2024-05-28, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Kramer överaskade lite som trea.Mondo lekte över 6 meter.
I tredje försöket, så lekte…. nja.
Citera
2024-05-28, 19:33
Medlem
Gillar Kramers utveckling på upploppet, han har lite svårt med positioneringen i dom här galaloppen med stora startfält men på mästerskapen är det en mindre faktor. Otroligt vad överlägsen Sedjati var dock.
Citera
2024-05-28, 19:40
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
I tredje försöket, så lekte…. nja.

Jag missade de två första försöken.Försök på 6.25 nu, det första gick åt pipan redan, Den tjeckiske kommentatorn sa att han ska använda en styvare stav.
Senast redigerad av welcometoreality 2024-05-28 kl. 19:44.
Citera
2024-05-28, 19:42
Medlem
Kramer positionerar sig likt yrkeskriminella enligt sin vanliga geniala taktik, dvs inlåst.

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Man gick över till att visa damernas längd men det är möjligt att jag missade någon resultatskylt.
Denna arenan har en stor fin resultattavla som jag önskar dom kunde zooma in lite oftare på då den hela tiden visar en tydlig översikt över startlistor och resultat, med tanke på att sändningen återigen saknar tillräcklig grafik. Man får försöka skymta den i bakgrunden.

Citat:
Ursprungligen postat av siggesork
Stream för Ostrava med tjeckisk kommentering: https://www.ceskatelevize.cz/porady/...4232401017001/
Jag kollade på Ziggo, men tjeckisk kommentering känns mer passande. Jag trodde inte den skulle vara utan geo-block och testade aldrig att starta upp den. Har iofs inte missat något då jag hoppat mellan pre-streamen på Youtube och Ziggo-sändningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Galambos
Fick just se Obena bryta staven. Nu var brottet högt upp på staven och han fortsatte framåt och hamnade i kudden ok.
Lärde han sig ingenting av Angelica? Vid stavbrott, slå personligt rekord med nästa hopp!

Frågan är väl om dom där löparna i bombdesarmeringsdräkter verkligen sprang en hel mile innan dom kom i mål i Estland eller om dom gav upp i förtid för att inte dö på kuppen. Jag skulle vilja se maskotarna springa en mile vid nåt stort mästerskap eller åtminstone 800m. Känns som att det redan borde skett vid något mästerskap. Helst smurfarna. Eller vid nästa Finnkamp.
Citera
2024-05-28, 19:53
Medlem
Lite väl passiv taktik av Pihlström som landade på 3.35 igen. Vill gärna se honom satsa lite tidigare, innan fältet blir så utdraget.
Citera
2024-05-28, 20:05
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Gillar Kramers utveckling på upploppet, han har lite svårt med positioneringen i dom här galaloppen med stora startfält men på mästerskapen är det en mindre faktor. Otroligt vad överlägsen Sedjati var dock.

Fin utdelning med en tredjeplats, med tanke på hur Kramer var positionerad in mot upploppet. Han lyckades hitta en lucka trots allt och då är han vass.
Citera
2024-05-28, 20:12
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Lite väl passiv taktik av Pihlström som landade på 3.35 igen. Vill gärna se honom satsa lite tidigare, innan fältet blir så utdraget.

Jag hade hellre sett att han lagt sig mitt i fältet, utvändigt, än längst bak i innerspår. Det blev för många meter fram och för många man att jaga ikapp mot slutet av loppet.
Citera
2024-05-28, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jag hade hellre sett att han lagt sig mitt i fältet, utvändigt, än längst bak i innerspår. Det blev för många meter fram och för många man att jaga ikapp mot slutet av loppet.
Så kunde han gjort. Alternativt avancerat från nästan sist till just mittfältet under varv tre, mellan 800 och 1100. Nu gick han max först från cirka 1100 till upploppet och fick avancera utvändigt i två kurvor. Sen hade han inte riktigt kraften att avancera ytterligare på upploppet.
Senast redigerad av Nossenos 2024-05-28 kl. 20:32.
Citera
2024-05-29, 04:31
Avstängd
Citat:
Inget slutresultat för Hallerth?

Nu skall Aftonbladets sändning börja kl 17.50 (nyss presentation av stavhopparna). Mondo går in på 5.62. Blött i Ostrava men osäker på om det regnar nu.

Slätstruken insats av Lehikoinen.

1. Rebecka HALLERTH 04 JAN 1996 SWE 68.90
2. Krista TERVO 15 NOV 1997 FIN 67.85
3. Samantha BORUTTA 07 AUG 2000 GER 66.03
Citera
2024-05-31, 17:27
Medlem
Elina Lampela slog personligt rekord i stavhoppsgalan i Täby med 4.63 för en kvart sedan, och Renaud Lavillenie tävlar för första gången på länge på Piotr Lisek's stavhoppsgala, klarade nyss 5.72, vilket är det enda resultatet jag hittar på honom i år. Nu är han och Lisek uppe på 5.82 ihop med nån mer som stod över 5.72.

Den senare direktsänds på TVPSport med polsk kommentering, går att casta från deras app, den streamen är att föredra över den från EuropeanAthletics-sidan, som lider av grov frame rate-mismatch.

Edit: Liveresultat från Polen: https://meets.rosterathletics.com/pu...97&meId=207211

Livestream på TVPSport: https://sport.tvp.pl/77381541/lekkoa...tream-31052024

Länk till Stavhoppsgalan i Täby för dom som missat den, herrarna nu:

https://www.friidrottskanalen.se/liv...ppsgala-5iaq4e

A. Lennart Juhlin kommenterar.

.och där slog Piotr Lisek till med säsongsbästa på 5.82!! Båda mina favoriter på herrsidan i en och samma tävling, det var ett tag sedan.

Edit2: Lavillenie rev alla tre på 5.82, men jag tyckte han var nära på vissa. Förra säsongen var hans bästa 5.61 om jag såg rätt, så han verkar smygtränat inför OS.
Senast redigerad av pumahunter 2024-05-31 kl. 17:37.
Citera
2024-05-31, 19:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Är det inte dålig nivå i herrarnas elittävling i Täby?
Citera
2024-05-31, 21:43
Medlem
Citat:
Är det inte dålig nivå i herrarnas elittävling i Täby?
Sett till alla deltagarnas PB var det inte mycket att hurra över, men samtidigt slog nästan alla SB ändå.

Jag var dock helnöjd efter Lampela's PB, Lisek's SB och att Lavillenie tävlade igen och klarade 5.72, så efter det klarade jag inte av att håla intresset uppe för herrarna i Täby. Sände dom tidigare på dagen från alla juniorklasserna? Jag tänkte aldrig på att prova att start upp streamen innan den utsatta starttiden för eliten, det var kanske dumt.

Ska var en tävling I USA sent ikväll som ska vara fri att se på, även om jag inte tror det är några nordvor på plats, men det har väl du mer koll på.

The Edwin Moses Legends Meet 2024 på Morehouse College i Atlanta, ska starta 23:45 bakom dessa två länkar:

https://www.youtube.com/watch?v=mlqcgy19pRk
https://www.youtube.com/live/y77Mnf7BT5w

Imorgonförmiddag är det Stockholm maraton på TV4/TV4PlayU(även polska TVPSport), och innan dess är det mer klätterspring på EurovisionSport redan 06:30:

Lördag 1 Juni

06:30-12:45 Trail Running, European Athletics Off-Road Running Championships 2024
11:45 Stockholm Marathon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in