Har förut läst av Svenska Spels API med javascript , men vill hellre göra det med endast php så jag kan fixa hämtningen med cron job istället . Jag tog min gamla kod där api´n laddas ner i $resp . När jag echoar ut den variabeln så skrivs hela APIet ut .
Problemet är när jag ska leta efter t.ex. lagets namn så får jag inte ut ett dugg när jag skriver som jag gjorde i javascript.
Så här läser jag av namnet på hemmalaget i första matchen i javascript , text är variabeln där apiet finns .
Hur kan jag få ut samma med php ? Koden jag använder för att få ner apiet till php ser ut så här .
Problemet är när jag ska leta efter t.ex. lagets namn så får jag inte ut ett dugg när jag skriver som jag gjorde i javascript.
Kod:
Så ser Api ut för första matchen på stryktipset . "events":[{"eventNumber":1,"description":"Feyenoord-Roma","cancelled":false,"extraInfo":null,"eventTypeDescription":"","participantType":"team","outcomes":null,"odds":{"home":"1,97","draw":"3,55","away":"3,88"},"distribution":{"date":"2024-02-13T08:32:07.575+01:00","refDate":"2024-02-13T02:30:25.185+01:00","home":"42","draw":"26","away":"32","refHome":"40","refDraw":"27","refAway":"33"},"newspaperAdvice":null,"league":{"id":10,"name":"Europa League","season":{"id":0,"name":"Europa League 23/24"},"country":{"id":1,"name":"Internationell"}},"participants":[{"id":219,"type":"home","name":"Feyenoord"},{"id":57,"type":"away","name":"Roma"}],"sportEventId":31739,"sportEventStart":"2024-02-15T18:45:00+01:00","sportEventStatus":"Inte startat","favouriteOdds":{"home":"48","draw":"27","away":"25"},"startOdds":{"home":"2,00","draw":"3,39","away":"3,65"},"randomResultProbability":{"home":"47","draw":"27","away":"26"},"complementaryOdds":null,"complementaryFavouriteOdds":null,"providerIds":[{"provider":"BetRadar","type":"Normal","id":"46296955"}]},{"eventNumber":2,"
Så här läser jag av namnet på hemmalaget i första matchen i javascript , text är variabeln där apiet finns .
Kod:
text["draws"][0]["events"][0]["participants"]["0"]["name"]
Hur kan jag få ut samma med php ? Koden jag använder för att få ner apiet till php ser ut så här .
Kod:
$curl = curl_init();curl_setopt_array($curl, array( CURLOPT_URL => $url,CURLOPT_RETURNTRANSFER => true,CURLOPT_TIMEOUT => 30,CURLOPT_HTTP_VERSION => CURL_HTTP_VERSION_1_1,CURLOPT_CUSTOMREQUEST => "GET",CURLOPT_HTTPHEADER => array("cache-control: no-cache"),));$resp = curl_exec($curl);$err = curl_error($curl);curl_close($curl);