Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-16, 21:36
  #1
Medlem
Tips om en relativt billig (upp till 10k, men billigare uppskattas alltid) laptop. Kommer mestadels användas för surfing och streaming men skulle även vilja spela CS2 samt football manager. Kommer koppla den till skärm samt tangenbord vid CS spelande så bra skärm är inget superviktigt. Inte köpt en ny laptop på 8 år då jag inte använder den dagligen direkt. Känner mig rätt så vilsen när jag kikar runt så om ni har några bra tips skulle det vara hemskt hjälpande!

Skulle föredra en i metall och inte allt för stor men tacksam för alla tips!
Citera
2024-02-16, 23:23
  #2
Medlem
Tja, då är det väl en laptop med dedikerat grafikkort som gäller i gamingsegmentet.
Under 10K så skulle jag tro att valen hamnar på Ryzen 5 med ett 3050 kort eller RX 6500M

Vill man ha bra byggkvalitet och ett tgb som inte flexar så kostar det, en billigare laptop som tål lite stryk skulle jag tro är ASUS TUF serien som har ett förstärkt chassie i MIL-STD-810G militärklassning.
Citera
2024-02-17, 06:02
  #3
Avstängd
53280s avatar
Skulle titta på Dell eller HP biz datorer ( Elitebook, Probook ) eller Thinkpad. Thinkpad är byggd i plast men oftast välbyggda maskiner ändå. Plast är inte alltid dålig, t.ex kolven på AK4 är byggd i plast.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback