• 1
  • 2
2024-02-11, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngbaggen2
Om ni läser det finstilta (som jag inte trodde var finstilt eller gick att missa) så står det "Schenker - Hemleverans", till exempel. Det är där mysteriet ligger.

Schenker har alltid varit dbschenker ombud för min del. Precis som bring och dhl. Undantag för dhl-express bilar.
Citera
2024-02-11, 10:31
Medlem
0A0As avatar
Jag upplevde samma sak mellan november-januari. Försändelser som lätt går ner i brevinkastet levererades till ett ombud och stora paket kunde droppas utanför ytterdörren. Nu verkar de där dumheterna ha upphört och alla större försändelser går istället direkt till ombudet.
Citera
2024-11-23, 09:26
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Jag har i likhet med TS också funderat över detta fenomen. Även aviseringarna skiftar på ett märkligt sätt. Ibland får jag sms, ibland e-post och någon enstaka gång hamnar det en lapp i brevlådan.

Ja, det där har jag också reagerat på. Även om det är samma typ av leverans, dvs. inte rek eller liknande, så får jag ibland en avi i brevlådan och andra gånger ett sms om att hämta ut det. Och det gäller alltså samma produkter och paketet ser exakt likadant ut. Jättekonstigt att de inte använder standardiserade metoder...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in