Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-02-11, 13:15
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Svenska folket älskar sig. Vi män- Kvinnor är lätta att manipulera och det vet globalist-judarna som gör det genom reklam. Refugees welcome sponsrade Soros för att använda vår kvinnors snälla hjärtan. Endast en psykopat kan göra det.

Mina kvinnor är som jag lojala till den svenska rasen som är vår nation. Utan vårt folk betyder inte nationen nåt. Europa betyder inget om det inte är Européer här.

Och dom värsta är inkräktarna själva kommer som en orm och låsas fly och bitar oss sen. Den är araberna och negrerna och blatterna som gjorde en krigshandling emot genom att söka sig till Europa. Värre än Soros.

Så många jag vet älskar utlänningar, ligger med utlänningar, gifter sig med utlänningar. Det är över, ledsen att säga det, men det är totalt över. Det finns ingen återvändo till det gamla. Glöm Sverige som det en gång var. Glöm tradioner, blonda barn. Vi är snart mulatter. Det. Är. Över. Ridå.
Citera
2024-02-11, 18:25
  #26
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewIronCurtain
Oberoende av vadå?

Nämndemännen som dömer i domstolarna utses ju av ovalda partistyrelser.
Du kanske inte kände til ldet för att du med vilje har undvikit information om verkligheten och bara ägnat dig åt dravlet i den obildade bisarra statspropagangan. Men Sverige är faktiskt det enda landet i världen som har politiska domstolar.

Man har inte juridiskt helt obildade någon annanstans i världen. I USA har man jury, men den är åtminstone utlottad, inte utsedd av några icke-valda partistyrelseledamöter som i din domstolskrets du inte ens känner till namnen på. Inget land i världen har mer politiska domstolar än vad Sverige har.

Du kanske borde informera dig innan du uttalar dig.

Vad jag menar med oberoende domstolar är t.ex att vi har tre rättsinstanser där den högsta har en prejudikatsfunktion. Vi har en tingsrätt där vi har nämndemän från de partier som svenska folket röstat fram. Dock har vi oberoende jurister i övrigt. Sen kan inte Sveriges regering eller riksdag eller någon annan gå in och legalt få en rätt att dömma i dennes favör. Sen har vi politisker som stiftar lagarna i landet, altsåt folket och inte gud eller någon annan. Är vi missnöjda med lagarna kan vi rösta på andra politiker.

Tack för alla förolämpningar!
Citera
2024-02-12, 08:20
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Det är inte mycket till demokrati om inte alla vuxnas röster är lika mycket värda.

Med ditt system skulle en person som lever ensam ha lika stor rösträtt som ett par som lever tillsammans.

Du beskriver en liberal revidering av demokratibegreppet. Rättighetstänkandet som du beskriver är liberalt, inte demokratiskt. I den ursprungliga demokratin i antikens Aten var politiskt deltagande i demokratin avgränsad. Demokrarin inkluderade inte alla vuxna i Aten.

Man kan självfallet tänka sig en demokrati som inte är en liberal demokrati.
__________________
Senast redigerad av 10FtGanjaPlant 2024-02-12 kl. 08:49.
Citera
2024-02-13, 17:50
  #28
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Absolut inte. Personer har rätt att rösta i båda länderna men får inte rösta i båda till samma val.


Din rätt att rösta
Om du bor i ditt hemland kan du bara rösta på kandidater från ditt eget land. Om du bor i ett annat EU-land och är skriven där kan du

rösta på kandidaterna i ditt hemland eller
rösta på kandidaterna i ditt nya land.

Det är ändå fullt mojligt att göra det.

Jag fick dubbla röstkort i förra EU-valet.
Citera
2024-02-13, 18:10
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Sverige är ingen demokrati idag. Har varit en demokratur sedan början på 1990-talet.
”Demokratur (teleskopord av demokrati och diktatur) är ett begrepp där de moderna demokratierna kritiseras för skendemokrati och bristande maktfördelning där det efterfrågas mer skydd mot majoritetsförtryck.”
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Demokratur
Vem var det som avskaffade den demokrati som Sverige var före 1990-talet?
Blev vi invaderade av Polen eller nånting? Eller röstade alla perfekt demokratisk ordning för att, som du säger "avskaffa" vår demokratiska ordning?
Jag ser istället sakerna som de är och konstaterar kallt helt enkelt att folket är totalt jävla dumt i huvet och att demokrati är Satans påfund. Illa nog i bostadsrättsföreningens tvättstuga, men det här har i stor skala gått över stupet.

Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Du skojar? Svenska folket var fullt medvetna om konsekvenserna. Varenda sate var emot SD, kommer du ens ihåg hur det var 2006-2010 nånstans? Vi riskerade att förlora familj, vänner, jobb etc, det var 95% vs 5%. Svenska folket ville absolut detta. Blaskorna löpte bananas om rasism, nazism, aldrig känt mig så förföljd och nedtryckt som under den tiden.
Och sen röstade du på SD. Och sen... vadå?
Hur tror du att det var i länder där man med revolution införde demokrati? Tror du att deras TV-apparats lilla ruta sade till dem att det borde de göra?

Om folket ska bestämma, varför kan de inte bestämma någonting annat än vad deras TV-ruta säger till dem att de ska bestämma? Hur tillförlitlig är en sån härskare, och hur går det liksom?

Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Jag skulle inte säga att Sverige är en demokrati med tanke på hur likriktade medierna är. Det finns ingen möjlighet till en öppen offentlig debatt. För korrupt. Censur av oliktänkande, makten befinner sig i Eu där ovalda byråkrater bestämmer. Kanske likadant i Ungern. Usa är absolut inte en demokrati.

Staten bestämmer vilka som ska få rösta genom att importera kriminella me n vill utvisa folk som gör något positivt och kärleksfullt som att bränna Koranen.
"Demokrati är inte demokrati"
Demokrati är visst demokrati, och det är ett folk som fegt psyksjukt försöker skylla ifrån sig sitt personliga ansvar.

Tänk om statsministern säger att "han läste nånting i nån tidsning som var fel, därför fattade han fel beslut". Men själv ger du dig den bisarra friheten att "läsa fel" och sen fatta ditt livs viktigaste beslut därefter. För att sen försöka skylla på någon annan.
(I Sverige alla kan höra dig gråta, men ingen bryr sig)

Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
SD är en del av etablissemanget. Om vi fick rösta om utkastningen, så skulle varje rasfrämling ut från Sverige. Jag skulle säga att det inte är nettominus efter att SD är i maktens korridorer. Det är tragiskt att se Jimmie krypa för MSM i intervjuer på tv4.

Det handlar om folkomröstningar eller att svenska folket tar makten själva om dom representativa inte klarar av det som yrkespolitiker. Folkomröstning 1975. Vill ni ha invandrare till Sverige? 100 procent nej skulle svarat vara. Nu ska vi rösta om, ska vi slänga ut vartenda invandrare. 100 procent ja kommer svenska folket svara. Varför är du rädd för demokrati som är svenska folkets vilja. Varför vill du blanda bort korten?
Du har helt fel om fantasin om att folk skulle rösta annorlunda i "folkomröstningar" än i allmänna val. Hur föreställer du dig att någon skulle rösta mot EU-medlemskap i en folkomröstning, men ändå rösta på t.ex. SD som ju är det mest totala pro-EU-partiet?

Det är inte SD som har svikit dig. Det är demokratin som koncept som har svikit dina vilda fantasier om att det skulle vara du, och alla andra samtidigt, som är Kung.


Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Svenska folket älskar sig. Vi män- Kvinnor är lätta att manipulera och det vet globalist-judarna som gör det genom reklam.
"Svenska folket älskar sig"
Utmärkt formulering! Det evigt utvalda ofelbara folket som styr sig självt till Himmelen.
Resten av vad du säger vet jag ingenting om. Jag har inte sett någon reklam alls de senaste 20 åren.

Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Så många jag vet älskar utlänningar, ligger med utlänningar, gifter sig med utlänningar. Det är över, ledsen att säga det, men det är totalt över. Det finns ingen återvändo till det gamla. Glöm Sverige som det en gång var. Glöm tradioner, blonda barn. Vi är snart mulatter. Det. Är. Över. Ridå.
Mulatter är helt okay. Bättre än svenskar, för de är inte kända för att vara demokratiska. Yiri yiri boom, me gusta mulatta qui baila.
https://www.youtube.com/watch?v=N26alCjCCEc
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback