Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-02-11, 11:50
  #61
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afie
Förvisso sant såklart, det skulle ju vara förjävla trist att bara sitta och moderera.

Nu riskerar det här att bli OT, men har märkt att vissa moderatorer som har *väldigt* starka åsikter kring en viss frågeställning i en tråd, ibland modererar till sin fördel genom att stänga av vissa meningsmotståndare och sedan haussar vissa meningsfränder. Vill inte hänga ut någon i det här läget, men känns som att dessa mods kanske ska bromsa lite... Eller?
Vad jag vet så sker det alltid omröstningar i Outlaw när det kommer till avstängning och bannlysning, admin undantagen förstås.

Du kanske menar att mods moderar hårdare och delar ut fler varningar till sådana som inte håller med deras ståndpunkt? Det kan man ju lätt tro om man är väldigt investerad i ett ämne där mod inte håller med, annars tycker jag att forumet funkar ganska bra på så vis. Däremot väller forumet över av trams och och dumheter, från såväl gamla som nya användare.

Jag vet inte om jag är jag själv som blivit gammal och trist, eller om dagens användare är så mycket sämre på att upprätthålla givande diskussioner som dem som var fanbärare för 10-20 år sedan.
Citera
2024-02-11, 12:38
  #62
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afie
... har märkt att vissa moderatorer som har *väldigt* starka åsikter kring en viss frågeställning i en tråd, ibland modererar till sin fördel genom att stänga av vissa meningsmotståndare ...

Det är omöjligt.

En enskild moderator kan inte stänga av en användare.
Citera
2024-02-11, 12:43
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är omöjligt.

En enskild moderator kan inte stänga av en användare.
Gäller det även dom användare som "pausas" i en vecka?
Citera
2024-02-11, 12:46
  #64
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afie
Gäller det även dom användare som "pausas" i en vecka?

Ja, det gäller alla avstängningar, även den första på en vecka.
Citera
2024-02-11, 18:44
  #65
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afie
Gäller det även dom användare som "pausas" i en vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, det gäller alla avstängningar, även den första på en vecka.
Helt riktigt. Alla avstängningar, från en vecka, ända upp till permanent bannlysning sker alltid efter omröstning, med undantaget att administrationen kan besluta om avstängningar utan omröstning.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback