Från Yle 3/3-2024
Människor i Moskva står i lång kö för tredje dagen för att hylla och sörja oppositionspolitikern Aleksej Navalnyj. Blomsterhyllningarna vid hans grav bara växer.
Själva graven är täckt med blommor så att fotot av Navalnyj inte längre syns. Korset är nästan helt täckt av blomsterhavet, skriver BBC:s ryskspråkiga avdelning. Det uppges redan nu finnas fler blommor på graven än den mängd som lades på Rysslands president Boris Jeltsins eller den sista sovjetledaren Michail Gorbatjovs gravar.
Smärtan är outhärdlig. Jag kom för att visa min respekt, för att hedra och böja mig inför en modig man som gav oss hopp om en bättre framtid och mod att bekämpa korruption och kämpa för rättvisa domstolar, sa en av de sörjande till nyhetsbyrån Reuters.
https://svenska.yle.fi/a/7-10052293
Världen och tyvärr Rysslands folk ( de som hade hopp om en bättre framtid i Ryssland ) har mist en sann rysk hjälte som stod upp för rättvisa och sanningen.
Må karma slå till fortare än kvickt mot den Förskräcklige Putin, mannen ( fel att kalla avskummet man egentligen ) som tillåts att terrorisera den fria världen.
Den dagen Putin drar sin sista suck kommer inte all världens blommor räcka till för firandet av hans frånfälle, can't wait 😁