Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-25, 04:39
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
2024 är det inte längre någon mening med en lista över förlorade städer.
Vilka få kvar är ens drägliga att bo i. Extremt få.
Tråden är 25 år för sen.
Se nu fram emot era barnbarns kalifat istället.
Citera
2024-02-25, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Du verkar inte fatta någonting. Göteborgsområdet upplever något av en ekonomisk boom. Dock har den administrativa enheten Göteborgs kommun underskott pga att pengarna som tjänas i Göteborg skattas annanstans. Du fattar väl att man betalar kommunalskatt där man bor och inte där man arbetar? Så du kan lika gärna se det som att höginkomsttagare (statlig skatt) i rika kranskommuner bidrar till Göteborgs kommun, dvs kommunen vars vägar, kollektivtrafik, skolor, osv. de och deras familjer nyttjar dagligen.
Men herregud, huvudanledningen till att Göteborgs kommun går med underskott är att kommunen tagit in mängder med folk som går på soc hela livet, och skaffar mängder med barn som begår brott(och kräver ytterst kostsamma extrainsatser i skolan ).
Citera
2024-02-25, 18:57
Medlem
senhackarens avatar
Tibro. Om man nu kan kalla det för stad.
Citera
2024-02-28, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Men herregud, huvudanledningen till att Göteborgs kommun går med underskott är att kommunen tagit in mängder med folk som går på soc hela livet, och skaffar mängder med barn som begår brott(och kräver ytterst kostsamma extrainsatser i skolan ).

Även kallade somalier?
Du omnämner dom som ”folk” vilket jag tycker blir lite fel.
Citera
2024-02-28, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Även kallade somalier?
Du omnämner dom som ”folk” vilket jag tycker blir lite fel.
Haha, ja.. ok, vissa av dem förtjänar inte att kallas folk..
Citera
2024-02-28, 06:21
Medlem
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groban215
Finns många städer som är förlorade enligt mig, bland annat Malmö, Eskilstuna, Södertälje, Uppsala
Listan kommer bli längre med tiden

Ta alla bruksorter.. Där det finns överskott på bostäder, där kan man dumpa socialfalls familjen ifrån helvete. Förutom att dom skall ha socialbidrag, så behöver barnen gå i OBS klass och föräldra gå på SFI. Stolpskotten till politiker som öppet stått och hetsa massorna med öppna Er hjärtan och mitt europa bygger inga gränser och vi har tom haft en sosseminister öppet sagt "Häftigt att betala skatt" och fifflande hon själv,.
Citera
2024-02-28, 09:06
Medlem
sfrges avatar
Malmö.
Nu kan vi stänga ner den här tråden.
Citera
2024-04-05, 16:45
Malmö är Sveriges rövhål. Ett rövhål som jag passerar med bil med några års mellanrum på väg mot Danmark. Jag brukar ta yttre ringvägen till Öresundsbron för att slippa se helvetet.

Men ärligt talat så är väl de flesta svenska städer jämförbara numera. Landskrona, Helsingborg, Örebro, Västerås, Uppsala, Stockholm har jag lite koll på och de är ungefär samma. Svenskarna har spolat ner sitt land och sig själva med avföring.

Bra jobbat svenne i banan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in