutskottet gick ut och deklarerade att han först och främst ser sig som ryss.
Vad hade hänt då?

Socialdemokraterna har sedan decennier haft en palestinakramande inställning.
Sverige var det första EU-landet som i oktober 2014 godkände staten Palestina genom Margot W.(S)
Ett pinsamt misstag som vi genom offentligt uttalande av utrikesministern 2022 har erkänt var ett misstag. Detta eftersom Palestinska staten i sina dekret har inskrivet att staten Israel ska utrotas. Något vi troligen kände till men valde att blunda för 2014.

Sossarna borde göra sig av med Jamal El-Haj efter hans senaste uttalande om att han i första hand ser sig som palestinier och inte som svensk. Men eftersom det återigen handlar om Palestina och en palestinier som han drar till sig röster till partiet, vill de inte dumpa honom. Trots att de borde.
Citera
2024-01-27, 04:48
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Detta gäller alltså om man vill vara politiker i Sverige. Är du det?
När jag växte upp fanns det nästan inga utlänningar alls i Sverige och det var då ett bra land.

Nej jag är inte politiker 😊
När jag växte upp fanns det inte heller barn som inte talade perfekt och flytande svenska.
Om de inte hade talfel och gick hos talpedagogen på skolan några gånger i veckan, förståss.

Idag finns det hela skolklasser där ingen talar flytande svenska. Det är fullkomligt förödande för barnens utveckling i landet de växer upp i. Hur har våra politiker tänkt under åren? Har de överhuvudtaget tänkt?

Att en svensk riksdagsledamot offentligt går ut och deklarerar att han inte i första hand ser sig som svensk är så otroligt absurt och vansinnigt så man knappt tror att det är sant.

Det är nästan ännu märkligare att han inte redan nu genom mediastorm och krav från övriga riksdagsledamöter fått lämna riksdagen.
Senast redigerad av coli 2024-01-27 kl. 04:54.
Citera
2024-01-27, 04:51
Avstängd
Citat:
Nej jag är inte politiker 😊
När jag växte upp fanns det heller inga barn som inte talade perfekt och flytande svenska.
Om de inte hade talfel och gick hos talpedagogen på skolan några gånger i veckan.

Idag finns det hela skolklasser där ingen talar flytande svenska. Det är fullkomligt förödande för barnens utveckling i landet de växer upp i. Hur har våra politiker tänkt under åren? Har de överhuvudtaget tänt?

Att en svensk riksdagsledamot offentligt går ut och deklarerar att har inte i första hand ser sig som svensk är så otroligt absurt och vansinnigt så man knappt tror att det är sant.

Det är nästan ännu märkligare att han inte redan nu genom mediastorm och krav från övriga riksdagsledamöter fått lämna riksdagen.

Jag tycker det är väldigt bra. Det är lättare att slänga ut inkräktarna ÄN om dom plötsligt skulle känna sig som svenskar, det skulle vara dåligt för Sverige i längden. Deportation är svaret, inte integration.

Man vill inte att ormens gift ska förgifta mjölken liksom.
Citera
2024-01-27, 05:24
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Jag tycker det är väldigt bra. Det är lättare att slänga ut inkräktarna ÄN om dom plötsligt skulle känna sig som svenskar, det skulle vara dåligt för Sverige i längden. Deportation är svaret, inte integration.

Jag håller med er båda på sätt och vis. Tyvärr så tvivlar jag på att det blir någon förbättring men givetvis så hoppas jag ju.
Citera
2024-01-27, 05:25
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100

Sverige är ett uppdukat smörgåsbord med gratis sociala förmåner och bidrag.
Vi tillåter och betalar för företeelser som de flesta andra länder inte gör.

Exemplet med El-Hajs intevjuv är ytterligare ett exempel på att vi har en vansinnigt slapphänt attityd mot rena vansinnigheter och blir utnyttjade som land och folk. Sunda förnuftet mot rena dumheter har gått förlorat.

Levnadsstandarden för en invandrad mångbarnsfamilj där ingen jobbar utan sedan flera år går på SFI, är arbetssökande eller sjukskriven är i många fall mångdubbelt bättre än för de rikaste i den lilla by de kom från.

Barnen får också bra kläder, gratis skola, gratis barnomsorg, gratis universitetsutbildning, gratis tandvård, gratis vaccinationer och sjukvård för alla. Och så kommer de allihop få pension.
De kommer därför naturligtvis inte frivilligt återvända till fattigdomen om inte Sverige blir betydligt mer bidragsrestriktivt och börjar ställa krav.

Kanske ställa rimliga krav på :

*. Förbud för religiösa friskolor
*. Förbud att bära religiösa kläder och symboler i skattefinansierad verksamhet som skola, sjukvård och förvaltning. Den verksamheten ska vara neutral och lika välkomnande för alla.
*. Inte erbjuda religiösa specialmåltider i skolan. Barn får ta bort det som inte passar alternativt ta med mat.
*. Inte tillåta religiösa klädesplagg på barn. De får välja själva som vuxna.
*. Förbjuda omskärelse av både flickor och pojkar i Sverige
*. Förbjuda alla former av könsdiskriminering och diskriminering av homosexuella i moskéer.
*. Låt personen själv finansiera en tolk om denne behöver det trots några års vistelse i landet
*. Dra in PUT om någon flytt till Sverige pga livsfara - men ändå återvänder på semester till hemlandet utan att stryrelseskicket där förändrats.
*. Inför språk- och samhällskunskapstester för medborgarskap.
*. Inför möjlighet att återkalla medborgarskap vid stor brottslighet.
*. Dela ut försörjningsstödsbidrag som kuponger/bankkort som gäller för basvaror i utvalda affärer. Så att dessa pengar inte skickas till ursprungslandet eller används fel.
*. Klassa det som rasism åt båda håll, dvs om en invandrar familj förbjuder sina barn att träffa svenskar är det lika rasistiskt som om svenska föräldrar uttryckligen förbjuder sin barn att umgås med invandrare.

*. Tillägg: förbjud någon som i första hand ser sig som företrädare för ett annat land/folk att få - och få behålla - en riksdagsplats.

Till att börja med rätt rimliga krav som kanske gör det mindre attraktivt att bara utnyttja Sverige utan att vilja bli svensk, om man egentligen inte behöver det utan kan återvända hem.
Senast redigerad av coli 2024-01-27 kl. 05:46.
Citera
2024-01-27, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Om man säger att man först och främst är något annat än svensk bör man inte få vara minister eller riksdagsledamot i Sverige.

Lite som om en SAAB-fantast skulle jobba på Volvo.

Vi behöver nya lagar som omöjliggör politisk karriär hos alla som inte sätter Sverige och svenskarna först.

(Trolöshet mot huvudman typ men här huvudman = svenska samhället, svenska företag, svenska medborgare och svenska intressen).

Och vilka är svenska delen av befolkningen. Dumjvel det är araber och negrerna precis som Reinfeldt(neger-farfar) sa 2014 när han utropade seger över svenskarna.

Det du tror är Sverige är på väg att dö ut i rask takt för det är mestadels pensionärer numera.
Citera
2024-01-27, 06:22
Medlem
Citat:
Karln borde fått lämna sin riksdagsplats och uteslutits ut partiet i direkt anslutning till intervjun.
Han har ju öppet talat om vilket folk han ser sig som företrädare för - och det är inte svenska folket.

Många tokiga uttalande och beslut har kommit från riksdagsledarmöter genom åren. Vi får idag förtvivlat brottas med effekterna av deras oförstånd.

Men ingen har väl ändå gått så långt att vederbörande offentligt gått ut med att han i första hand företräder ett annat land/folk och inte i första hand Sverige?

Det är ju naturligtvis absolut diskvalificerande för en riksdagsledamot i Sverige!
Det är helt oförenligt med jobbet och borde betyda att han där och då sa upp sig.
I sig har säkert S inga problem att låta honom "falla", men om han attraherar röster som S vill ha är de beroende av att låta honom sitta kvar och det var väl därför han spelade ut kortet inför öppen ridå om att Yuksel och Nyans hade försökt rekrytera honom, d.v.s. han hotade S med konsekvenser om han inte får sitta kvar. S är landsförrädare och har gjort ett val som de nu svårligen kan backa ifrån utan att riskera förluster.
Citera
2024-01-27, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
Under intervjun pressades El Hamas till att erkänna att Först och främst är jag Palestinier. Trots varningar från sitt parti åker han till terrorkonferenser eftersom han först och främst är Palestinier..

Det får en ju att undra i vilka andra beslut som tas i riksdagen där hans identitet som först och främst Palestinier hellre gagnar Palestina än Sverige.

Han är så klart inte ensam, i ett land där allt är tillåtet och invandrare uppmanas att ha kvar sin kultur istället för att anpassa sig till samhället så kommer många invandrare leva kvar i sina gamla klanstrider och oförrätter och först och främst verka i de intressena snarare än i Sveriges intresse. Ta Kackelbabben som man fick muta med X antal miljoner i terrorfinansiering efter att hon hoppat av och blivit politisk vilde.

Borde det inte vara ett grundkrav att våra politiker först och främst identifierar sig som Svenskar? Tänk om en Amerikansk president hade sagt att först och främst identifierar jag mig som Somalier.. Han hade blivit hängd framför vita huset på dagen.

Att ha politiker från andra länder som styr över lokalbefolkningen har historiskt sett hänt när ett land blivit koloniserat eller förlorat i krig. Dum Svensken röstar glatt självmant in dem som ledare för sitt land. Ofattbart.

Om alla våra politiker först hade identifierat sig som Svenskar skulle vi förmodligen inte bli indragna i all världens konflikter. Vi skulle sköta vårt så får de andra idioterna sköta sitt. Vad tycker ni? Borde det inte vara ett grundläggande krav för våra politiker att de först och främst identifierar sig som Svenskar och sätter Svenska intressen först?
Jag tycker T.ex. att kackelbabben skulle slängts ut med huvudet före när hon körde sin utpressning, alternativt blivit fängslad för landsförräderi. Hur fan kan Svensken ställa upp på sådan här skit???

Var hittar man den intervju där han säger att han först och främst är palestinier?
Citera
2024-01-27, 09:25
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Var hittar man den intervju där han säger att han först och främst är palestinier?

https://www.svtplay.se/video/e5d2dVq...555&id=eYqb5gA

Nu har jag sett igenom intervjun (Aktuellt, 24/1) och El-Haj betonar sin identitet som palestinier, men jag hör inte det där citatet uttalas av El-Haj, men ingen tvekan om att El-Haj sätter sin palestinska bakgrund mycket högt. Om det då betyder att den går före arbetet för Sverige i riksdagen kan man ju diskutera.

För övrigt en bra intervju där ställs nödvändiga frågor, att El-Haj sen svarar som han gör kan journalisten inte så göra så mycket åt. Man sitter tillbaka med intrycket av en riksdagledamot med en tveksam förmåga att träffa objektiva beslut i MÖ-frågor (han fick ju lämna sin plats utrikesutskottet av samma orsak)
Citera
2024-01-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
https://www.svtplay.se/video/e5d2dVq...555&id=eYqb5gA

Nu har jag sett igenom intervjun (Aktuellt, 24/1) och El-Haj betonar sin identitet som palestinier, men jag hör inte det där citatet uttalas av El-Haj, men ingen tvekan om att El-Haj sätter sin palestinska bakgrund mycket högt. Om det då betyder att den går före arbetet för Sverige i riksdagen kan man ju diskutera.

För övrigt en bra intervju där ställs nödvändiga frågor, att El-Haj sen svarar som han gör kan journalisten inte så göra så mycket åt. Man sitter tillbaka med intrycket av en riksdagledamot med en tveksam förmåga att träffa objektiva beslut i MÖ-frågor (han fick ju lämna sin plats utrikesutskottet av samma orsak)

Att han är palestinier framgår klart liksom han åsikt i palestinafrågan. Men nej, han säger ju inte det som påstås av ts i den intervjun. Tycker ts då borde hinta om ev annan intervju eller redigera sin text. Ev sitter folk och diskuterar något som inte hänt.
Citera
2024-01-27, 10:12
Medlem
Tycker många på flashback är orättvisa mot Jamal El Haj.

Invandringspolitiken i Sverige har som bekant varit åt helvete i flera årtionden och socialdemokraterna har haft ett stort ansvar för detta, särskilt de senaste 20 åren.

Men det blir konstigt att hata en enskild person så mycket för att han är socialdemokrat och invandrare.

Det är väl helt självklart att han som palestinier inte kan tycka speciellt bra om ockupationsmakten som massmördar hans folk? Det har inget med antisemitism att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in