Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-12, 19:15
  #13
Medlem
Severlohs avatar
Hur fan öppnar den en snickers? Den kan ju knappast ha ätit den med plasten på.
Citera
2024-02-12, 19:43
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Hur fan öppnar den en snickers? Den kan ju knappast ha ätit den med plasten på.
Den gör som vi, sliter och drar lite random.
Citera
2024-02-12, 19:51
  #15
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
I Sverige är det vanligtvis inte tillåtet att jaga björn, men i USA finns vad jag vet inget generellt förbud mot jaga svartbjörn. Kanske finns något hörn av landet där de stoppat jakt då de är utrotningshotade, men överlag skjuts det mängder av björn.
Jag begriper att det förekommer organiserad jakt på björnar. Det är en annan sak. Det är väl som organiserad vargjakt i Sverige. Men du får inte skjuta en varg i Sverige hur som helst bara för att den stryker omkring på din tomtmark. Möjligen i direkt självförsvar, vad vet jag.

Sen är de extra skitnödiga med björnar i just Kalifornien. Delstatsemblemet har ju t om en björnjävel. Så att skjuta en björn under lite random omständigheter utanför organiserad jakt är lite som att skjuta en dalahäst i Mora. Det blir förhör med snuten (eller Fish & Wildlife eller vad de nu heter) och nära nog likt en mordutredning. Eller nu tar jag väl i, men de ser jävligt allvarligt på det åtminstone. Så jag kan väl förstå att de inne i butiken inte direkt drog vapen det första de gjorde.
Citera
2024-02-13, 03:38
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Orbiz
https://www.youtube.com/watch?v=xApo..._channel=A%26E

Denna videon handlar om en björn som vid repeterande tillfällen tar godis från en bensinmack i USA. Björnen väger cirka 230 kilo, så den är inte liten. Första gången så går den anställde fram och försöker blockera björnen från att komma in, varpå den nästan anfaller honom. De följande gångerna har de inte ens skaffat ett vapen, så varje gång får de bara hoppas på att björnen inte gör mer än att äta godis. Till slut så kallar de dit polisen, som sedan ordnar så att myndigheterna fångar in björnen och släpper ut den långt ifrån bensinmacken. Det är ett mindre mirakel att ingen människa dödas, med tanke på hur korkat alla involverade beter sig. Det enda som saknades var att någon god samarit skulle gå fram och ta tillbaka godiset från björnen.


Du sitter i din garderob och är rädd t o m för myggor
Citera
2024-02-13, 05:12
  #17
Medlem
HOJTAWATTAs avatar
De verkar nästan ha en laidbackattityd till björnar där borta i USA. Kanske för att de är så vana att ha dem så nära inpå, som i soptunnor, på garaguppfarter och så vidare. Sedan var väl butiksbiträdet kanske också tvungen att vakta på butiken så inget blev förstört för annars hade han väl själv fått ersätta saker och ting, det är väl också så det funkar där borta i USA.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback