Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-02-11, 19:30
  #97
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arista
Du har uppenbarligen inte bott eller bor i Täby

Jag bor i Täby och håller fullständigt med dordas.
Citera
2024-02-11, 20:43
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddy.l
3år


flytta in 13 år sedan
ut 10år sedan

besökt typ varje år taby c sen dess
det har rasat

Precis, bott där sen 2003 och flyttade 2011 och sett raset på nära håll, de som inte håller med är bara dom som bor kvar och livrädda deras bostäder ska falla i pris på sikt.
Citera
2024-02-11, 21:55
  #99
Medlem
Det mesta är bra i Täby. Vissa områden är väldigt barnvänliga tex. Löttingelund, Gribbylund, Ella park och Erikslund. Bra skolor och många likasinnade barn för barnen att vara med. Lite generationsskifte pågår i tex. Ella park.

Mycket av de problem som uppstår runt om i kommunen beror på att det kommer personer utifrån och stökar. Skönt så länge Täby slipper tunnelbana.
Citera
2024-02-12, 14:28
  #100
Medlem
Russofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddy.l
3år


flytta in 13 år sedan
ut 10år sedan

besökt typ varje år taby c sen dess
det har rasat

Så Täby Centrum har blivit Kista Galleria?
Bara massor med araber och afrikaner överallt?
Citera
2024-02-12, 16:25
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russofil
Så Täby Centrum har blivit Kista Galleria?
Bara massor med araber och afrikaner överallt?
Nej, det finns självklart både araber och afrikaner i Täby C men majoriteten är svenskar. Inte i närheten av hur det ser ut i Kista eller Mall eller många andra centrum runt om i Stockholm. De flesta av afrikanerna och araberna är besökare från andra delar av Stockholm.ä skulle jag säga.
Citera
2024-02-13, 00:19
  #102
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Om Enebyberg är lillebror till Djursholm, vad är då Täby?

Lite som kusinen från landet.
Citera
2024-02-13, 09:25
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russofil
Så Täby Centrum har blivit Kista Galleria?
Bara massor med araber och afrikaner överallt?

Nu menar jag inte att försvara Täby C eftersom jag avskyr köpcentrum som helhet, men det är ljusår mellan Kista och Täby. Nu var det säkert 5 år sedan jag senast var i Kista, men minns horderna av folk som drev runt, sittandes längst med sidorna, skriken. Täby C har inget sådant. Skötsamma människor, främst vita, som går mellan butiker för att uträtta ärenden.
Citera
2024-02-14, 13:12
  #104
Medlem
En sak jag har lagt märke till i Täby är att inför visningar sätter grannar "ofta" upp svenska flaggor. Förmodligen som någon signal att vi vill helst ha svenska grannar. Vet inte om det förekommer på andra ställen också men sett det flera gånger i Täby.
Citera
2024-05-08, 13:04
  #105
Medlem
Folk klagar på dåliga kommunikationer från Täby. Alla här åker bil vart dom än ska. Ofta företagsleasade suv:ar.
Citera
2024-05-12, 23:16
  #106
Medlem
Täby är ett av de mest småborgliga av alla villakvarteren, är nog bara Älvsjö som är värre.
Titta istället på Bromma, Danderyd eller Enskede.

Är uppväxt i Ålsten så är väll lite vinklad åt Bromma då.
Citera
2024-05-12, 23:18
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag tycker inte om Täby alls. Från innerstaden är det bökigt att ta sig ut till Täby med kollektivtrafik och det tar orimligt lång tid. Det känns dessutom som att man är mitt ute i ingenstans när man är där.

Vill man bo i en rik och lummig kommun i Stockholmsområdet så finns det inget bättre val än Nacka.

Nacka är ju lika off som Täby i princip. Men det finns en del fina kvarter där. Har en god vän som har sjötomt i saltis. Men som sagt horribelt off är det, vilket iof har sina fördelar också. Men om man som jag gillar Stockholms krogliv så blir det mest nackdelar.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback