Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-02-12, 15:21
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonkochKnoll
Är du tappad? Dels tog Magnus Samuelsson steroider och dels så är skogsarbete och arbete på en gård samma övningar om och om igen. Samtidigt är en skogsarbetare och en bonde inte i närheten av lika stark i styrkelyftsövningar som en som kör dessa flera gånger i veckan. Så kör upp dina skrattsmileys i röven din svage jävel

(Kul att du tog Magnus som exempel förövrigt som nötte bänkpress). Smart där.

Du förstår ju inte ens vad vi försöker säga här…. Jösses.
Citera
2024-02-12, 16:17
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Nej inte alls. Ensidig mängdträning är det som gäller för att bli stark. Aldrig mött någon som varierar övningar mellan snea hantelpressar, hantelpressar, bänk, snedbänk osv som faktiskt är stark i bänk. De som däremot är starka i bänka nöter den 3-4 gånger per vecka.

Varför vill du bli stark i bänk?
Är det inte bättre att bli stark på riktigt än i en specifik rörelse?
Citera
2024-02-12, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Du förstår ju inte ens vad vi försöker säga här…. Jösses.

Det är du som inte förstår någonting överhuvudtaget, JAG skrev att man behöver nöta en och samma rörelse för att bli stark i den rörelsen. Är du inte läskunnig?
Citera
2024-02-12, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Varför vill du bli stark i bänk?
Är det inte bättre att bli stark på riktigt än i en specifik rörelse?

Jag har inte sagt att jag vill någonting. Jag sa att variera övningar inte är optimalt om målet är att bli så stark som möjligt i en viss rörelse. Förövrigt så är det bara svaga människor som resonerar som du. Finns ingen bra bänkare som inte är stark i all pressmuskulatur.

Varför anser du att vara en medelmåtta betyder att man är stark "på riktigt". Klassisk gubbattityd som tror att man inte blir stark av att gymma.
Citera
2024-02-12, 17:31
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Det är du som inte förstår någonting överhuvudtaget, JAG skrev att man behöver nöta en och samma rörelse för att bli stark i den rörelsen. Är du inte läskunnig?

Det är svårt att diskutera med en intelligent person, men helt omöjligt att diskutera med en idiot…
Citera
2024-02-12, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Det är svårt att diskutera med en intelligent person, men helt omöjligt att diskutera med en idiot…

Typiskt svagbegåvade att använda klyschor de läst på internet. Kan du ingenting så uttala dig inte, simpelt.

Förövrigt skrev du att man ska "chocka" kroppen i ett tidigare inlägg du har tränat 30 år och kan INGENTING.
Senast redigerad av RonkochKnoll 2024-02-12 kl. 17:43.
Citera
2024-02-12, 17:44
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att jag vill någonting. Jag sa att variera övningar inte är optimalt om målet är att bli så stark som möjligt i en viss rörelse. Förövrigt så är det bara svaga människor som resonerar som du. Finns ingen bra bänkare som inte är stark i all pressmuskulatur.

Varför anser du att vara en medelmåtta betyder att man är stark "på riktigt". Klassisk gubbattityd som tror att man inte blir stark av att gymma.

Haha jag gymmar.
Jag kör allsidigt då jag inte vill få proportioner som en krabba av att ligga och pumpa bänk.
Samt bli svag.

När gjorde du ryggresningar senast?
Citera
2024-02-12, 17:49
Medlem
Citat:
Haha jag gymmar.
Jag kör allsidigt då jag inte vill få proportioner som en krabba av att ligga och pumpa bänk.
Samt bli svag.

När gjorde du ryggresningar senast?

Kanske 7-8 år sen. När markade du senast?

Jag kan garantera att du är svag endast baserat på detta inlägget så inbilla dig inget annat
Citera
2024-02-12, 17:51
Medlem
Citat:
Kanske 7-8 år sen. När markade du senast?

Jag kan garantera att du är svag endast baserat på detta inlägget så inbilla dig inget annat

Har du hört uttrycket:
Man är inte starkare än den svagaste länken?
Well, jag tror du får jobba lite på den där ländryggen innan den går av pga vikten av dina tuttar.

Kör marklyft två ggr/veckan
Citera
2024-02-12, 17:53
Medlem
Citat:
Har du hört uttrycket:
Man är inte starkare än den svagaste länken?
Well, jag tror du får jobba lite på den där ländryggen innan den går av pga vikten av dina tuttar.

Kör marklyft två ggr/veckan

Jag vet inte om du hittar på saker i ditt egna huvud men jag måste fråga, tror du att jag endast kör bänk? Jag markar och böjer dubbelt så mycket som du gör. Är ju lite komiskt att du tror att man behöver köra ryggresningar när du markar två gånger i veckan (såvida du inte är bög och kör sumo vilket iförsig är väldigt troligt). Nolla.
Citera
2024-02-12, 18:01
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du hittar på saker i ditt egna huvud men jag måste fråga, tror du att jag endast kör bänk? Jag markar och böjer dubbelt så mycket som du gör. Är ju lite komiskt att du tror att man behöver köra ryggresningar när du markar två gånger i veckan (såvida du inte är bög och kör sumo vilket iförsig är väldigt troligt). Nolla.

Men haha.
Jag kör ryggresningar när jag inte markar ditt jävla troll.
Igen - jag VARIERAR till skillnad från dig som bara kör bänk och marklyft och är allmänt klen
-Samma övningar varje gång.
Mark tar du mig inte i. Men förmodligen din älsklingsövning bänkpress
Citera
2024-02-12, 18:15
Medlem
Citat:
Men haha.
Jag kör ryggresningar när jag inte markar ditt jävla troll.
Igen - jag VARIERAR till skillnad från dig som bara kör bänk och marklyft och är allmänt klen
-Samma övningar varje gång.
Mark tar du mig inte i. Men förmodligen din älsklingsövning bänkpress

Jag kör väldigt många olika övningar din dumma jävel men inte för specifika muskler. Jag lägger 80% av min tid på flerledsövningar för att bygga styrka. Jag skrev att träna ensidigt är bäst för styrka vilket är jävligt uppenbart om man har 50+ IQ. Om jag är allmänt klen så är jag jävligt nyfiken på vad du definierar som stark. Lovar att du bänkar typ 100kg, markar 200kg och böjer 150kg och tror att du är stark. Har slagit varenda jävla bonde jag kört armbrytning mot och aldrig tränat för att bli stark I greppet. Det följer med i marken.

Btw marka två gånger i veckan är efterblivet. Öka på böjvolymen istället din sopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in