Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-26, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Det märkvärdiga är att det är så otroligt många kebaber och falaflar i Rosenbad. Jag menar, finns det något annat land i hela världen där icke infödda eller personer med fullkomligt annan etnicitet sitter och bestämmer på samma sätt? Hur många med namnet Svensson, Andersson och Gustafsson har Erdogan i sitt parlament? Och resten av pisshålen där nere då? Det kommer ju inte ens på fråga.

Så därför undrar man varför det är så jävla viktigt att ha dessa hjälpsändningsberoende aprövar hos oss? Särskilt när de först och främst är palestinier?!
Jag satt just och funderade på detta,
hur ser det ut i andra länder? Har vi någon Andersson i Irans regering som först och främst identifierar sig som Svensk och som driver HBTQ frågor?
Hur ser det ut i Turkiet? Har vi en Svensson i deras regering som lobbar för ett Svenskt NATO inträde?
Kanske har vi en Anna Fredriksson i Somalias regering som jobbar för att de skall skicka bidrag till Sverige?
Det skulle vara spännande att se vilka andra länder som styrs av utlänningar och som fortfarande identifierar sig som utlänningar.. Jag vet I USA att det finns några som inte ser helt Amerikanska ut men de säger iallafall att de är Amerikaner.. Har inte hört någon Afroamerikan där som säger att han i första hand är somalier... Ge gärna exempel, jag är genuint nyfiken.
Citera
2024-01-26, 09:10
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Varför är individer från just Arabländer intresserade av att driva politik?

Varken Italienare, Greker eller Chilenare var intresserade. Trots stor invandring från just dessa länder.

Vad är haken, och AGENDAN?

För egen vinning såklart.
Citera
2024-01-26, 09:16
Medlem
Gaffelpärms avatar
Ifrån Daniel Schatz X:

” Kommer ni ihåg när Lars Ohly uppgav i SVTs Uppdrag granskning att han fick ett "glädje-sms" från sin bästa vän när Prag befriades från kommunismen 1989? Det fanns bara ett problem: det första smset skickades 1992.

Igår gjorde Jamal El-Haj en Ohly när han, i sin iver att ge en känga åt @FredrikKarrholm, fastslog att han efter 11 september 2001 träffade Storbritaniens utrikesminister Robin Cook och pratade om hoten från al-Qaida. Enda problemet? Cook avgick som utrikesminister 8 juni 2001.

Skrönorna om Cook verkar vara lika tillförlitliga som El-Hajs försäkran om att att aldrig ha träffat Amin Abu Rasid före Malmökonferensen, vilket bekräftats varit falskt.”
Citera
2024-01-26, 09:54
Medlem
Barentss avatar
Om palestinier haft samma Go som han har i ord så hade de inte behövt försörjas med mat betalt av världssamfundet, t.ex Sverige 400Mkr i bidrag per år.

Men naturligtvis är han Palestinier och helt handlingsförlamad, full med luft, och tillför varken Sverige eller Palestina någonting.

Generande för S hur som helst. Palestina börjar ju bli ett Fult ord i Sverige, efter att ha Vänster-förskönats i 50 år. De har närt en orm vid sin barm. Jag förväntar mig uteslutning efter detta. Han kan gå till Nyans.
Citera
2024-01-26, 09:59
Medlem
aaerligs avatar
Nu har El Hamas gjort bort sig så det räcker. Avgå innan det blir värre.
Citera
2024-01-26, 10:05
Medlem
DerRoteBarons avatar
Vad är problemet? Han är ju Palestinier? Det är bara blåsta, vita nyliberaler som tror att folk blir någonting helt annat så fort de korsar en gräns.
Citera
2024-01-26, 10:12
Medlem
Ett annat fint citat av Jamal El-Haj: "Man får inte döda civila även om de är judar".

https://nyheteridag.se/el-haj-man-fa...m-de-ar-judar/

Jag tycker att palestinierna ska åka tillbaka till mellanöstern och stanna där. Så jävla trött på dem.
Citera
2024-01-26, 10:17
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Nu har El Hamas gjort bort sig så det räcker. Avgå innan det blir värre.

Jag tror sossarna kommer hålla i El Hamas in i det sista. Förlorar dom honom så förlorar de Malmö vilket kan leda till att de rödgröna förlorar nästa val.
Citera
2024-01-26, 10:40
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aalahue
Ett annat fint citat av Jamal El-Haj: "Man får inte döda civila även om de är judar".

https://nyheteridag.se/el-haj-man-fa...m-de-ar-judar/

Jag tycker att palestinierna ska åka tillbaka till mellanöstern och stanna där. Så jävla trött på dem.

Ja det var ett fantastiskt avslöjande citat av El Hamasen
Citera
2024-01-26, 10:43
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Jag tror sossarna kommer hålla i El Hamas in i det sista. Förlorar dom honom så förlorar de Malmö vilket kan leda till att de rödgröna förlorar nästa val.

Jovisst men vi får se vad Nyans hittar på. Sosseriet kommer kanske inte att få en sådan lätt resa de räknat med ändå. Bara att ha en nyckelperson som rapar floskler och sedan cascha in rösterna per automatik. Kanske inte kommer att funka så på 20-talet.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Hans intervju i aktuellt var katastrof.
Han gräver sin grop djupare och djupare.

Nu vevar Mikail på twitter om att dom har haft bra samtal och är överens I myclet även om El Haj utåt säger andra saker.

Problemet är att våra största ledarskribenter är såna sossar att dom aldrig skulle skriva att han behöver avgå.
Skulle Lindberg göra det skulle Jamal Hamas ryka direkt.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Jamal El-Haj (S) - Först och främst är jag Palestinier

Den meningen säger det mesta och pekar även på vad som är det stora grundläggande felet i dagens Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in