Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-09, 17:19
  #1
Medlem
worowynzkis avatar
Tjena hej!
Min första kur hade sitt startskott i början på december förra året.
Upplägget var Testo P 100 MG E2D under 10 veckor.
Per vecka då 350 mg.

Jag var tvungen att avbryta kuren efter ca 6 veckor pga oplanerat resande och annat, vilket jag är väldigt missnöjd med då jag hade fina resultat efter bara någon vecka.

Som PCT har jag kört nolvadex 20mg och är snart klar med det.

Den enda märkbara bieffekten jag haft är acne på ryggen, i början rätt allvarlig men sjönk fort ner till ”måttlig”, mha solande och tvål.

Tänkte ifall det finns någon räv här med gedigen kunskap kring ämnet;
Bör man förvänta sig mer, eller mer märkbara bieffekter när man använder en ester med så kort halveringstid som Propionate har? Med tanke på snabbare hormonella förändringar.
Är det isåfall mer vettigt att till nästa (eventuella) kur köra med Testo E eller -C?

Är över 25 år gammal och har tränat seriöst och noggrant sedan jag var kring 17.

Tacksam för svar, och tack för mig.
Citera
2024-02-09, 17:20
  #2
Medlem
worowynzkis avatar
Glömde att tillägga att min akne på ryggen först kom ca 1 vecka efter det sista sticket. Och samma dag som jag började med min PCT.
Jag hade som tumregel att vänta ca 5 halveringstider innan jag tog nolvadex.
Citera
2024-02-13, 04:15
  #3
Medlem
På en 6 veckor lång kur hinner du knappt stänga ner dig ordentligt.
Hur ligger ditt testo värde nu?
Hur låg det innan kur?

Nolvadex är cancermedecin behöver du det verkligen?

Hur är dina östrogenvärden?

Proviron är ett bättre kort.
Citera
2024-02-13, 22:25
  #4
Medlem
Warhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan
På en 6 veckor lång kur hinner du knappt stänga ner dig ordentligt.
Hur ligger ditt testo värde nu?
Hur låg det innan kur?

Nolvadex är cancermedecin behöver du det verkligen?

Hur är dina östrogenvärden?

Proviron är ett bättre kort.

Inte för att vara den. Men du vet att steroider också är cancermedicin va? Lika så alvedon.
Citera
2024-02-14, 01:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warheart
Inte för att vara den. Men du vet att steroider också är cancermedicin va? Lika så alvedon.
Sluta nu.... tror inte TS har koll på sina värden överhuvudtaget.

Nolvadex är inget man stoppar i sig hur som helst.
Citera
2024-02-15, 21:56
  #6
Medlem
worowynzkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan
Sluta nu.... tror inte TS har koll på sina värden överhuvudtaget.

Nolvadex är inget man stoppar i sig hur som helst.

TS hade koll på sina blodnivåer både innan och efter kur, tackar som antar.
Nolvadex är vanligt förekommande som behandling av främst bröstcancer, men antar att du som har koll också vet att otaliga mediciner har fler användningsområden än vad de ursprungligen är avsedda för.
Att tamofixen främst riktar sig mot östrogenreceptorer vid körtelvävnader betyder inte att läkemedlet endast fungerar som kontring mot gynekomasti, exempelvis.

Idag är jag fullt återställd gällande testosteronet, till och med mina spermier rör sig som de ska.
Efter en smärre dipp efter avslutad kur. Mitt östrogen steg rätt högt, vilket troligtvis beror på den snabba estern jag använde samt den korta kuren.
Och som jag nämnde så är jag medveten om hur kort kuren var.

Att man inte ''stoppar i sig'' tamoxifen hur som helst förstår man ju rätt fort efter att man läst dess verkningsmekanism. Men att det också har en betydande verkan på återhämtning är också rätt lätt att förstå.

Vilka bieffekter tänker du att jag riskerar som enligt dig använder tamoxifen i onödan?
Hur många veckar tror du, eller kanske vet, det krävs för det exogena testosteronet att stänga ner det endogena? Jag tror inte du vet, men jag kanske har fel?

Kul att du vill hjälpa till, med det är alltid fördelaktigt att förklara sig mer än att anta samt dela med sig av korta meningslösa åsikter.

Jag får känslan av att du kan betydligt mindre kring området än vad du anser, och kanske vill kunna inom medicin.
Väl menat!
Citera
2024-03-16, 12:40
  #7
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worowynzki
TS hade koll på sina blodnivåer både innan och efter kur, tackar som antar.
Nolvadex är vanligt förekommande som behandling av främst bröstcancer, men antar att du som har koll också vet att otaliga mediciner har fler användningsområden än vad de ursprungligen är avsedda för.
Att tamofixen främst riktar sig mot östrogenreceptorer vid körtelvävnader betyder inte att läkemedlet endast fungerar som kontring mot gynekomasti, exempelvis.

Idag är jag fullt återställd gällande testosteronet, till och med mina spermier rör sig som de ska.
Efter en smärre dipp efter avslutad kur. Mitt östrogen steg rätt högt, vilket troligtvis beror på den snabba estern jag använde samt den korta kuren.
Och som jag nämnde så är jag medveten om hur kort kuren var.

Att man inte ''stoppar i sig'' tamoxifen hur som helst förstår man ju rätt fort efter att man läst dess verkningsmekanism. Men att det också har en betydande verkan på återhämtning är också rätt lätt att förstå.

Vilka bieffekter tänker du att jag riskerar som enligt dig använder tamoxifen i onödan?
Hur många veckar tror du, eller kanske vet, det krävs för det exogena testosteronet att stänga ner det endogena? Jag tror inte du vet, men jag kanske har fel?

Kul att du vill hjälpa till, med det är alltid fördelaktigt att förklara sig mer än att anta samt dela med sig av korta meningslösa åsikter.

Jag får känslan av att du kan betydligt mindre kring området än vad du anser, och kanske vill kunna inom medicin.
Väl menat!


Inget fel med att köra nolvadex i ditt fall, utan snarare smart, du kan gott o väl köra 20mg dag i 3 veckor det borde räcka för att få igång dig på den kuren.

Nolva är förvisso en cancer medicin men den är godkänd för kvinnor att använda i åratal. Så 3 veckor för att få igång nötterna är ett väl avvägt vågspel där nolva står som vinnare.

Hade du legat på längre så hade nolva + Clomid varit att föredra.

Angående det du skriver om att dus får högt östrogen pga kort ester så är det precis tvärt om. Propp är bättre än exempelvis cypionat ur den aspekten.

Det du kunde gjort var att trycka en lägre dos eod och eventuellt haft en ai.

Förövrigt är det inget konstigt att få acne av förhöjda testovärden och en väldigt mild bieffekt som dessutom är reversibel.
Hoppas på god återhämtning och lycka till!
__________________
Senast redigerad av Fritjoffandersson 2024-03-16 kl. 12:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback