Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-14, 00:40
  #1
Medlem
BekraftadNegers avatar
Fick en udda fråga om Iframes. Trodde ingen använde dessa längre och jag hade fan ingen bra lösning.

Jäveln har tydligen ett tema i Wordpress och mellan headern och footern vill dom ha in en extern html-sida. Jag sade AJAX osv men var tydligen inte möjligt då dom inte har kontroll på den externa servern.

Vilket är bästa sättet att få in en extern page på detta sätt? Dom har kört en iframe men problemet är tydligen att den externa sidan är så stor att det bli scollbars och jävligt liten Iframe. Ok sa ja, det är för att det den ligger på annan domän. Scripta på andra server sa jag men dom har tydligen inte den möjligheten. Hur fan gör man. Mitt förslag var att sicka med en parameter som säger hur stor sidan är och sätta heighten. Var tydligen för komplicerat för deras inhouse-utvecklare. Hur fan gör man? Jävla knöligt med externa dömäner.
Citera
2024-02-14, 01:02
  #2
Medlem
Låter jäkligt knöligt. Tror inte det är möjligt att få rätt höjd om du inte kan lägga in några rader kod till sidan som ska in i iframen, typ såhär: https://stackoverflow.com/a/3846395

Är det ett alternativ att läsa in HTML:en på servern och mata ut den i wordpress-siten? Eller kan du lägga upp en reverse-proxy till iframe-sidan på wordpressdomänen och använda den som source till iframen, så slipper du cross domain-restriktioner och kan lätt läsa av höjden innuti iframen?
Citera
2024-02-14, 07:32
  #3
Avstängd
53280s avatar
Hämta sidan med ett PHP script och sedan lägga ihop det med wordpress. cUrl finns i php.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback