Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-02-20, 20:41
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
På riktigt??
Ja han är så störd. 😂
Citera
2024-02-20, 20:44
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollahenne
Utveckla i så fall. Det håller inte att bara säga ja.
1. Någon som är så tekniskt okunnig som frågar en sån fråga kommer inte att förstå en förklaring hur det går till ändå

2. Olika system har olika sårbarheter. Personen du citerade vet inte vilket system eller version du har. Och om personen kände till en zero-day sårbarhet, tror du att den personen skulle vara så blåst att den skrev det här?

3. Vad i hela fridens namn får dig att tro att bluetooth skulle vara undantaget från precis alla tekniska andra existerande lösningar i övrigt? Även om bluetooth skulle vara 100% säkert så måste även systemet som använder tekniken använda det på ett säkert sätt.

Om du menar att system är immuna mot hackning för att de råkar använda bluetooth så säger du alltså i princip ”Jag tror inte att hackning existerar. Förklara hur man hackar isåfall. Det räcker inte att bara säga att hackning existerar.”

4. Säkerhetshål kan existera och existerar med 99.9999% sannolikhet — även om just du inte känner till ett säkerhetshål så betyder det inte att de inte existerar. Vilket enkelt går att bevisa genom att du förmodligen inte kan svara mig på frågan ”vilket säkerhethål kommer att bli känt imorgon?”.

Och av precis samma anledning så spelar det ingen roll om Zenab på något magiskt sätt råkar veta vilken TV och version du använder och inte kan räkna upp säkerhetshål på din TV — alla sänerhetsexperter i världen hade gett dig en örfil om du sa att du därför utgår utifrån att din TV inte går att hacka.

Det är den tveklöst mest idiotiska slutsatsen man kan dra — den slutsatsen du drar.

5. Googla
__________________
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2024-02-20 kl. 21:10.
Citera
2024-02-21, 04:46
  #27
Medlem
Då jag personligen har råkat trycka fel några gånger så det är absolut det mest sannolikt skulle jag säga.
Citera
2024-02-21, 05:54
  #28
Medlem
tretiotreslaks avatar
Det kan vara ett försök till ransomware, dvs de installerar ett program som blockerar användandet av TVn och kräver något tillbaka. Är den även uppkopplad till internet via kabel finns det risk att det sprider sig vidare i nätverket och till datorer, mobiltelefoner, eller vad som nu är uppkopplat.

Att tillåta okända personer ta kontroll över ens egendom kan vara riskabelt. Man kan ju skicka filer via bluetooth.
Men ska vi vara helt ärliga så har din granne säkert tryckt fel.
Citera
2024-02-21, 10:42
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollahenne
Utveckla i så fall. Det håller inte att bara säga ja.
Klart det går att hacka en TV. Allting går att hacka.

Frågan är vad risken är i praktiken, och svaret är att du kommer vinna miljonen på Postkodlotteriet innan detta händer.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback