Citat:
Ursprungligen postat av
Nicholassarkozy
Ja det har du rätt i, skulle vilja släppa ner dom här jävla ghettotöntarna i inre Lappland med bara en fällkniv.
Texterna är extremt pinsamma, där det rappas om hur coolt det är med en Uzi och att "aina" kommer. Herregud. Tacka vet jag Ken Ring, TLK och Tupac.
Hahaha, jag tycker iofs att Ken Ring är sjukt pinsam också. Dom enda jag kan komma på som jag inte skäms över är Latin Kings, annars tycker jag att svensk hiphop är
Cultural appropriation. Det är en afroamerikansk kultur som passar in i sitt sammanhang i USA. Till viss del kan vita amerikaner från underklassen också göra den rättvisa men sen är det stopp. Hatar så kallad ”svensk hiphop”. Sverige är bra på musik som typ Monica Zetterlund, Ebba Grön, Imperiet, Broder Daniel, ABBA, Roxette. Jag gillar inte Lalehs musik men den också då. Nånstans där. Melankoliskt, eftertänksamt. Sluta härma rappare från USA med en
helt annan bakgrund och klassförutsättningar/rasistisk historia och kontext, ett land där afroamerikaner härstammar från slavar och närmast apartheid. Det ska inte några töntar vars förfäder var svenska skådespelare, svenska socionomer, somaliska getskötare eller irakiska poliser härma och försöka kopiera.
Annars får väl alla andra generationens invandrare hitta på nån egen genre, nån slags fusion mellan irakisk/somalisk osv folkmusik, pop, rock osv blandat med Monica Zetterlund och Broder Daniel. Tror 100% att det hade blivit helt grym musik och jävligt mycket mer intressant. Lägg ner texter om polisen och skjutningar, hitta på nåt mer inspirerande eller känslomässigt sårbart att skriva om 😒