Citat:
Jag satt just och funderade på detta,Det märkvärdiga är att det är så otroligt många kebaber och falaflar i Rosenbad. Jag menar, finns det något annat land i hela världen där icke infödda eller personer med fullkomligt annan etnicitet sitter och bestämmer på samma sätt? Hur många med namnet Svensson, Andersson och Gustafsson har Erdogan i sitt parlament? Och resten av pisshålen där nere då? Det kommer ju inte ens på fråga.
Så därför undrar man varför det är så jävla viktigt att ha dessa hjälpsändningsberoende aprövar hos oss? Särskilt när de först och främst är palestinier?!
Så därför undrar man varför det är så jävla viktigt att ha dessa hjälpsändningsberoende aprövar hos oss? Särskilt när de först och främst är palestinier?!
hur ser det ut i andra länder? Har vi någon Andersson i Irans regering som först och främst identifierar sig som Svensk och som driver HBTQ frågor?
Hur ser det ut i Turkiet? Har vi en Svensson i deras regering som lobbar för ett Svenskt NATO inträde?
Kanske har vi en Anna Fredriksson i Somalias regering som jobbar för att de skall skicka bidrag till Sverige?
Det skulle vara spännande att se vilka andra länder som styrs av utlänningar och som fortfarande identifierar sig som utlänningar.. Jag vet I USA att det finns några som inte ser helt Amerikanska ut men de säger iallafall att de är Amerikaner.. Har inte hört någon Afroamerikan där som säger att han i första hand är somalier... Ge gärna exempel, jag är genuint nyfiken.