Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-02-20, 03:19
  #37
Medlem
Greenlighthazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Fy fan vilka sjuka människor det finns! 😳
Ja, det finns många sjuka människor.
Men det är ju inte vad det här handlar om.
De är inte sjuka människor.
__________________
Senast redigerad av Greenlighthaze 2024-02-20 kl. 03:23.
Citera
2024-02-20, 05:56
  #38
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenlighthaze
Ja, det finns många sjuka människor.
Men det är ju inte vad det här handlar om.
De är inte sjuka människor.
Helt riktigt. Istället: En speciell kultur.
Finns en hel del på youtube om möte med denna kultur.
Vår svenske jägmästare, nämnd ovan, arbetade länge tätt med många. Hade mest gott att säga om papuanerna. Däremot framställs de missionärer som försökte kristna dom som lite naiva.
Citera
2024-02-20, 08:46
  #39
Medlem
Pungpuckels avatar
Nu har jag äntligen kommit på vad jag ska klä ut mig till på nästa Pride.
Citera
2024-02-20, 13:18
  #40
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenlighthaze
Ja, det finns många sjuka människor.
Men det är ju inte vad det här handlar om.
De är inte sjuka människor.

Människor med sjuk kultur blir i praktiken sjuka människor.
__________________
Senast redigerad av Rebiselle 2024-02-20 kl. 13:30.
Citera
2024-02-20, 15:45
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Människor med sjuk kultur blir i praktiken sjuka människor.

Det har du rätt i!

Då det bara var kvinnorna som åt hjärnan av de dödade motståndarna fick endast de i sig prioner som resulterade i ofrivilliga skakningar motsvarande galna kosjukan.

Galna kosjukan uppträdde just när man malde ner döda kor i fodret o gav det som foder till kor.

(Just skakningar brukar användas i katastrof-/framtidsfilmer som bevis för att de är kannibaler)
Citera
2024-02-20, 20:46
  #42
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Det är stenåldersbeteende. Så betedde sig folk 10 000 år före Kristus om ens det. Vill ändå tro att våra förfäder hade någon sorts strategi för att fälla den dära mammuten eller bekämpa inkräktarna.
Det ser nästan lite komiskt ut när de springer fram o tillbaka som yra höns och gör sina stridsrop.

Har sett ett par dokumentärer från PNG och kan nog med säkerhet påstå att det finns mer hopp i både Yemen och Afghanistan jämfört med PNG med tanke på hur de beter sig, deras mentalitet och kultur är inrotad på PNG.

Ett tips off topic. Börja aldrig en mening med att säga ”jag är inte rasist…”.
Det är fakta att vissa kulturer är rent ut sagt skräp. Jag ser det som ett spektrum. PNG ligger definitivt långt på ens skalan. Zigenare ser jag också som en lågt stående kultur medan vissa asiatiska och västerländska kulturer är definitivt att föredra.
Annan sak om du påstått att det beror på deras hudfärg och enbart på deras hudfärg men vi alla vet att kulturer är det som gör att vissa grupper blir till skräp och parasiter medan andra med största sannolikhet blir civiliserade.

Jupp, det vore himla intressant om forskare kunde forska mer i vad det är som gör att dåliga kulturer blir dåliga och vad det är som gör att bra kulturer blir bra.

Jag tänker att det är väldigt svårt att vända på det hela när en kultur väl blivit dålig; om man hållit på och våldtagit sina barn i 15 generationer, och kastar ner alla som ifrågasätter barnvåldtäkterna i närmsta vulkan, då blir det svårt att få fason på kulturen.

Nu sticker jag ut hakan lite; men jag tror att nationalism och vägran att ta till sig influenser utifrån spelar en stor roll till att kulturer är dåliga. När pedofilkannibalerna får besök av folk som har kläder på sig och som använder utrustning som framstår som magi för dem, då borde de ju tänka "det kanske är de där snubbarna som gör rätt, vi kanske borde tänka mer som dem".
Citera
2024-02-20, 21:18
  #43
Medlem
Är dendär "avsugningsceremonin" verkligen väldokumenterad? Och inte bara förtal, spritt av kristna missionärer och/eller rivaliserande grannstammar?
Citera
2024-02-20, 22:29
  #44
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Är dendär "avsugningsceremonin" verkligen väldokumenterad? Och inte bara förtal, spritt av kristna missionärer och/eller rivaliserande grannstammar?
Precis. Stammarna tyckte mycket om att förtala varandra, enl min favoritförfattare i ämnet.
Nu har dom upptäckt att vitingar tycker det är spännande med myter. Och betalar för att höra om dem.
Citera
2024-04-03, 15:53
  #45
Medlem
Knivur-273s avatar
Nu använder de avancerade skjutvapen insmugglade från Australien i utbyte mot Ganja, som de odlar.
Citera
2024-04-11, 20:45
  #46
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Nu har jag äntligen kommit på vad jag ska klä ut mig till på nästa Pride.
Det vore måhända ett stort penisfodral, hårnät, vassa spjut, vildsvinständer och vita målningar i ansiktet. (J/K)
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback