Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-28, 14:23
  #109
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
"Akta dig" kan ju lika gärna innebära att han är förbannad på C.
Ingen har alltså sett röken av dessa pojkvänner som "trätt fram"?
Var har de i så fall "trätt fram" någonstans?
Sen är som alla vet ex inga pålitliga källor, vare sig ex vänner eller ex partners.
Just det där "ex" berättar ju att det kan finnas en del surt i ryggsäcken.
C berättade i en video att han tolkade "akta dig" som ett hot först, men nu med facit i hand förstod han vad exet hade menat. Det var en varning.

Nu minns jag inte exakt var det var som exen trädde fram, men det var under tiden C satt häktad. Kan ha varit på Instagram, eller någon annan av sociala medier. Det var något i stil med; Jag är en av hennes ex och L försökte göra likadant med mig...
Efter ett tag trädde en annan person fram och sade att historien om C påminner om hans historia och tiden han var ihop med L.
Det var L,s f.d kompis som vittnade på om att hon vet om minst tre stycken ex pojkvänner som L påstått likadana saker om. Enligt henne har hon sett det själv
2024-01-28, 14:45
  #110
Medlem
Attityds avatar
Dagen då hon påstod att hon hade blåmärke under ögat kan man se henne i Jocke och Jonnas video.
Vi drar till Cypern, jeepsafari. Jag kan inte se ett blåmärke, varken före eller efter

I samma video kan man också se bådas kroppsspråk under lunchen, hur C är svängd med ryggen mot L och har armen runt lilla C, och L ser mest sur ut.

Vem som än är skyldig eller oskyldig får tiden utvisa men jag ger ingen mer tid åt L. Det ska hon inte ha.
Jag tror på att lilla C berättade om en situation som ägt rum på riktigt.
2024-01-28, 16:39
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Dagen då hon påstod att hon hade blåmärke under ögat kan man se henne i Jocke och Jonnas video.
Vi drar till Cypern, jeepsafari. Jag kan inte se ett blåmärke, varken före eller efter

I samma video kan man också se bådas kroppsspråk under lunchen, hur C är svängd med ryggen mot L och har armen runt lilla C, och L ser mest sur ut.

Vem som än är skyldig eller oskyldig får tiden utvisa men jag ger ingen mer tid åt L. Det ska hon inte ha.
Jag tror på att lilla C berättade om en situation som ägt rum på riktigt.

Jag hade nog inte heller varit så glad om en anaboladvärg hade pucklat på mig och sen varit tvungen att umgås med hans familj och låtsas som inget.
2024-01-28, 16:49
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skabbeskabbrav
Jag hade nog inte heller varit så glad om en anaboladvärg hade pucklat på mig och sen varit tvungen att umgås med hans familj och låtsas som inget.

"Man säger inte nej till Jockiboi"
Det var samma sak med Sälenresan, Linnea ville inte följa med
2024-01-28, 18:12
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
"Man säger inte nej till Jockiboi"
Det var samma sak med Sälenresan, Linnea ville inte följa med

Låter som att de inte gick att kuva linnea så de tar till sina maffiametoder då istället för att i chrippas egna ord "avrätta henne medialt". Undra vad det är de gör när kameran är avstängd som får henne att vägra föja med så pass ofta.
2024-01-28, 18:29
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skabbeskabbrav
Låter som att de inte gick att kuva linnea så de tar till sina maffiametoder då istället för att i chrippas egna ord "avrätta henne medialt". Undra vad det är de gör när kameran är avstängd som får henne att vägra föja med så pass ofta.

Det är väl det som blev den stora överraskningen. En ung tjej på dryga 20 år som dem inte har makt över. Kränkande för män som är van att ha kontrollen. Enligt Chrippa skulle ju Jockiboi hänga ut henne om hon inte tog ordern, och hon frågade om vad den uthängningen skulle bestå av, eftersom hon inte gjort han något. Ja nu har vi fått se hur hans karaktärsmord kan se ut, och det förklarar också varför inte så många andra kreatörer vill ha med han att göra. Dem säger inte nej utan drar sig lugnt och stilla undan. Vad har han kvar? Alla följare som inte känner han privat. Lite som at ha en rockstjärna som idol. Dem följer han blint och slutar att tänka på alternativen
2024-01-28, 21:40
  #115
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
Men varför saknas blåmärkena på bilderna som är tagna dagen före, samma dag samt även dagen efter? Mina blåmärken brukar vara kvar i några dagar. Och dom som gulnat lite brukar finnas dagen före. Jag ser ingen annan förklaring än att det är smink men du får gärna förklara vad jag missar.
Varför saknas blåmärken? För att det tar 24 timmar för blåmärken att utvecklas fullt ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Dagen då hon påstod att hon hade blåmärke under ögat kan man se henne i Jocke och Jonnas video.
Vi drar till Cypern, jeepsafari. Jag kan inte se ett blåmärke, varken före eller efter

I samma video kan man också se bådas kroppsspråk under lunchen, hur C är svängd med ryggen mot L och har armen runt lilla C, och L ser mest sur ut.

Vem som än är skyldig eller oskyldig får tiden utvisa men jag ger ingen mer tid åt L. Det ska hon inte ha.
Jag tror på att lilla C berättade om en situation som ägt rum på riktigt.

Som sagt, det tar 24 timmar för ett blåmärke att utvecklas fullt ut. Bara för att du inte ser det betyder det inte att det inte finns, det är inte fullt utvecklat än.
2024-01-29, 13:48
  #116
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Varför saknas blåmärken? För att det tar 24 timmar för blåmärken att utvecklas fullt ut.



Som sagt, det tar 24 timmar för ett blåmärke att utvecklas fullt ut. Bara för att du inte ser det betyder det inte att det inte finns, det är inte fullt utvecklat än.
Du fattar ju inte vad jag säger. På dagen hon tog bild på ett fullt utvecklat blåmärke saknas blåmärket på alla andra bilder från den dagen SAMT även dagen efter bilden på blåmärket togs. Alltså, blåmärket är bevisat sminkat eller retuscherat.
__________________
Senast redigerad av Kalsongbatong 2024-01-29 kl. 13:51.
2024-01-29, 16:42
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
Du fattar ju inte vad jag säger. På dagen hon tog bild på ett fullt utvecklat blåmärke saknas blåmärket på alla andra bilder från den dagen SAMT även dagen efter bilden på blåmärket togs. Alltså, blåmärket är bevisat sminkat eller retuscherat.

Exakt hur vet man det? Det är ju lättar och går fortare att retuschera bort ett blåmärke än att retuschera dit ett. Med tanke på att det är den misstänkte som har redigerat filmerna så misstror jag just nu det du säger. Tror du på fullaste allvar han hade släppt filmer med blåmärken på, om det nu har funnits det som det lutar åt, den andra bloggen som finns har den misstänktes bror släppt och redigerat.

Länka till all rådata på alla filmer och bilder, inte till någon tiktok domare. Så kan man snabbt göra en riktig bedömning.

Nej jag är inte slut i huvudet, jag bara inser att det är lättare att redigera bort märkena, och att det är otroligt osannolikt att hon skulle ge dessa datum när hon vet att det filmas från alla håll och kanter hela tiden utan att det ligger någon sanning i det hon säger.

Indirekt sprider man ryktet om att hon är totalt hjärndöd och har fejkat ett blåmärke, vilken faller mycket mindre sannolikt än att hon talar sanning och vloggen är släppt utan märken men de fanns i verkligheten, det är några musklick så får man bort sådant.
2024-01-29, 20:27
  #118
Medlem
Linnea är fortfarande skriven på Stockholmsadressen. Hon sa att hon tänkte betala halva under uppsägningstiden, men samtidigt går Gustav B ut och säger att dem inte hade någon uppsägningstid, för dem bodde där utan kontrakt. Han har också erkänt att hon bara fick hämta sina grejer i lägenheten om hon lämnade ifrån sig inloggningen till yt-kanalen, som stod på henne.
Om Chrippa är så dum att han skriver yt-kanalen på henne får han skylla sig själv. Det betyder att den är hennes och han är körd i den delen
2024-01-29, 20:36
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Linnea är fortfarande skriven på Stockholmsadressen. Hon sa att hon tänkte betala halva under uppsägningstiden, men samtidigt går Gustav B ut och säger att dem inte hade någon uppsägningstid, för dem bodde där utan kontrakt. Han har också erkänt att hon bara fick hämta sina grejer i lägenheten om hon lämnade ifrån sig inloggningen till yt-kanalen, som stod på henne.
Om Chrippa är så dum att han skriver yt-kanalen på henne får han skylla sig själv. Det betyder att den är hennes och han är körd i den delen
Gustav har en egen youtubekanal nu, frågan är om han inte råkat prata för mycket bredvid mun, i sin iver att trycka till Linnéa, hon kanske rent av får överta förstahandskontraktet? Man får inte hyra ut lägenheter svart, det vet Gustav och han borde tänka på vilka han har att göra med, när han lajvsänder privatsamtal...
Lätt att vara efterklok..

Vi vet fortfarande ibte om youtubekanalen skrivitscöver på Linnea, jag tror fortfarande att det är den andra kvinnan (Julia) som vill(e) ha tillbaks Chrille.
Det är kanske svårt att erkänna nu, när det blivit en så stor grej? Det började med icloud och svartsjukan blev okontrollerbar.
2024-01-29, 20:43
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Gustav har en egen youtubekanal nu, frågan är om han inte råkat prata för mycket bredvid mun, i sin iver att trycka till Linnéa, hon kanske rent av får överta förstahandskontraktet? Man får inte hyra ut lägenheter svart, det vet Gustav och han borde tänka på vilka han har att göra med, när han lajvsänder privatsamtal...
Lätt att vara efterklok..

Vi vet fortfarande ibte om youtubekanalen skrivitscöver på Linnea, jag tror fortfarande att det är den andra kvinnan (Julia) som vill(e) ha tillbaks Chrille.
Det är kanske svårt att erkänna nu, när det blivit en så stor grej? Det började med icloud och svartsjukan blev okontrollerbar.

Om Linnea fått förstahandskontraktet hade det varit episkt, men jag tror ärligt inte hon vill ha det. Hyran är astronomisk

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback