Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-02-08, 00:09
  #37
Medlem
Iaghs avatar
Självklart är orsaken kommundoping hos motståndare, total avsaknad av
ekonomiska resurser och tillgång till annat nödvändigt.

Svenska hockeyligor är ett skämt pga detta, bryr mig inte överhuvudtaget alls numera. Trist nog.
Citera
2024-02-08, 00:36
  #38
Medlem
Fiskmos14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Solna. Inte Stockholm, tråden handlar om AIKs Ishockeyforening som har sitt säte på Ritorp.
https://start.stockholm/om-stockholm...forvaltningen/
__________________
Senast redigerad av Fiskmos14 2024-02-08 kl. 00:42.
Citera
2024-02-08, 00:42
  #39
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Såg en ishockeytabell ikväll där Brynäs ledde serien efter det var det Södertälje sedan Aik och på fjärde plats Djurgården.
Trodde först att det var högsta serien.
Men Allsvenskan var serie 2.och dessa 4 lag har fler guldmedaljer ihop än de 4 första lagen i högsta serien.
Varför inte plocka bort de 4 minst och betydelselösa lagen och flytta upp dessa lag som har en stolt historia och många besökare på sina matcher?

Är ej hockeykunnig.
Citera
2024-02-08, 01:23
  #40
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
Är det därför tex Kiruna skriker efter folk från storstäderna? Folk som faktiskt vill jobba för pengarna och inte bara dra en hammare efter sig i 8 timmar och se allmänt dum ut?

Nä vet du vad. Folk från storstäder har ett mycket större driv när det gäller att få saker och ting gjort, än folket ute på byggden.

Well, jag har ingen forskning på detta så jag kam tyvärr inte länka till något sådant. Detta är enbart efter egen beskådning efter flera års jobb i byggsektorn lite överallt i landet.

(Eller misstolka jag din kommentar?)

Hur har då Rögle utvecklat sin klubb långt bättre än Stockholm? Jag tror tvärtom att det finns en stor självgodhet i gamla avdankade klubbar som inte är tillräckligt ambitiösa eller smarta. Händer även i fotbollsklubbar.
Citera
2024-02-08, 15:58
  #41
Medlem
Gnagetmanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Hur har då Rögle utvecklat sin klubb långt bättre än Stockholm? Jag tror tvärtom att det finns en stor självgodhet i gamla avdankade klubbar som inte är tillräckligt ambitiösa eller smarta. Händer även i fotbollsklubbar.
Nu tror jag du drifta iväg från min fråga till TS litegrann.
Citera
2024-02-09, 21:50
  #42
Moderator
Gromguttens avatar
Laget är kalasbra men det jävla sänket som laget drar med sig är helt jävla tragiskt. Pajaserier i Sødertälje. Igen och igen.

Degradera skiten. Ni kan hålla på med skräpet i fotboll.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback