Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-20, 07:57
  #1
Medlem
OtherBarrys avatar
Har senaste dagen märkt att en ny typ av reklam visas när man surfar på Flashback på telefonen.

Fullskärmsreklam som dyker upp när man går in i ett nytt ämne eller forum (aldrig fått det när jag ändrat sida i en tråd).

Reklamen måste tryckas ner manuellt och gör oftast reklam för något meningslöst.

Detta är ett jävla aber, OK att reklamen behövs för att driva sidan men ge fan i "pop ups" med fullskärmsreklam som måste tryckas bort.
Citera
2024-02-20, 07:59
  #2
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Har senaste dagen märkt att en ny typ av reklam visas när man surfar på Flashback på telefonen.

Fullskärmsreklam som dyker upp när man går in i ett nytt ämne eller forum (aldrig fått det när jag ändrat sida i en tråd).

Reklamen måste tryckas ner manuellt och gör oftast reklam för något meningslöst.

Detta är ett jävla aber, OK att reklamen behövs för att driva sidan men ge fan i "pop ups" med fullskärmsreklam som måste tryckas bort.

1+ på den.

Fy fan vilken örfil med en slapp task varje gång den här skiten besudlar ens skärm. Inte ok nånstans.
Citera
2024-02-20, 08:07
  #3
Medlem
captengroggs avatar
den är extremt irriterande faktiskt .
Citera
2024-02-20, 09:04
  #4
Medlem
Rastapunxs avatar
Fruktansvärt störande.
Trodde det var fel på mobilen eller något.
Hoppas verkligen inte att detta blir permanent.
Citera
2024-02-20, 09:05
  #5
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Har senaste dagen märkt att en ny typ av reklam visas när man surfar på Flashback på telefonen.

Fullskärmsreklam som dyker upp när man går in i ett nytt ämne eller forum (aldrig fått det när jag ändrat sida i en tråd).

Reklamen måste tryckas ner manuellt och gör oftast reklam för något meningslöst.

Detta är ett jävla aber, OK att reklamen behövs för att driva sidan men ge fan i "pop ups" med fullskärmsreklam som måste tryckas bort.

Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
1+ på den.

Fy fan vilken örfil med en slapp task varje gång den här skiten besudlar ens skärm. Inte ok nånstans.

Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
den är extremt irriterande faktiskt .

Vi testar lite olika annonsformat ibland, och denna påbörjades i slutet av förra månaden. Det har dock funnits lite problem med att få den att visas korrekt, då den inte ska visas för inloggade. Igår ändrade vi ett par saker i koden, och det verkar som att den nu även visas för inloggade ibland*. Vilket den inte ska göra.

Vi gör skillnad på flashbackare (inloggade) och besökare. Som inloggad är det viktigt att inte ha en massa störande reklam som förstör upplevelsen, och även om denna annons är rätt vanlig på andra sidor, så är det stor skillnad på att vara aktiv besökare (medlem som deltar i diskussionerna) och att "bara" besöka forumet som vanlig besökare. De senare ska inte heller mötas av för mycklet reklam, men kan få mer reklam än de inloggade. Vilket vi anser rimligt.

Nu kan vissa hävda att bara för att man har ett konto och är inloggad så behöver man inte skriva inlägg, vilket stämmer. Men är man inloggad så ska mindre reklam visas.

* Den större annonsen visas som mest en gång i timmen, och är tänkt att endast visas för icke-inloggade.

admin
Citera
2024-02-20, 09:06
  #6
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Fruktansvärt störande.
Trodde det var fel på mobilen eller något.
Hoppas verkligen inte att detta blir permanent.

Inte för inloggade. Se mitt tidigare inlägg i tråden.
Beklagar upplevelsen. Är av samma åsikt.

admin
Citera
2024-02-20, 11:31
  #7
Medlem
Permafloxs avatar
Ja den var verkligen en spark i pungen. Inte trevligt. Hoppas det löser sig. Men som admin skrev blir det väll förändring.
Citera
2024-02-20, 11:59
  #8
Medlem
OtherBarrys avatar
Då är jag helt OK med detta, att enbart skaffa ett konto för att undvika just den reklamen känns som ett rimligt "pris".

Får icke användare som använder flashback information om att reklamen minskar ifall man skapar ett konto?
Citera
2024-02-20, 12:52
  #9
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Ja den var verkligen en spark i pungen. Inte trevligt. Hoppas det löser sig. Men som admin skrev blir det väll förändring.

Det är fixat nu. Åtgärdades omgående efter mitt förra inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Då är jag helt OK med detta, att enbart skaffa ett konto för att undvika just den reklamen känns som ett rimligt "pris".

Får icke användare som använder flashback information om att reklamen minskar ifall man skapar ett konto?

Ingen information om detta just nu, då vi för tillfället enbart testar formatet. Men vi planerar att informera om saken senare.

admin
Citera
2024-02-20, 13:00
  #10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är fixat nu. Åtgärdades omgående efter mitt förra inlägg.



Ingen information om detta just nu, då vi för tillfället enbart testar formatet. Men vi planerar att informera om saken senare.

admin

Tack för informationen och klargörandet att det inte ska visas för inloggade. Ett fel kan alltid uppstå men nu tycks det vara fixat så tack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback