Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-24, 19:09
  #1
Medlem
Saywhaat-s avatar
Det här skulle kunna hända i Stockholm om vi gjorde som Nederländerna


Riding Along with Amsterdam Cops - The Jim Jefferies Show

https://www.youtube.com/watch?v=V1608mKM8uY


Här åker den kända komikern Jim Jefferies runt i Amsterdam med två poliser och får en lägesbild , av vad som skulle hända om man avkriminaliserar Cannabis.

videon är på 6 min , och borde ses av alla som har en stark åsikt om Cannabis...



Alla som har varit i Amsterdam kommentera gärna
__________________
Senast redigerad av Saywhaat- 2024-02-24 kl. 20:01.
Citera
2024-02-24, 19:53
  #2
Medlem
Pissmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Det här skulle kunna hända i Stockholm om vi gjorde som Nederländerna


Riding Along with Amsterdam Cops - The Jim Jefferies Show

https://www.youtube.com/watch?v=V1608mKM8uY


Här åker den kända komikern Jim Jefferies runt i Amsterdam med två poliser och får en lägesbild , av vad som skulle hända om man legaliserar Cannabis.

videon är på 6 min , och borde ses av alla som har en stark åsikt om Cannabis...


Alla som har varit i Amsterdam kommentera gärna

Det blir ju genast kämpigt när han säger att det är legaliserat vilket det inte är. Det är avkriminaliserat men inte legaliserat och reglerat. Hade varit bättre med typ Spanien då isf

"Cannabis in the Netherlands is illegal, but is decriminalised for personal use. Recreational consumption of the drug is tolerated, and it is available in coffeeshops."

https://en.wikipedia.org/wiki/Cannab...he_Netherlands
Citera
2024-02-24, 20:02
  #3
Medlem
Saywhaat-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Det blir ju genast kämpigt när han säger att det är legaliserat vilket det inte är. Det är avkriminaliserat men inte legaliserat och reglerat. Hade varit bättre med typ Spanien då isf

"Cannabis in the Netherlands is illegal, but is decriminalised for personal use. Recreational consumption of the drug is tolerated, and it is available in coffeeshops."

https://en.wikipedia.org/wiki/Cannab...he_Netherlands



Du har rätt , jag har ändrat i texten
Citera
2024-02-24, 20:10
  #4
Medlem
Pissmasters avatar
Väldigt intressant. Tyvärr så funkar det inte i Sverige. Alla cannabis-motståndare här saknar förmågan till egen tankeverksamhet. De är redan såpass hjärntvättade och indoktrinerade så det hade inte spelat någon roll vem som säger vad.

"DöDsKnArKeT dÖdAr AlLla" "PuNdArE sKa DöÖöÖ!!!!!!1111" "DeT bÖrJaR mEd HasCh OcH sLuTaR mEd MaRiJuAnA" "cAnNaBiS äR iNkÖrSpOrTeN tIlL hErOiN!!!11"

Det är bara iq-befriade människor som inte förstår att cannabis är det minst skadliga berusningsmedlet som finns. Finns historiskt inte en enda människa som har dött av det. Istället för att supa, bli våldsam och vilja slåss borde man röka, bli hungrig och äta pizza och chips
Citera
2024-02-24, 21:23
  #5
Medlem
4yoonlys avatar
Jodå visst har man varit i Amsterdam ett par gånger...

Jag knarkar inte, aldrig gjort kommer inte att göra. Men första gången jag kom till Amsterdam tror jag att jag blev tillfrågad typ 10 gånger under första kvällen (personer som gått omkring med typ hockey bag) om vilken drog jag ville köpa... kokain verkade sälja som bäst... detta var tidigt 90-tal...

En gång blev jag rånad (som vanlig turist) sent 90-tal...

Hur det ser ut nu, vet jag inte... Men tror inte det är så rosa som folk vill tro alla gånger... kriminella måste ha tag i pengar och kan dom inte tjäna det på ett sätt väljer dom ett annat sätt...

Gillar dock Holländare skarpt... blev inte rånad (misshandlad osv) av en äkta sådan...
Citera
2024-02-24, 23:18
  #6
Medlem
Saywhaat-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Jodå visst har man varit i Amsterdam ett par gånger...

Hur det ser ut nu, vet jag inte... Men tror inte det är så rosa som folk vill tro alla gånger... kriminella måste ha tag i pengar och kan dom inte tjäna det på ett sätt väljer dom ett annat sätt...

Gillar dock Holländare skarpt... blev inte rånad (misshandlad osv) av en äkta sådan...


Du kan se för dig själv , Amsterdam är tryggare än Stockholm.


Amsterdam, Netherlands 🇳🇱 Amazing Summer Walk ☀️ 2023 4k HDR Walking Tour

https://www.youtube.com/watch?v=ZCn0qLlPHzI
Citera
2024-02-25, 21:23
  #7
Medlem
Kaffekrigs avatar
Varit i Amsterdam ett par gånger och ska dit igen snart.
Väldigt mysig stad, befolkningen är kanon och jag håller med, polisen är sjukt trevlig. Cyklar som galningar men störtsköna de jag träffade på. Fick till och med guide till den coffeeshoppen jag sökte.

Blev dock stannad i somras när jag rökte vid en kanal och blev tillsagd att man inte får röka offentligt (även om ingen annan var i närheten och inga fönster öppna), de sa det var €500 i böter men då lagen nyligen hade införts så gav de mig en varning och bad mig släcka.

Tackade för informationen och bad om ursäkt för min klantighet och gjorde inte om de.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback