Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2024-11-01, 05:57
Medlem
Det finns ven andra Tjnstemn som r inblandade i skiten, Samhllschef och Kanslichef och de finns kvar och skyddas av Kommunalrd Paula och 1e vice ordfrande i Kommunstyrelsen Gunilla Andersson(Moderat) (mest knd fr att stulit 1000 kvadratmeter kommunal mark till sin trdgrd). Nr Kommundirektr Randi Graungaard brjade grva i dessa tvs skit fick hon sparken och tvingades lmna p dagen. P tv r har dessa sjuka Politiker sparkat ett 60 tal personer som ifrgasatt Paula och Gunilla vilket r sjukt, men nu har tydligen Uppdrag Granskning tipsats och om de tar tag i det kommer mycket annat fram
Senast redigerad av Possakusan 2024-11-01 kl. 06:33.
Citera
2024-11-01, 06:19
Medlem
PWC ska granska hyreskontrakt p Kommunala fastigheter dr bland annat Paula med man hyrde Beach House med stugby och fick enorma rabatter och skattebetalarna blev blsta. PWC har redan granskat Frsvarsutbildarna som r p tapeten med stulna fordon och annat, dr visade det sig att Ekonomichefen (Petter Hansson) i Ystad r kusin till en Huvudman i stlderna (Fredrik Hansson tidigare Myrebris) och miljoner har betalats ut till Frsvarsutbildarna tack vare honom. Moderaterna vill inte vidtaga ngon tgrd fr det finns som sagt mnga politiker i syltburken men Ystadsborna har ftt nog och krver tgrd. Nr det gller Kommunalrd Paula Nilsson finns det hur mycket skit som helst och alla frvnar sig att hon r kvar. Att detta nu r p gng r tack vare Kevin Rasmussen som vissa frsker svartmla med lgner, de vill givetvis stoppa allt som handlar om korruptionen i Ystad fr de r sjlva delaktiga i elndet.
Citera
2024-11-01, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Possakusan
PWC ska granska hyreskontrakt p Kommunala fastigheter dr bland annat Paula med man hyrde Beach House med stugby och fick enorma rabatter och skattebetalarna blev blsta. PWC har redan granskat Frsvarsutbildarna som r p tapeten med stulna fordon och annat, dr visade det sig att Ekonomichefen (Petter Hansson) i Ystad r kusin till en Huvudman i stlderna (Fredrik Hansson tidigare Myrebris) och miljoner har betalats ut till Frsvarsutbildarna tack vare honom. Moderaterna vill inte vidtaga ngon tgrd fr det finns som sagt mnga politiker i syltburken men Ystadsborna har ftt nog och krver tgrd. Nr det gller Kommunalrd Paula Nilsson finns det hur mycket skit som helst och alla frvnar sig att hon r kvar. Att detta nu r p gng r tack vare Kevin Rasmussen som vissa frsker svartmla med lgner, de vill givetvis stoppa allt som handlar om korruptionen i Ystad fr de r sjlva delaktiga i elndet.

Du verkar vldigt insatt. Tyvrr r det vl ofta s att politiker skyddar varandra, ven om de tillhr olika sidor. Vi fr hoppas att K.R. inte r sdan. Skulle UG ta upp det s skulle det stta fart p hndelsefrloppet. Den politiska korruptionen i Sverige r fruktansvrd under ytan.

Har ibland lst ett namn i Ystads Allehanda, Lind, tror jag. Vad r det fr en? Verkar vara en mjliggrare fr korruptionen? Men det r kanske fel.
Senast redigerad av laxxal131 2024-11-01 kl. 11:26.
Citera
2024-11-01, 17:25
Medlem
Jag r insatt delvis fr jag tillhrde Moderaterna Ystad men lmnade fr jag skmdes, nr jag lyfte problemen s tog det hus i helvete. Jag frmodar att du syftar p Per-Olof Lind (Liberal) som var ordfrande i samhllsbyggnadsnmnden och det var han som satte ett ansikte p Korruptionen och svger politiken i Ystad. Han skyddade Gunilla Andersson och anvnde fula metoder fr att hon skulle behlla stulen Kommunal mark (se lnk)

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...tjande-av-mark

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...ver-tjansteman
Senast redigerad av Possakusan 2024-11-01 kl. 17:27.
Citera
2024-11-01, 18:35
Medlem
Citat:
Jag r insatt delvis fr jag tillhrde Moderaterna Ystad men lmnade fr jag skmdes, nr jag lyfte problemen s tog det hus i helvete. Jag frmodar att du syftar p Per-Olof Lind (Liberal) som var ordfrande i samhllsbyggnadsnmnden och det var han som satte ett ansikte p Korruptionen och svger politiken i Ystad. Han skyddade Gunilla Andersson och anvnde fula metoder fr att hon skulle behlla stulen Kommunal mark (se lnk)

Ja s hette han kanske. Tyckte man kunde lsa mellan raderna att han mjliggjorde korruptionen.
Citera
2024-11-01, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxxal131
Ja s hette han kanske. Tyckte man kunde lsa mellan raderna att han mjliggjorde korruptionen.

N, ser nu att det r helt uppenbart.
Citera
2024-11-02, 03:20
Avstngd
PalmeKillers avatar
Vl inget ovanligt , korrupta V politiker finns ver hela Sverige. Vrst r det i Stockholm, dr V politiker r medlemmar i kriminella gng.
Citera
2024-11-02, 06:19
Medlem
Citat:
Att Kevin Rasmussen skulle kuppat r bara skrattretande, han gick till val fr stoppa korruptionen, han kryssades fram och vann med hstlngder och hller vad han lovat. Elaka rykten om misshandel av sambo r en jvla lgn startad av Moderaten Sundin som r i 20 rs ldern med ett behov att hvda sig, Googla hans bravader som han stllt till med i kommunen. Han har aldrig haft ett riktigt jobb men frsker lxa upp alla skattebetalare i Ystad som bidrar till hans ln. Visserligen r det synd om honom fr han hade det inte ltt i skolan med utanfrskap och mobbing. Problemen i Ystad r Moderaterna med nuvarande Kommunalrd Paula och fre detta Kristina BendZ inget annat. En granskning r nu igng med Paula om hennes affrer i en stugby dr hon fick bidrag fr flera miljoner (5.2) och detta fanskap ska st till svars. Nr det gller Basti s r han hederligheten sjlv och har en plats i Ystad Saltsjbad fr dr r mycket korruption som mste rensas upp och det tycker vissa r hemskt, gissa vilket parti det brjar p M.
Ryktet om KR boxande p exet r gammalt, skert 15 r gammalt, och ingenting som har framkommit p senare tid. Vi fr hoppas att han inte utstter sin nuvarande kvinna fr samma behandling.
Citera
Idag, 01:32
Medlem
Citat:

Vet du, eller ngon annan, vad detta handlar om?

"Lmnade pltsligt chefstjnsten: Den som r kritisk tvingas bort
20 december 2024 16:00

Kommunens tidigare kanslichef Lisa Syrn Mandelkonvalj lmnade hastigt sin tjnst.

I ett brev till sin tidigare arbetsgivare berttar hon hur hon under lng tid utsatts fr krnkande srbehandling och inte ftt mjlighet att gra sitt jobb.

Jag r inte ensam. Vill man ha en sund arbetsmilj och undvika fler korruptionsskandaler mste detta f ett slut, sger hon."

https://www.ystadsallehanda.se/2024-...-tvingas-bort/
Citera
Idag, 02:30
Medlem
Ultragainuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxxal131
Vet du, eller ngon annan, vad detta handlar om?

"Lmnade pltsligt chefstjnsten: Den som r kritisk tvingas bort
20 december 2024 16:00

Kommunens tidigare kanslichef Lisa Syrn Mandelkonvalj lmnade hastigt sin tjnst.

I ett brev till sin tidigare arbetsgivare berttar hon hur hon under lng tid utsatts fr krnkande srbehandling och inte ftt mjlighet att gra sitt jobb.

Jag r inte ensam. Vill man ha en sund arbetsmilj och undvika fler korruptionsskandaler mste detta f ett slut, sger hon."

https://www.ystadsallehanda.se/2024-...-tvingas-bort/

Ystad r som sagt inte en kommun utan en oligopol dr de borgliga politikerna frvntas agera bulvaner fr ngra f familjefrtag som i praktiken dikterar hela ortens ekonomi. De som fljer linjen, oavsett om de r politiker, privatpersoner och t,om familjemedlemmar belnas och de som inte gra det bestraffas. Det r en ort dr girighet r den primra drivkraften fr allting. Str du utanfr fretagens grepp eller deras associerade fretag, freningar och idrottsklubbar r det i princip som du inte existera,r ven om om du bor eller studerar p orten.

Hon har skert kritiserat relationen mellan politiken och de hr fretagen fr att hon naivt tycker att det r kommunens mandat genom folkviljan som ska bestmma och inte fretagen.
Senast redigerad av Ultragainus Idag kl. 02:33.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in