Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-11, 16:29
  #1
Medlem
Mohaves avatar
Vad tror ni om Bowie-musikalen Lazarus som har premiär i veckan på Göta Lejon? Jag har fått två fribiljetter. Musikaler är sällan min grej, men detta lockar lite.

https://www.gotalejon.se/lazarus
Citera
2024-03-26, 14:48
  #2
Medlem
Jag tyckte inte om den. Jag förstod inte varför de tänkte att den var en bra idé att visa 1.20 av 1.40 av musikalen på skärmen. Dessutom fick jag en stark känsla att vocals inte var live =/
Annars var den bra, även om den kändes mer som bio än som en musikal, och det ogillade jag.
Citera
2024-03-26, 18:32
  #3
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejba
Jag tyckte inte om den. Jag förstod inte varför de tänkte att den var en bra idé att visa 1.20 av 1.40 av musikalen på skärmen. Dessutom fick jag en stark känsla att vocals inte var live =/
Annars var den bra, även om den kändes mer som bio än som en musikal, och det ogillade jag.

Märklig var den allt och njaaa..., det kändes väl inte som någon jättehit.
Citera
2024-03-26, 20:05
  #4
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejba
Jag tyckte inte om den. Jag förstod inte varför de tänkte att den var en bra idé att visa 1.20 av 1.40 av musikalen på skärmen. Dessutom fick jag en stark känsla att vocals inte var live =/
Annars var den bra, även om den kändes mer som bio än som en musikal, och det ogillade jag.

Håller med. Fattade inte riktigt vitsen med att att projicera över hälften av föreställningen på skärmen som dolde skådisarna. Känslan var att det var förbannat dyr bio för 700 spänn biljetten. Då satt jag ändå långt bak. Tänkte på de stackare som satt på första parkett och hade betalat ett par tusen. De måste ha gått hem med nackspärr. Med det sagt tyckte jag Linus Wahlgren gjorde bra ifrån sig när han väl dök upp live. Tjejen kändes lite för liten i rocken dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback