Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-24, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Haha håller med, att han också såg ut som downs-syndrom gjorde det hela roligare. Sveriges tuffaste gangster-rappare...

Hans utseende gav honom lite pluspoäng! Liksom ganska kort, blek, lite babyface/knubbig sådär. Blev komik på hög nivå när han sjöng i stil med "Snurrar runt i BMWn bre, aina suger min kuk och tabanjan smäller som gott nytt år lääään".
Citera
2024-02-24, 23:33
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jessica Lauren eller Klara Elvgren.

Det var två fula rasblanderskor. Har aldrig hört om dem tidigare.
Citera
2024-02-25, 14:32
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Har vi slut på wiggers? I så fall så blev det Don V och John Guidetti som vann.
Citera
2024-02-25, 14:59
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Ja det har du rätt i, skulle vilja släppa ner dom här jävla ghettotöntarna i inre Lappland med bara en fällkniv.

Texterna är extremt pinsamma, där det rappas om hur coolt det är med en Uzi och att "aina" kommer. Herregud. Tacka vet jag Ken Ring, TLK och Tupac.

Hahaha, jag tycker iofs att Ken Ring är sjukt pinsam också. Dom enda jag kan komma på som jag inte skäms över är Latin Kings, annars tycker jag att svensk hiphop är Cultural appropriation. Det är en afroamerikansk kultur som passar in i sitt sammanhang i USA. Till viss del kan vita amerikaner från underklassen också göra den rättvisa men sen är det stopp. Hatar så kallad ”svensk hiphop”. Sverige är bra på musik som typ Monica Zetterlund, Ebba Grön, Imperiet, Broder Daniel, ABBA, Roxette. Jag gillar inte Lalehs musik men den också då. Nånstans där. Melankoliskt, eftertänksamt. Sluta härma rappare från USA med en helt annan bakgrund och klassförutsättningar/rasistisk historia och kontext, ett land där afroamerikaner härstammar från slavar och närmast apartheid. Det ska inte några töntar vars förfäder var svenska skådespelare, svenska socionomer, somaliska getskötare eller irakiska poliser härma och försöka kopiera.
Annars får väl alla andra generationens invandrare hitta på nån egen genre, nån slags fusion mellan irakisk/somalisk osv folkmusik, pop, rock osv blandat med Monica Zetterlund och Broder Daniel. Tror 100% att det hade blivit helt grym musik och jävligt mycket mer intressant. Lägg ner texter om polisen och skjutningar, hitta på nåt mer inspirerande eller känslomässigt sårbart att skriva om 😒
Senast redigerad av Undringar 2024-02-25 kl. 15:01.
Citera
2024-02-25, 15:39
Medlem
bullbulles avatar
Tack för en belysande och mycket smärtsam tråd. Man måste dock skilja på att vilja tillhöra en afrikansk kultur kontra en västasien-nordafrika förortskultur här. Wigger söker det afrikanska, oftast afroamerikanska. Även Jamaica, icke att förglömma.

Nu behöver jag gå ut och ta lite luft.
Citera
2024-02-25, 18:19
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hahaha, jag tycker iofs att Ken Ring är sjukt pinsam också. Dom enda jag kan komma på som jag inte skäms över är Latin Kings, annars tycker jag att svensk hiphop är Cultural appropriation. Det är en afroamerikansk kultur som passar in i sitt sammanhang i USA. Till viss del kan vita amerikaner från underklassen också göra den rättvisa men sen är det stopp. Hatar så kallad ”svensk hiphop”. Sverige är bra på musik som typ Monica Zetterlund, Ebba Grön, Imperiet, Broder Daniel, ABBA, Roxette. Jag gillar inte Lalehs musik men den också då. Nånstans där. Melankoliskt, eftertänksamt. Sluta härma rappare från USA med en helt annan bakgrund och klassförutsättningar/rasistisk historia och kontext, ett land där afroamerikaner härstammar från slavar och närmast apartheid. Det ska inte några töntar vars förfäder var svenska skådespelare, svenska socionomer, somaliska getskötare eller irakiska poliser härma och försöka kopiera.
Annars får väl alla andra generationens invandrare hitta på nån egen genre, nån slags fusion mellan irakisk/somalisk osv folkmusik, pop, rock osv blandat med Monica Zetterlund och Broder Daniel. Tror 100% att det hade blivit helt grym musik och jävligt mycket mer intressant. Lägg ner texter om polisen och skjutningar, hitta på nåt mer inspirerande eller känslomässigt sårbart att skriva om 😒

Nu lyssnar jag inte på hiphop förutom det jag då och då hör på P3 men när du säger fusion så kom jag att tänka på om somalierna, albanerna och de andra blattarna någonsin tar med musik från sin kultur i låtarna förutom att de säger hora och fitta på sitt språk då och då?

Men visst är det som du säger otroligt patetiskt att svenska killar och män tyckte det var häftigt att vara låtsasneger i Sverige.

När jag kollar på hur Petter ser ut idag så verkar han ha slängt de pöstiga kläderna för att se ut som en rätt så normal 50-åring. Man växer upp helt enkelt.

https://addnature.wordpress.com/friends/petter/
Citera
2024-02-27, 09:53
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Nu lyssnar jag inte på hiphop förutom det jag då och då hör på P3 men när du säger fusion så kom jag att tänka på om somalierna, albanerna och de andra blattarna någonsin tar med musik från sin kultur i låtarna förutom att de säger hora och fitta på sitt språk då och då?

Men visst är det som du säger otroligt patetiskt att svenska killar och män tyckte det var häftigt att vara låtsasneger i Sverige.

När jag kollar på hur Petter ser ut idag så verkar han ha slängt de pöstiga kläderna för att se ut som en rätt så normal 50-åring. Man växer upp helt enkelt.

https://addnature.wordpress.com/friends/petter/

Jo men dom blandar med just Hiphop som jag tycker tillhör kontexten av sitt kulturella ursprung.
Citera
2024-02-27, 14:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Är inte en förutsättning för att vara wigger att du är vit?
Sean banan är inte vit utan Mena
Nej det behöver man inte vara.
Sean är ju så Svennebanan går att bli för en blatte.
Citera
2024-02-27, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cartne
Nej det behöver man inte vara.
Sean är ju så Svennebanan går att bli för en blatte.
Betyder det att en afrikan som är adopterad av svenska föräldrar, lärt flyttande svenska och bete sig 100% svenskt skulle kunna vara en wigger?
Citera
2024-02-28, 08:53
Avstängd
Citat:
Betyder det att en afrikan som är adopterad av svenska föräldrar, lärt flyttande svenska och bete sig 100% svenskt skulle kunna vara en wigger?
Om personen kallar sig Sean Banan ja..
Fan vad du ska vara dryg , ta ett fiktigt exempel.
Wigger betyder White nigger . Sean Banan är en förvanskad sandneger.
Beter sig så Svenskt han kan och är med i melodifestivalen vad mer kan man begära?))
Citera
2024-02-28, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cartne
Om personen kallar sig Sean Banan ja..
Fan vad du ska vara dryg , ta ett fiktigt exempel.
Wigger betyder White nigger . Sean Banan är en förvanskad sandneger.
Beter sig så Svenskt han kan och är med i melodifestivalen vad mer kan man begära?))
Du har nog misstått wigger. Eller så missförstår jag dig.
Wigger är inte en neger som bete sig som en svensk.
Wigger är en vit som bete sig som en neger.
Citera
2024-02-29, 07:28
Avstängd
Citat:
Du har nog misstått wigger. Eller så missförstår jag dig.
Wigger är inte en neger som bete sig som en svensk.
Wigger är en vit som bete sig som en neger.
Ja och jag tycker Sean Banan kan klassa sig som svensk vid det här laget. Så mycket förnedrings-tv och skit han ställt upp på. Wigger betyder vit neger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in