Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-10, 19:10
  #1
Medlem
Går det att installera 2 olika bank id från 2 olika banker på samma mobil ?
Citera
2024-02-10, 19:15
  #2
Medlem
Varför ha två BankID från olika banker på en enhet? BankID funkar mot alla banker.
Du kan ha BankID på tre enheter (samma bank), behöver inte ha SIMkort räcker med wifi för att ha backup (gammal mobil) om en enhet krånglar.
__________________
Senast redigerad av tjanska 2024-02-10 kl. 19:21.
Citera
2024-02-10, 19:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Varför ha två BankID från olika banker på en enhet? BankID funkar mot alla banker.
Du kan ha BankID på tre enheter (samma bank), behöver inte ha SIMkort räcker med wifi för att ha backup (gammal mobil) om en enhet krånglar.
Jag har två olika BankID installerade för att kunna ha Swish med två nummer på samma mobil.
Citera
2024-02-10, 19:47
  #4
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Går det att installera 2 olika bank id från 2 olika banker på samma mobil ?
Inte längre med den senaste versionen vilket bedragare och de som lider av otäckt kontrollbehov är upprörda över ...Kanske kan funka om du lägger in VMOS eller annan emulator där du lägger in det andra bankid och stänger av emulering för ditt egna.
Citera
2024-02-11, 22:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Jag har två olika BankID installerade för att kunna ha Swish med två nummer på samma mobil.


På samma mobil ? Tyckte jag fick meddelande att den bank id kommer raderas om jag installerade en ny från den andra banken ? Hur fan tänkte dom om man vill ha tillgång till bägge bank idn
Citera
2024-02-11, 22:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Inte längre med den senaste versionen vilket bedragare och de som lider av otäckt kontrollbehov är upprörda över ...Kanske kan funka om du lägger in VMOS eller annan emulator där du lägger in det andra bankid och stänger av emulering för ditt egna.


Är inte så hajp på alla fortkortningar du skrev. Vill kunna ha bägge bank id ifall något händer men den andra banken. Smartast att installera den andra bank idn på sin dator ?
Citera
2024-02-12, 13:37
  #7
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Är inte så hajp på alla fortkortningar du skrev. Vill kunna ha bägge bank id ifall något händer men den andra banken. Smartast att installera den andra bank idn på sin dator ?
Det jag tog upp innebär att man har ett eget operativsystem i det som redan finns med mobilen så att det blir en simulering av en ny mobil https://youtu.be/KeRNRURnz0g?si=PG6zSV4Qj3MkbzIQ
Min bank har slutat med BankID för datorn och har hört att andra också tagit bort det.
Citera
2024-02-12, 20:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
På samma mobil ? Tyckte jag fick meddelande att den bank id kommer raderas om jag installerade en ny från den andra banken ? Hur fan tänkte dom om man vill ha tillgång till bägge bank idn
På samma mobil, ja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback