Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-23, 23:56
  #37
Medlem
Masterblenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Instämmer.
Jag har fått ett antal varningar under årens lopp.
En var direkt felaktig, några var vad jag vill kalla gränsfall och resten får jag nog kalla befogade.
En avstängning har jag dragit på mig och det var för att jag själv, av obetänksamhet, lämnade avföring i en himmelsfärgad möbel.

Men jag har aldrig blivit illa bemött av någon moderator.

Att få sina inlägg raderade helt utan anledning är att bli illa bemött i min bok i varje fall.
Detta forum har förvandlats till någon jäkla uppfostringsanstalt.
Men för all del, många tycker ju om att någon styr och ställer över dem. Det är snart bara ni som återstår här, de som inte vill bli mästrade lämnar i all fortare takt...
Citera
2024-02-24, 00:00
  #38
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Att få sina inlägg raderade helt utan anledning är att bli illa bemött i min bok i varje fall.
Detta forum har förvandlats till någon jäkla uppfostringsanstalt.
Men för all del, många tycker ju om att någon styr och ställer över dem. Det är snart bara ni som återstår här, de som inte vill bli mästrade lämnar i all fortare takt...

Man får inte sina inlägg raderade utan anledning, men även moderatorer kan göra misstag ibland.
Som alla människor.
Citera
2024-02-24, 00:01
  #39
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Det är snart bara ni som återstår här, de som inte vill bli mästrade lämnar i all fortare takt...
Undrar hur många år jag har hört det där. Det kommer inte hända. Ni kommer fortsätta starta era patetiska gnälltrådar och hota med att ni kommer dra i tron om att någon skulle tycka att det var tråkigt.
__________________
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-02-24 kl. 00:03.
Citera
2024-02-24, 00:03
  #40
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vet några jag inte tycker om men ser ingen anledning att jiddra med dem, skulle de bli bättre av det?

Nää tyvärr inte.

Carlbom svarade inte mitt allra första pm till honom och när jag skrev igen och bad han svara började den taskiga attityden från honom som varit några gånger.

Jag är helt säker att han är motståndare till mig och behandlar användare annorlunda som mod.

Jag tycker några mod jag haft kontakt med i pm är riktigt bra. Carlbom är inte nån genomsnittlig mod.

Det jag aldrig kommer förstå folk inte fattar:
1. Mod tar man på sig ett ansvar.
2. Att tillåta mod sjunka i nivå.

Tycker det är alldeles för få mod och det är ett grundproblem. Tyvärr är sinnet väldigt stängt på många plan.
Citera
2024-02-24, 00:08
  #41
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
1. Under här är pm med mod och fått tillåtelse att posta här så bespara den kommentaren, låsningen av tråden omgående och en varning.
jag har läst igenom och är rörande överens med alla - det var trams.
Du får titta dig i spegeln:
- Ben! Skärp mig och låt inte mitt ego spela mig ett spratt. Jag är inte mindre värd för att jag tramsar ibland så låt sakerna få rätt proportioner.
---------------
Alla tramsar och det kan väl hända att mod gör fel ngn gång.
Men för forumets kvalitet och frekvens av besökare är det viktigt att trams tas bort snabbt.
Annars tröttnar man.
Citera
2024-02-24, 00:11
  #42
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Man får inte sina inlägg raderade utan anledning, men även moderatorer kan göra misstag ibland.
Som alla människor.

Problemet är att de saknar ödmjukhet och inte kan erkänna det.

Vill man bli behandlad som människa så var en människa.

Nu är de ju som felfria robotar utåt men minsta kritik springer de hem till mamma.

Jag anser att min varning i sammanhanget och det inlägg jag svarade på är helt fel.

När mitt inlägg blir sanning kan mod komma och be om ursäkt!
Citera
2024-02-24, 00:17
  #43
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Vill man bli behandlad som människa så var en människa.


Jag vill påstå att din attityd var/är sämre än moderatorns om vi ser till konversationen i trådstarten.

Vill du bli behandlad med respekt, så visa respekt.
Vill du ha relevanta svar, så ställ relevanta frågor.
Citera
2024-02-24, 00:18
  #44
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
jag har läst igenom och är rörande överens med alla - det var trams.
Du får titta dig i spegeln:
- Ben! Skärp mig och låt inte mitt ego spela mig ett spratt. Jag är inte mindre värd för att jag tramsar ibland så låt sakerna få rätt proportioner.
---------------
Alla tramsar och det kan väl hända att mod gör fel ngn gång.
Men för forumets kvalitet och frekvens av besökare är det viktigt att trams tas bort snabbt.
Annars tröttnar man.

1. Har du koll på allt som sker i dramat som tråden gäller?
2. Har du läst inlägget jag citerade som gav varning?

Om nej på båda förstår jag din åsikt.

Jag anser inte inlägget var trams i sitt sammanhang. Dels på inlägget jag svarade på sedan hur sjukt allt drama i tråden är.

Jag fattar att folk utan sammanhang inte kommer hålla med mig.
Citera
2024-02-24, 00:22
  #45
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag vill påstå att din attityd var/är sämre än moderatorns om vi ser till konversationen i trådstarten.

Vill du bli behandlad med respekt, så visa respekt.
Vill du ha relevanta svar, så ställ relevanta frågor.

Problemet är att den dåliga attityden började mod med. Idag absolut ja. Men jorden bildades inte idag väl?

Jag har visat Carlbom respekt och ställt relevant frågor i PM med tvivelaktigt beteende tillbaka från mod.
Citera
2024-02-24, 00:39
  #46
Avstängd
400Bens avatar
Inlägget jag varnades för skrevs även i början på veckan. Är det rimligt att det tar ca 3 dagar att moda?

Carlbom kanske är själv här och inte hans fel.
Citera
2024-02-24, 00:52
  #47
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ja det får du väl. Men följ rutinen och gör allt rätt så du har med din egen attityd då också.

Mvh
Carlbom

Här erkänner han princip att "ja jag har haft dålig attityd men det är för att du hade det också".

Jättebra inställning...
Citera
2024-02-24, 01:06
  #48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Håller med!

Trött på att mod kan ta bort inlägg i det tysta. Ska en användare ha koll på sina inlägg och kolla upp 48 timmar senare om de är kvar?

Inse att du inte bestämmer. Det spelar ingen roll vad du tycker om ditt inlägg.

Jag har haft en mod kasta en trådstart med en diss, och på fyllan har jag hackat på två av dem. En gång löste det sig genom att en svarade, nu får du ge dig. Då slutade jag. Som många av oss har jag också varit avstängd. Det var då resultatet av "narcissism"+fylla.

Vem fan bryr sig om några kastade inlägg? De såg bra ut när man skrev dem, men andra kanske inte tycker så.

I ditt fall har du ju också ett svar där mod säger sig tro att hen hade svarat.

Bara håll käft, är mitt tips, och tugga i dig reglerna. Någon riktigt fri diskussion kommer du aldrig att få, och tur är nog det. Hade vi haft ett sådant forum hade intelligenta psykopater tystat alla andra.

Totalt sett är min uppfattning om moderatorerna att de gör ett mycket bra jobb. Jämför med newsgroups som nu är skräp jämfört med 1990, om de ens finns.
__________________
Senast redigerad av goseigen 2024-02-24 kl. 01:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback