Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-06, 16:48
  #1
Medlem
EltonToilets avatar
En del saker, funktioner och div appar fungerar ofta första gången man testar och sen när man börjat använda app/funktion så bara slutar det funka inom kort, ibland nån timma senare, ibland några dagar.


Fler med Pixel 7 som har tips på på nåt man kan göra?

Jag hitta att nästa systemupdate dröjer nåt år, men i förrgår släpptes OTI imagefilen på googles android.delevoper sida men herrejävlar va komplext, det ska mixtras med adb, debuggbrygga för att usb analuts till windows och sdk,managmenttools och allt sker i Commandprompten och det heter att sideloada och för helvete det kommer gå åt helvete om jag prövar.

Men jag vill, o då behöver jag backup av luren, ingen sån skit google kommer med, de kallar det "en säkerhetskopia" men det bars samlade filer var för sig, musik, videor, kontakter, 30-40% av installerade apparna men ingen av de kritiska, de där du inte får tillbaks allting bara du laddar ner igen på playbutik, som mobilt bankid och swish ...

Så en systemavbildning är nog vad jag söker .... Existerar det ens till android ????

Google är sämsta drittet nånsin....
Citera
2024-02-06, 16:57
  #2
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag har inget svar på ditt problem men jag undrar vad det är för systemuppdatering som dröjer ett år? Idag kom månadsuppdateringen till de senaste pixlarna och den uppdateringen sköter sig självt, samma typ av systemuppdatering som kommer varje månad.
Citera
2024-02-06, 17:35
  #3
Medlem
Min Pixel 6 och min 7a fick båda senaste systemuppdateringen igår, laddades ner OTA och installerades med ett tryck på skärmen, vad är problemet? Skit bakom spakarna?
Citera
2024-02-06, 19:10
  #4
Medlem
Pixel fungerar som en klocka. Då du inte ens kan bemöda dig skriva vad det är som inte fungerar utöver "uppdateringar dröjer ett år" samt klagar över säkerhetsuppdateringar så kan man ju inte göra annat än att anta att problemet sitter i stolen.
Citera
2024-02-08, 08:31
  #5
Medlem
EltonToilets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag har inget svar på ditt problem men jag undrar vad det är för systemuppdatering som dröjer ett år? Idag kom månadsuppdateringen till de senaste pixlarna och den uppdateringen sköter sig självt, samma typ av systemuppdatering som kommer varje månad.


Hur kontrollerar jag att jag får allt jag ska då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback