Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-25, 03:20
  #1
Medlem
VildaRonjas avatar
Haft sömnproblem så länge jag kan minnas.
En del utav allting är hypopompa hallucinationer. I perioder mycket och sen kan det vara en period utan. Tagit Brintellix ca 1,5år. Under denna perioden har jag inte haft något med sömnen förutom svårt att somna. Inga drömmar osv.
Slutade med medicinen för ca 1 månad sedan och drömmarna kom tillbaka. Nu har även de hypopompa hallucinationerna kommit tillbaka... Men mina reaktioner är jätte starka på dem trots att dem vart väldigt fjuttiga ijämförelse med hur jag haft förr För någon timme sedan vaknade jag och det är en stor man som sitter vid sänggaveln och tittar på mig, på någon sekund flyger jag emot mannen med världens jävla vrålande och galet skrikande(har ont i halsen nu efter, jag kände att jag vrålade som en ursinnig orangutang...är ett mirakel om ingen ringt polisen) Beredd att försvara mig mot en man jag tror brutit sig in i mitt hem..
Absolut att jag kunnat bli rädd av mina hallucinationer men detta är helt utöver det vanliga.
Saken hör till att jag har en liten hund som såklart blir jätte rädd... Tack och lov har hon än så länge reagerat med att söka skydd hos mig och lugnar sig. Men är jätte rädd att jag ska råka skada henne av misstag under en sådan här händelse..Och självklart ska hon kunna känna sig trygg här hemma på nätterna. Hon måste ju tro att matte jagar bort monster som jag far omkring, vill inte att hon ska känna att hemmet är en plats där farliga saker kan dyka upp mitt i natten...
Jag måste måste måste få hjälp med den här skiten.
Psykiatrin har ju inte kunnat bry sig mindre om dessa saker när jag tidigare tagit upp det. Kan försöka igen, men dem är som fågelholkar gällande detta. Någon som har annan upplevelse från psykiatrin gällande detta?
Är det någon här som har hypopompa hallucinationer och har tips att dämpa eländet? Blir ju tyvärr att börja sova med nattlampa som ett barn igen... för mörkret hjälper inte när hjärnan spökar.
Och någon som förstår varför Brintellix Haft denna påverkan på mina drömmar/hallucinationer?
Läst på om den men aldrig uppfattat det som att den ska påverka sådant.
__________________
Senast redigerad av VildaRonja 2024-02-25 kl. 03:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback