Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-02-04, 11:21
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barabekymmer
Jag vill egentligen inte bygga hus i Kina, s mnet r kanske lite missvisande, utan jag sitter i en tvist om en fastighet som ligger i Kina, tvisten finns i Sverige och min motpart rknar s klart med att r svrt fr en svensk domstol bevisa garfrhllanden i Kina etc, vilket det r.

Jag har krt fast lite och letar efter inspiration och ider. Men ven att ha ngon att bolla med hur de olika certifikaten och anskningsprocesserna funkar i Kina skulle hjlpa fr jag har ett par kopior p dessa som bevis.

Lter som en srja , om du kan bevisa p att du ger fastigheten borde du vll kunna lta en auktoriserad versttare verstta dina dokument t dig , frga annars vad rtten i sverige efterfrgar fr att du ska kunna bevisa att du ger den .
Citera
2024-02-05, 21:12
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Jag vill egentligen inte bygga hus i Kina, s mnet r kanske lite missvisande, utan jag sitter i en tvist om en fastighet som ligger i Kina, tvisten finns i Sverige och min motpart rknar s klart med att r svrt fr en svensk domstol bevisa garfrhllanden i Kina etc, vilket det r.

Jag har krt fast lite och letar efter inspiration och ider. Men ven att ha ngon att bolla med hur de olika certifikaten och anskningsprocesserna funkar i Kina skulle hjlpa fr jag har ett par kopior p dessa som bevis.

S du blev blst p pengar av en person i Sverige att investera i denna fastighet lter det som? Vill du bevisa fr Svensk domstol att du inte fick det utlovade gandet av fastigheten enligt kontrakt som ett bedrgerirende?

Lite konstigt att be om rd men s r du s hemlighetsfull av dig att man mste gissa vad det ens handlar om
Senast redigerad av Bbobi 2024-02-05 kl. 21:16.
Citera
2024-02-05, 21:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Kina frsker bli av med alla sina utlnningar, d.v.s r det en tvist med ngon utlndsk part kommer domstolen antagligen att ta den kinesiska partens sida.

Kina r ett snderfallande land i ordets bokstavliga bemrkelse och vad som fortfarande fungerar idag kanske inte gr det nsta vecka. Om den hr processen berknas ta mer n ett par mnader kan du antagligen glmma att det blir ngonting i slutndan.
Citera
2024-09-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Eftersom du inte r kines kan du aldrig ga en bostad i kina.
Och som utlnning kan du aldrig bli kines!

jag r utlnning och har blivit kines
Citera
2024-09-23, 15:57
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyreshuskommunist
jag r utlnning och har blivit kines
Det mste vara ovanligt, har du gift dig med en kines eller s?
Citera
2024-09-24, 03:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Givetvis inte.
Det r kineserna som r i topp vad gller rasism och nationalism, vi r i botten.
Det r samma i Iran.
Citera
  • 1
  • 2
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3585882

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in