2024-02-15, 14:04
Medlem
shotacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
"Ingen uppdatering finns tillgänglig" när den ska ta sig vidare inuti installern, jag antar att det kan bero på att man kör windows 7, får hitta en x64 7 version

Brave stödjer inte windows 7.

Det är nog dags att byta OS, vill du inte att Microsoft ska äga din information så är det kanske dags att ta klivet över till Linux.
Citera
2024-02-15, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat

Det är nog dags att byta OS, vill du inte att Microsoft ska äga din information så är det kanske dags att ta klivet över till Linux.

Vem fan kör w7 idag? va i hela helvetet.....
Citera
2024-02-15, 15:14
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
samma för fler? dags för ny blockerare?
Jag ser samma sak sedan några dagar i Edge med uBlock Origin samt med flera andra adblocks jag testat, så det är inte bara uBlock Origin som släpper igenom ads här.

Jag skaffade även en ny dator nyss och samma sak sker där, så virus, mm kan man utesluta.

Det känns snarare som att FB ligger steget före adblocksgubbarna för tillfället.
Citera
2024-02-15, 15:43
Medlem
Annonserna som börjat synas på Flashback är annonser som ligger lokalt på samma server, det är alltså ingen skillnad på dessa och andra bilder, tex loggan uppe i vänstra hörnet. Det är därför dessa slinker igenom. Det finns inget sätt för Ublock eller andra plugins att veta att detta är annonser annat än om ni manuellt filtrerar bort dessa men risken är att ni gör andra bilder trasiga också då.

Jag tycker det är helt ok faktiskt. Är det relativt statiska bilder som lagras på samma server så kan jag acceptera annonserna. Spårande skit på annonsservrar däremot - aldrig! Rätt klokt drag av admin.

Men jag skulle föredra och tror det skulle öka acceptansen ännu mer om man inte tillät animationer utan det vara stillbilder enbart. Bildväxlingar är störande och leder kanske till att jag blockerar de också i slutändan.
Citera
2024-02-15, 16:36
Medlem
Ser inte en enda annons med Chrome och uBlock Origin.
Citera
2024-02-15, 17:48
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Nej jag är ingen expert.
Men sådana där problem uppskattas nog om du rapporterar in det som en bugg.
https://github.com/uBlockOrigin/uBlock-issues/issues
Jag uppfatta inte att
det var en bugg, så ska jag skriva att den "slipped through Tv4 play" i deras forum & då
kommer dom börja undersöka den sidan? som dom aldrig hört talas om

Ett het tips till tråden, pröva med Opera, det funkar för mig just nu med Ublock, har inte vågat
installera ADblock Plus
Citera
2024-02-15, 17:50
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat

Jag vill att Microsoft ska äga min information, varför skulle jag inte?

Jag tror att äldre versioner av Brave funkar på Win 7 ifall jag skulle lägga manken till och leta rät på
den nerladdningen
Citera
2024-02-15, 19:04
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Jag ser samma sak sedan några dagar i Edge med uBlock Origin samt med flera andra adblocks jag testat, så det är inte bara uBlock Origin som släpper igenom ads här.

Jag skaffade även en ny dator nyss och samma sak sker där, så virus, mm kan man utesluta.

Det känns snarare som att FB ligger steget före adblocksgubbarna för tillfället.
mm tack för infon
då behöver jag inte prova andra blockerare.
det är lite fram och tillbaka. ibland blockas alla annonserna och ibland dyker dom upp när jag först går in på fb och efter några sekunder försvinner dom
Citera
2024-02-16, 01:44
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Funkar inte i Firefox heller på tv4 play! är vad du behöver pröva (FB) Youtube Förklarar Heligt Krig mot Adblockers pröva flera än inledande reklamblocket som däremot kan funka enligt mina symtom, det är inte bara Ublock, utan
tv4 play & co tar sig igenom ADblock Plus också samtidigt som Y-block krackelerar, det är inte en slump utan tv4 har uppdaterat sin sida.
Nej tack, man måste skapa ett gratiskonto på TV4 Play och 0 kr är alldeles för dyrt för TV4.

Hur som helst har väl de kanske insett att det självklara sättet att visa reklam är att splica in den i videoströmmen bara.
Citera
2025-03-03, 10:24
Medlem
Tillägget är inte längre tillgängligt eftersom det inte följer rekommendationerna för Chrome-tillägg.
Citera
2025-03-03, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Tillägget är inte längre tillgängligt eftersom det inte följer rekommendationerna för Chrome-tillägg.
Senaste uppdateringen för Chrome medförde väl att manifest v3 nu är implementerat.
Citera
2025-03-03, 12:44
Medlem
JerryCottons avatar
Skit också! Finns det något likvärdigt för chrome? Ublock funkade klockrent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in