Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-18, 16:39
  #1
Medlem
Hej, jag har gjort en gedigen research angående hur pass lång tid det tar att bli ren från thc på urinprov. Det jag läst mycket är att det ska ta upp till 2 månader att bli ren på 20 ng/ml och upp till 5/6 veckor på 50 ng/ml.

Jag läste en undersökning som kriminalvården gjort på människor som haft ett kroniskt bruk av cb och låtit dom kissa varje dag under en längre tid. Deras gränsvärde de mätte på i studien var så lågt som 5 ng/ml. I mina ögon var de som var med i studien rejäla brukare då de rökt i många många år samt den senaste tiden rökt upp till 10 gram cb per dag vilket är extremt mycket i mina mått. Men där ser man att så gott som alla pissade negativt på 5 ng/ml efter ca 10-20 dagar. Hur kommer det sig när man hör att det ska ta så mycket längre tid?

Länk till studien om någon vill läsa : https://www.kriminalvarden.se/global...abis-i-urinpdf
__________________
Senast redigerad av Alhamdullilah 2024-02-18 kl. 16:46.
Citera
2024-02-18, 16:55
  #2
Medlem
Vill också tillägga att som jag förstått det ska det gå fort i början att bli av med thc metaboliter men att det vart eftersom ska bli trögare. Därmed borde ju ett så extremt lågt gränsvärde som i detta fallet (5 ng/ml) Ta väldigt lång tid? Eller tänker jag fel?
Citera
2024-02-18, 18:10
  #3
Avstängd
PilotSkurken97s avatar
Desto mer och längre du rökt desto mer har satt sig i fettvävnader i kroppen. Det är också väldigt individuellt hur snabbt det kan gå ur kroppen, vissa kompisar till mig har aldrig ens pissat positivt, och vissa tar 2 veckor, andra 2 månader. Väldigt individuellt.
Citera
2024-02-18, 18:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotSkurken97
Desto mer och längre du rökt desto mer har satt sig i fettvävnader i kroppen. Det är också väldigt individuellt hur snabbt det kan gå ur kroppen, vissa kompisar till mig har aldrig ens pissat positivt, och vissa tar 2 veckor, andra 2 månader. Väldigt individuellt.

Jag känner till att det finns gott om individuella faktorer som påverkar detta. Det jag inte förstår är att om även fast de var få deltagare i studien så blev ändå samtliga rena på väldigt kort tid, samtliga hade haft ett kroniskt bruk samt rökt upp till 10 gram per dag senaste tiden samt de mätte på ett enormt lågt gränsvärde. Då borde väl ändå gemene man (med generell metabolism samt ett "normalare" betydligt lindrigare bruk) Vara ren på en 20 ng/ml inom en månad? Förstår att detta inte gäller för alla men för de allra allra flesta. Förstår du hur jag menar?

Mvh
Citera
2024-02-18, 19:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alhamdullilah
Jag känner till att det finns gott om individuella faktorer som påverkar detta. Det jag inte förstår är att om även fast de var få deltagare i studien så blev ändå samtliga rena på väldigt kort tid, samtliga hade haft ett kroniskt bruk samt rökt upp till 10 gram per dag senaste tiden samt de mätte på ett enormt lågt gränsvärde. Då borde väl ändå gemene man (med generell metabolism samt ett "normalare" betydligt lindrigare bruk) Vara ren på en 20 ng/ml inom en månad? Förstår att detta inte gäller för alla men för de allra allra flesta. Förstår du hur jag menar?

Mvh

I och med att deltagarna i undersökningen är fängelsekunder får man tänka på att de förmodligen motionerat mer än vanligt samt ätit både mindre och bättre. Bara en tanke då min erfarenhet annars är att man kan pissa negativt några veckor i rad för att sedan plötsligt vara positivt efter motion och träning nån månad senare. Antar att det handlar om att förbränna fett.
Citera
2024-02-18, 19:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
I och med att deltagarna i undersökningen är fängelsekunder får man tänka på att de förmodligen motionerat mer än vanligt samt ätit både mindre och bättre. Bara en tanke då min erfarenhet annars är att man kan pissa negativt några veckor i rad för att sedan plötsligt vara positivt efter motion och träning nån månad senare. Antar att det handlar om att förbränna fett.

Där har du nog en poäng, menar du att man kan vara negativ i flera veckor och sedan blir man positiv en månad senare på grund av träning? Utan nyintag av cannabis?

Mvh
Citera
2024-02-19, 19:09
  #7
Medlem
Ingen mer än mig som tycker detta känns konstigt?
Citera
2024-02-23, 22:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotSkurken97
Desto mer och längre du rökt desto mer har satt sig i fettvävnader i kroppen. Det är också väldigt individuellt hur snabbt det kan gå ur kroppen, vissa kompisar till mig har aldrig ens pissat positivt, och vissa tar 2 veckor, andra 2 månader. Väldigt individuellt.
Det är inte thc som sätter sig i fettvävnader utan inaktiva metaboliter som man mäter på urinproverna.

Därav så är all skitsnack om flashbacks efter cannabisbruk påhitt, likt 99% av allt negativt som sprids om cannabis.

Dina polare rökte kanske cbd buds besprutade med någon aktiv cannabinoid. Det hade gått ut mycket snabbare då mängden thc är minimal i cbd buds.
Också en anledning till varför vi måste legalisera så vi kan kontrollera marknaden, kvaliten på produkten, öka säkerheten t.ex.
__________________
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-02-23 kl. 22:46.
Citera
2024-02-23, 23:53
  #9
Avstängd
PilotSkurken97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Det är inte thc som sätter sig i fettvävnader utan inaktiva metaboliter som man mäter på urinproverna.

Därav så är all skitsnack om flashbacks efter cannabisbruk påhitt, likt 99% av allt negativt som sprids om cannabis.

Dina polare rökte kanske cbd buds besprutade med någon aktiv cannabinoid. Det hade gått ut mycket snabbare då mängden thc är minimal i cbd buds.
Också en anledning till varför vi måste legalisera så vi kan kontrollera marknaden, kvaliten på produkten, öka säkerheten t.ex.

sure buddy
Citera
2024-02-27, 16:22
  #10
Medlem
123qazs avatar
Kan bidra med mina egna data om detta. Hade ett tag rökt koncentrat dagligen typ 60% thc och efter en vecka utan att röka var blodtest fortfarande "off the chart" bokstavligen maxade ut vad testet kunde visa.

4 dagar efter det hade det sjunkit nämnvärt sen 2 dagar till innan det var ute ur kroppen. Så totalt 14 dagar utan konsumtion innan jag var nere på 0 i blodtest.
Mätningarna gjordes på sjukhus så det är pålitligt.

Under tiden åt jag vad sjukhuset serverade och motionerade inte nämnvärt då jag hade knäskada.

Tror inte att några tricks skulle funka för att få det ur kroppen snabbare.
__________________
Senast redigerad av 123qaz 2024-02-27 kl. 16:30.
Citera
2024-02-29, 14:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotSkurken97
sure buddy

Detta är baserat på vetenskapliga rön. Om du har svårt för vetenskapen så är det snarare ditt problem buddy.

Kom med riktiga källor från vetenskapliga studier eller knip igen.

För att upptäcka "cannabis" i ens kropp mäter man inaktiva metaboliter då thc har kort halveringstid. Sluta dilla och läs på, ni förbudsivrare är bland dom dummaste jag känner, ni får haschtomtar att framstå som klara i skallen.

Använder inte thc själv, men jag har studerat det i många år, sett många andra konsumera samt har erfarenheter av när jag var yngre.

Många vetenskapsmän håller med mig och anser att du snackar skit, du skämmer ut dig liksom. Fan vad jag stör mig på antivetenskapliga människor som försöker framstå smarta.
__________________
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-02-29 kl. 14:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback