Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-21, 02:07
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Spelade Black Jack ett par ggr på 90-talet. Satsade en tjuga och spelade tills den var slut. Så 40-60 spänn kanske.
Tycker det de har i baren lockar mer.

Varför blev det 40-60 då när du bara satsade en tjuga?
Citera
2024-02-21, 03:06
  #14
Avstängd
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerBlack1
Att spela är det bästa som finns. Säkert back 100tkr. Värt varenda spänn.

Men e du inte rädd att din pappa eller mamma ska bli arga på dig ifall du spelar för mkt

Jag har nog spelat bort 200k iaf. Mamma blev sur o ledsen för ja behövde låna pengar av henne till hyra
Citera
2024-02-21, 03:27
  #15
Medlem
Tillräckligt mycket för att hålla mig borta
Citera
2024-02-21, 09:05
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerBlack1
Att spela är det bästa som finns. Säkert back 100tkr. Värt varenda spänn.
Ja, det är roligt att spela. Minns när man var liten. Då var det tipslördag med Peppe Eng på tv4. Man sprang ner till kiosken. Spelade stryktipset för 10 kr och köpte godis för 10 kr och lördagen var räddad.

Jag har nog vunnit totalt 8000 kr på allt jag har spelat på någonsin. Förlorat 30 000 kr gissar jag på.
Citera
2024-02-21, 14:47
  #17
Medlem
NoggerBlack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Ja, det är roligt att spela. Minns när man var liten. Då var det tipslördag med Peppe Eng på tv4. Man sprang ner till kiosken. Spelade stryktipset för 10 kr och köpte godis för 10 kr och lördagen var räddad.

Jag har nog vunnit totalt 8000 kr på allt jag har spelat på någonsin. Förlorat 30 000 kr gissar jag på.

Magiskt. Spelar ingen roll om det är fotboll, hockey, hästar eller curling - fortfarande alltid samma känsla av välbehag. Även vid förlust!
Citera
2024-02-21, 15:11
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Ja, det är roligt att spela. Minns när man var liten. Då var det tipslördag med Peppe Eng på tv4. Man sprang ner till kiosken. Spelade stryktipset för 10 kr och köpte godis för 10 kr och lördagen var räddad.

Jag har nog vunnit totalt 8000 kr på allt jag har spelat på någonsin. Förlorat 30 000 kr gissar jag på.


Jävla kapitalistsvin. Själv körde jag max 2-3 rader.
Citera
2024-02-21, 17:44
  #19
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Varför blev det 40-60 då när du bara satsade en tjuga?
Spelade ett par ggr, som jag skrev. 2-4 ggr, dvs 40-60 kr.
Citera
2024-02-29, 23:50
  #20
Medlem
Sexsiffrigt.
Citera
2024-03-04, 19:57
  #21
Medlem
Jag upptäckte Black jack för ca 1 år sen. Jag insåg för nån vecka sen att jag ska inte spela. Det farliga är att vinna för då vill man inte sluta. Jag har alltid kunnat sluta för kvällen om jag vunnit men spelar då också efter nån vecka igen.

Det började bra får man endå säga. Spelade med tusenlappar och vann några tusen i snitt varje helg. Sjukt go känsla att kunna dra och köpa mat med snabba pengar. Men eftersom jag har speldjävulen i mig så slutade det inte där. Jag kunde nämligen inte sluta när jag förlorat och vid 3 tillfällen höll jag på att spela bort allt jag hade. En gång var jag som mest minus 80k på en kväll. Gick då banans med mina sista 10k och vann otroligt nog tillbaka allt. Lade den kvällen två stycken 20k händer och vann.

För en månad sen vann jag under en kväll 21k och under året hade jag vunnit ca 10k så vart plus ca 30k. Skulle slutat där såklart för alla vet ju att gambling aldrig håller i längden och för ca två veckor sen förlorade jag allt som jag hade vunnit. Alltså 30k.

Jag är inte säker men tror jag är plus minus noll allt som allt vilket jag är tacksam för. Kunde gått riktigt åt helvete de kvällarna jag jagat mina förluster men får endå säga att jag haft tur, inte minst när jag satsa 40k på en omgång. Allt på Black jack då alltså.

Idag har jag låst mig från alla svenska sidor och kommer nog inte äventyra min ekonomi igen då jag uppenbarligen inte klarar av att förlora.


Jag hoppas att alla som någon gång har vunnit inom gambling (stort) inte gör som jag och tänker att man kan vinna mer. Köp något för pengarna istället.
Citera
2024-03-04, 22:19
  #22
Medlem
Kör mest poker och blackjack.. Ligger nog 100k fram totalt.
Slänger in någon rad på lotto vid sällsynta tillfällen och det kontot ligger jag 800kr back på.
Triss köper jag också sporadiskt och där ligger jag säkert någon tusing back totalt..

Så totalt ligger jag plus, är ej spelberoende utan kör poker o BJ för att det är skicklighetsspel. BJ är så vitt jag vet enda spelet där spelaren har större chans att vinna än banken om man vet vad man gör.
Lotto slänger jag in någon sällsynt gång för lite krydda i tillvaron. Jag vet att det är större chans att bli våldtagen av en blåval ute på stan samtidigt som man blir träffad av blixten än att vinna men samtidigt är det lite kul att dagdrömma vad man skulle gjort om man vann en miljard eller så.. och det är ju 100% större chans att vinna om man slängt in en rad än om man inte gjort det
Citera
2024-03-05, 09:46
  #23
Medlem
Farmer Teds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
Kör mest poker och blackjack.. Ligger nog 100k fram totalt.
Slänger in någon rad på lotto vid sällsynta tillfällen och det kontot ligger jag 800kr back på.
Triss köper jag också sporadiskt och där ligger jag säkert någon tusing back totalt..

Så totalt ligger jag plus, är ej spelberoende utan kör poker o BJ för att det är skicklighetsspel. BJ är så vitt jag vet enda spelet där spelaren har större chans att vinna än banken om man vet vad man gör.
Lotto slänger jag in någon sällsynt gång för lite krydda i tillvaron. Jag vet att det är större chans att bli våldtagen av en blåval ute på stan samtidigt som man blir träffad av blixten än att vinna men samtidigt är det lite kul att dagdrömma vad man skulle gjort om man vann en miljard eller så.. och det är ju 100% större chans att vinna om man slängt in en rad än om man inte gjort det

Tips är att ta dina vinster sluta spela nu. Om du tror att du har edge mot huset i Black Jack genom att spela basic strategy. Ja då är jag ledsen att säga det, men det bådar inte gott för dina 100 000.
Citera
2024-03-06, 00:45
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmer Ted
Tips är att ta dina vinster sluta spela nu. Om du tror att du har edge mot huset i Black Jack genom att spela basic strategy. Ja då är jag ledsen att säga det, men det bådar inte gott för dina 100 000.

Håller med. BJ är ett praktexempel på hur spelet lurar spelaren att tro att man är skicklig. Det är inte direkt svårt att spela basic strategy men huset har alltid edge oavsett. 100 lax är mycket pengar, spara dom. Är han duktig på poker är det en annan femma men jag hade tagit de 100 tusen och dragit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback