Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-02-03, 20:40
  #25
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ja, det var konstigt att varna för det tycker jag också. Dock skedde det ju i maj i fjor, dvs 8-9 månader sedan så det är snart preskriberat.
Jag vill få det ordentligt åtgärdat. Jag skulle överklaga detta redan direkt när det hände men något oförutsett hände som gjorde att detta var så tidigt som möjligt att dra igång processen.
Citera
2024-02-03, 23:36
  #26
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ja, det var konstigt att varna för det tycker jag också. Dock skedde det ju i maj i fjor, dvs 8-9 månader sedan så det är snart preskriberat.

Wow!!

Hatten av.
Det är sällan man ser sånt här.

Tyckte också det kändes konstigt.
Inte för att jag på något vis sympatiserar med TS ordval, men eftersom FlashBack ändå tillåter sunkigt språk så var det konstigt alltsammans.

/VV
Citera
2024-02-04, 12:24
  #27
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Wow!!

Hatten av.
Det är sällan man ser sånt här.

Tyckte också det kändes konstigt.
Inte för att jag på något vis sympatiserar med TS ordval, men eftersom FlashBack ändå tillåter sunkigt språk så var det konstigt alltsammans.

/VV
Det är bra men ändå åtgärdas inget...
Citera
2024-02-04, 12:39
  #28
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Man får skriva två OT-ord i ett annars on topic-inlägg. "Käften bög" är två ord av hela inlägget. Det gör det inte till off topic.

Moderatorns motivering är följande:

Man ser ju tydligt i meddelandet att det helt enkelt inte är sant att det innehåller mer svordomar än svar. "Bög" är den enda svordomen i hela inlägget. Man ser ju att det inte stämmer genom att bara läsa mitt inlägg.

"Får skriva" är väl en väldigt luddig tanke, rent krast så kan en mod radera inlägg oavsett ifall ett inlägg innehåller 10% OT-ord eller 70%. Det finns ingen gräns i regelverket som säger att har du skrivit X % OT så är du "safe". Utan det är i slutändan en bedömning från mod, och sålänge det finns OT så finns det argument för att bedömningen är korrekt.

Sen skulle det dock vara dumt för forumet ifall inte en viss del OT slapp igenom. Sen får man väl göra en bedömning från fall till fall. Ett bra skrivet inlägg som göder en diskussion kan då ha högre % OT än ett inlägg som är rätt uselt. För forumet som helhet är det ju mer värt att ha kvar det inlägget som är välskrivet och gynnar diskussion, även ifall båda rent tekniskt bryter mot reglerna.
Citera
2024-02-04, 19:33
  #29
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
"Får skriva" är väl en väldigt luddig tanke, rent krast så kan en mod radera inlägg oavsett ifall ett inlägg innehåller 10% OT-ord eller 70%. Det finns ingen gräns i regelverket som säger att har du skrivit X % OT så är du "safe". Utan det är i slutändan en bedömning från mod, och sålänge det finns OT så finns det argument för att bedömningen är korrekt.

Sen skulle det dock vara dumt för forumet ifall inte en viss del OT slapp igenom. Sen får man väl göra en bedömning från fall till fall. Ett bra skrivet inlägg som göder en diskussion kan då ha högre % OT än ett inlägg som är rätt uselt. För forumet som helhet är det ju mer värt att ha kvar det inlägget som är välskrivet och gynnar diskussion, även ifall båda rent tekniskt bryter mot reglerna.
Mod håller redan med mig. Det har bekräftats gång på gång igen att fåordiga förolämpningar är tillåtet. Resten av inlägget är on topic och svarar på frågeställningen.
Citera
2024-02-04, 20:49
  #30
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Mod håller redan med mig. Det har bekräftats gång på gång igen att fåordiga förolämpningar är tillåtet. Resten av inlägget är on topic och svarar på frågeställningen.

Som sagt, det vore förstås dumt att inte släppa igenom viss OT men det förändrar ju dock inte att det faktiskt helt korrekt skulle kunna ta bort inlägg som innehåller OT (även fast det är en liten del) . Det är förstås bättre att släppa igenom inlägg som är gynnsamma ur ett diskussionsperspektiv. Ser inga problem att viss OT släpps igenom, det kan faktiskt vara till nytta då det i vissa lägen kan skapa en ny tråd .

Personligen kan jag tycka att förolämpningar inte direkt gynnar ett samtal men det är dock något man får acceptera. Tenderar dock att bli rätt tröstlöst att läsa en tråd där x individer kastar förolämpningar mot varandra, men det är som sagt endast min personliga åsikt och inget forumet står bakom. Man får liksom ta att det slängs med förolämpningar här och jag ser ju hellre det än att börjar censurera .
__________________
Senast redigerad av Neroxx 2024-02-04 kl. 20:54.
Citera
2024-02-04, 21:22
  #31
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Frågeställningen var om man ska avslöja en persons beteende och jag sa ja till den frågan. Då säger moderatorn att det är off topic för att jag skrev bög samtidigt? Får man inte säga "bög" i ett on-topic inlägg som svarar på frågeställningen? Fattar ingenting.
Kan du inte bara ta av dig offerkoftan och hålla käften din jävla bög?

Om ditt inlägg innehållit en uns av saklig och vederhäftig diskussion så hade såklart detta sluppit igenom. Men nu var det bara rakt av ett genomkorkat inlägg som inte tillförde diskussionen någonting och då får du finna dig i att få en varning din lipsill. Släpp det här och gå vidare istället och stör inte moderatorerna som helt ideellt jobbar för hålla lite ordning och reda på forumet
Citera
2024-02-04, 23:41
  #32
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kan du inte bara ta av dig offerkoftan och hålla käften din jävla bög?

Om ditt inlägg innehållit en uns av saklig och vederhäftig diskussion så hade såklart detta sluppit igenom. Men nu var det bara rakt av ett genomkorkat inlägg som inte tillförde diskussionen någonting och då får du finna dig i att få en varning din lipsill. Släpp det här och gå vidare istället och stör inte moderatorerna som helt ideellt jobbar för hålla lite ordning och reda på forumet
Så vad är skillnaden mellan mitt inlägg och detta inlägget?
Citera
2024-02-05, 10:41
  #33
Medlem
invandrar-leffes avatar
Ännu ett exempel på en godtycklig varning som skadar fb.
Det måste finnas hundratusentals inlägg som är mer varningsvärda och som inte har blivit varnade.
Den här godtyckligheten är nog det största problemet på fb.
Citera
2024-02-05, 18:58
  #34
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Frågeställningen var om man ska avslöja en persons beteende och jag sa ja till den frågan. Då säger moderatorn att det är off topic för att jag skrev bög samtidigt? Får man inte säga "bög" i ett on-topic inlägg som svarar på frågeställningen? Fattar ingenting.

Har tittat på inlägget och konversationen igen, och plockat bort varningen.
Meddelandet kommer dock att förbli raderat då det inte bidrar med något till tråden i övrigt.
Citera
2024-02-06, 12:22
  #35
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Har tittat på inlägget och konversationen igen, och plockat bort varningen.
Meddelandet kommer dock att förbli raderat då det inte bidrar med något till tråden i övrigt.
Ok bra det här har jag väntat på i 9 månader.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback