Citat:
Ursprungligen postat av
peterpanp
Du verkar inte så bra på att meka och laga dina bilar, som du tänkt, som jag förstår det som du själv beskriver det.
Mitt tips: försök sälja alla dina bilar.
Alla dessa bilar kommer bara bli stående för dig, rosta sönder, och skapa bekymmer/dåligt samvetet i alla år som du inte gör ett piss med de. Dumpa. Alla.
Se vad du får och vad fö. budget du kan skrapa ihop och lägga till. Försök sedan att köpa en modern nästan ny och driftsäker bil, men som ryms inom budget. Typ en som är max 3-4 år gammal, och som inte gått mer än 4000-5000 mil.
Instämmer i det mesta.
Vet du innerst inne VARFÖR du sparat på de, för mig, felaktiga objekten att bevara till eftervärlden?
Det finns nostalgiska skäl till att behålla en bil - om man kan hålla den i skick.
Koncentrera dig på en enda bil och fixa till den.
Själv har jag, sedan snart 30 år tillbaka minst en 2CV.
Har för övrigt ägt 2CV i närmare 50 år.
Parallellt med mina "riktiga" bilar.
Jag kan den och vet hur man underhåller/reparerar den.
Så länge det finns någon stans att sätta jordklämman i en 2CV är den värd att bevara, tycker jag.
Riktigt gamla bilar är inte inne i dag.
Ungdomen är inte intresserad av dom.
Ingen förstår sig på dom, trots att dom är så förhållandevis enkla att reparera och underhålla.
Hur många på det här forumet kan, och har, kört en T-Ford?
För 30 -50 år sedan var det status att äga en T-Ford.
Har inte sett en T-Ford till salu eller i verkligheten på flera år.
Var finns dom?
Om jag inte var intresserad av 2CV skulle jag satsa på Brittiska mindre s k sportbilar typ MG TC, MG TF och MG TF - INTE MGA och MGB som jag ägt ett antal vardera av - eller Morgan.
B t w så finns en MG TC på Blocket just nu - kolla in den och njuuuuut!