Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-06, 17:22
  #1
Medlem
Kan man surfa på nätet med en Nintendo Switch, eller är det bara spel?`
Kan man ge den internet via telefonen/hotspotta?
Citera
2024-02-06, 17:33
  #2
Medlem
3Godisars avatar
Exakt detta undrar jag med..
Undrar även: MÅSTE man ha internet/tv abonnemang till nintendo switch eller kan man spela/köpa spel på något annat sätt, utan att skapa något konto och registrera sig och skit?

Har försökt läsa om det men fattar inte pga att jag är gammal.
__________________
Senast redigerad av 3Godisar 2024-02-06 kl. 17:43.
Citera
2024-02-06, 17:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Kan man surfa på nätet med en Nintendo Switch, eller är det bara spel?`
Kan man ge den internet via telefonen/hotspotta?

Ja. Det finns en webbläsare, det finns youtube och annat.
Det går bra att dela internet från sin mobil.

Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Exakt detta undrar jag med..
Undrar även: MÅSTE man ha internet/tv abonnemang till nintendo twitch eller kan man spela/köpa spel på något annat sätt, utan att skapa något konto och registrera sig och skit?

Har försökt läsa om det men fattar inte pga att jag är gammal.

Nintendo Twitch? Menar du Nintendo Switch eller undrar du om man kan kolla på Twitch på Nintendo Switch?
Det går att köpa fysiska utgåvor av många spel, så online är inte ett krav. Abonnemang är inget krav.
Citera
2024-02-06, 17:45
  #4
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyraMynt


Nintendo Twitch? Menar du Nintendo Switch eller undrar du om man kan kolla på Twitch på Nintendo Switch?
Det går att köpa fysiska utgåvor av många spel, så online är inte ett krav. Abonnemang är inget krav.

skrev fel
Switch. menar jag.

Tack för svaret, vad bra. Fan vad skönt med nåt som inte kräver sånt.
Citera
2024-02-06, 18:18
  #5
Moderator
^Eazs avatar
Dator- och konsolspel --> Spelkonsoler
/Moderator
Citera
2024-02-06, 18:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Kan man surfa på nätet med en Nintendo Switch, eller är det bara spel?`
Kan man ge den internet via telefonen/hotspotta?
Nej, du kan egentligen inte surfa. Det finns en gömd webbläsare inbyggd, men den är bara tänkt att användas automatiskt när du behöver logga in på Wi-Fi, om du behöver göra det någonstans som kräver inloggning via webben. Det går att komma åt den om du manuellt trixar med DNS-inställningar mm, men jag skulle vara mkt försiktig med det eftersom webbläsaren är osäker och inte supportad → räkna med problem med många sajter, och risken med att använda en webbläsare som inte är uppdaterad eller ens tänkt att surfas på nätet med.

Ja, du kan koppla upp den på vilket Wi-Fi som helst, inklusive de som du kan dela med dig från via mobil/tablet/hotspoy.
Citera
2024-02-06, 20:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyraMynt
Ja. Det finns en webbläsare, det finns youtube och annat.
Det går bra att dela internet från sin mobil.




Citat:
Ursprungligen postat av junketi
Nej, du kan egentligen inte surfa. Det finns en gömd webbläsare inbyggd, men den är bara tänkt att användas automatiskt när du behöver logga in på Wi-Fi, om du behöver göra det någonstans som kräver inloggning via webben. Det går att komma åt den om du manuellt trixar med DNS-inställningar mm, men jag skulle vara mkt försiktig med det eftersom webbläsaren är osäker och inte supportad → räkna med problem med många sajter, och risken med att använda en webbläsare som inte är uppdaterad eller ens tänkt att surfas på nätet med.

Ja, du kan koppla upp den på vilket Wi-Fi som helst, inklusive de som du kan dela med dig från via mobil/tablet/hotspoy.

Såg en video om det, men den var tre år gammal så tänkte att det kanske fanns dedikerad browser nu.

Ni två säger emot varandra, så ni får hash it out.
3,2,1 FIGHT!
Citera
2024-02-06, 20:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Såg en video om det, men den var tre år gammal så tänkte att det kanske fanns dedikerad browser nu.

Ni två säger emot varandra, så ni får hash it out.
3,2,1 FIGHT!
Du får tro på vem du vill, men du kommer bli besviken om du tror du ska kunna surfa fritt på din Switch 😬

PS. Youtube går fint eftersom det finns en dedikerad app för det. Finns ett fåtal andra streamingmetoder-tjänster också, men t ex Netflix saknas; Nintendo har varit mycket tydliga med att de avser Switch för att spela på, snarare än en generisk pryl att bli underhållen av.
__________________
Senast redigerad av junketi 2024-02-06 kl. 20:54.
Citera
2024-02-06, 21:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Såg en video om det, men den var tre år gammal så tänkte att det kanske fanns dedikerad browser nu.

Ni två säger emot varandra, så ni får hash it out.
3,2,1 FIGHT!

Browsern är inte dedikerad utan du får ta fram den via inställningarna.
Nintendo själva hävdar att den inte finns:
Citat:
Q [Switch] Is there an Internet browser for my console?

A It's not possible to use an Internet browser on the Nintendo Switch.
https://www.nintendo.com/my/support/qa/detail/34190

Citat:
Ursprungligen postat av junketi
Du får tro på vem du vill, men du kommer bli besviken om du tror du ska kunna surfa fritt på din Switch 😬

Jag kan hålla med om att det beror lite på vad man tänkt göra i browsern.
Det går utmärkt att t ex googla efter information eller besöka Wikipedia eller Flashback i mindre än 20 minuter. Men man kan t ex inte använda google docs eller titta på videos.
Det finns dock som sagt separata dedikerade appar för streaming, t ex Youtube, Twitch, Hulu och en del andra streamingtjänster.
Citera
2024-02-06, 23:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyraMynt
Browsern är inte dedikerad utan du får ta fram den via inställningarna.
Nintendo själva hävdar att den inte finns:

https://www.nintendo.com/my/support/qa/detail/34190



Jag kan hålla med om att det beror lite på vad man tänkt göra i browsern.
Det går utmärkt att t ex googla efter information eller besöka Wikipedia eller Flashback i mindre än 20 minuter. Men man kan t ex inte använda google docs eller titta på videos.
Det finns dock som sagt separata dedikerade appar för streaming, t ex Youtube, Twitch, Hulu och en del andra streamingtjänster.


Ok, såg en video innan trådstarten när någon visade hur man gör det.
Synd att man inte kan använda doks. Det var mest det jag var ute efter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback