• 1
  • 2
2024-02-21, 14:52
Medlem
Urines avatar
Du kan inte ta livet av dig eftersom du inte bestämmer någonting. Det är ett skäl som gör ditt självmord omöjligt på eget initiativ, ett initiativ som inte finns mer än som en tro och känsla i dig men inte i verkligheten.
Citera
2024-02-21, 14:58
Medlem
Belters avatar
Aik
Citera
2024-02-21, 17:40
Medlem
nonameds avatar
Det blir bättre. Jag gav det en chans till att fortsätta och inte ge upp. Det är jag glad för fast jag fortfarande inte mår bra riktigt.
Citera
2024-02-21, 18:13
Avstängd
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minfadersdotter
Du har en relation med Gud och andlighet att upptäcka och utveckla. Ge inte upp, det värsta är över och det bästa ligger framför dig.
Vad är gud o hur vet du det finns?
Jag kunde likabra sagt till ts att han ska ha en relation med jultomten. Tycker du inte det är lite knäppt att säga till nån som mår dåligt att hen ska skaffa relation till nånting som inte finns som endast är en tro?
Citera
2024-02-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswag55
Vad är gud o hur vet du det finns?
Jag kunde likabra sagt till ts att han ska ha en relation med jultomten. Tycker du inte det är lite knäppt att säga till nån som mår dåligt att hen ska skaffa relation till nånting som inte finns som endast är en tro?

Jag pratar från egen erfarenhet och har själv mött Gud efter många år i mörker.

Och som svar på din andra fråga: Gud är kärlek. Gud är ljuset.
Citera
2024-02-21, 21:58
Avstängd
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minfadersdotter
Jag pratar från egen erfarenhet och har själv mött Gud efter många år i mörker.

Och som svar på din andra fråga: Gud är kärlek. Gud är ljuset.
OK men hur ska det hjälpa honom att inte trycka på avtryckaren så att säga.
Hen är uppenbarligen i en kris just nu.

Att säga till någon i den situationen att "men testa tro på gud" är ju lite löjligt, nästan förnedrande
Citera
2024-02-22, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswag55
OK men hur ska det hjälpa honom att inte trycka på avtryckaren så att säga.
Hen är uppenbarligen i en kris just nu.

Att säga till någon i den situationen att "men testa tro på gud" är ju lite löjligt, nästan förnedrande

Det är du som säger. Om en människa mår så dåligt att den funderar på att avsluta sitt liv så vore det fruktansvärt ignorant av mig att inte peka på vad som räddade mig i samma situation.

En människa som nästan gett upp hoppet har inget att förlora på att söka den som skapade henne. Bara allt att vinna.
Citera
2024-02-22, 00:11
Medlem
f30malmos avatar
Är det drogrelaterat så går känslan över.
Citera
2024-02-22, 20:20
Avstängd
Att det snart är vår och sommar
Citera
2024-03-07, 23:34
Medlem
se filmen Drive, finns på svtplay. den är mörk o brutal men den berörde mig såpass att jag fick livslust
Citera
2024-03-08, 00:35
Medlem
Tänk att detta är ett lidande som inte ska vinna som en romare från antiken. Och det är badass och hardcore att ha gått genom svåra saker. I framtiden kommer du tycka att det hela var som en häftig på sitt sätt men såklart fruktansvärd trip du tog dig genom. Om du däremot tar livet av dig och eventuellt kommer till ett efterliv kommer du och andra alltid behöva komma ihåg hur du gav upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in