Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-25, 14:30
  #1
Medlem
fsjals avatar
Jag lyckades som rubriken nämner, lyckades att krossa min Oneplus 6t igår på gymmet. Jävligt klumpigt men det är var det är.
Jag har nu beställt en ny Oneplus Nord 3 5G.
Jag undrar om man kan föra över samtligt innehåll från förra telefonen till den andra med SD kortet som sitter i? Vet att oneplus har en app för återställning/byta telefon, Clone Phone, synkar den med ens Google konto?

Om någon haft liknande erfarenheter är jag nyfiken på att få höra hur ni löste det!
__________________
Senast redigerad av fsjal 2024-02-25 kl. 15:01.
Citera
2024-02-25, 14:32
  #2
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsjal
Jag lyckades som rubriken nämner, att krossa min Oneplus 6t igår på gymmet. Jävligt klumpigt men det är var det är.
Jag har nu beställt en ny Oneplus Nord 3 5G.
Jag undrar om man kan föra över samtligt innehåll från förra telefonen till den andra med SD kortet som sitter i? Vet att oneplus har en app för återställning/byta telefon, Clone Phone, synkar den med ens Google konto?

Om någon haft liknande erfarenheter är jag nyfiken på att få höra hur ni löste det!
Det kanske bara är skärmen som är skadad.
Prova köra på extern skärm och styr med muspekaren.

Försäkringen kan täcka detta mot självrisk.

Molnet har det kanske backats upp i.
Citera
2024-02-25, 14:34
  #3
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Vill inte komma med några pekpinnar, men har själv lyckats krossa en iPhone på gymmet.

Min nuvarande har därför Copter skärmskydd och ett gummifordral till baksidan. När jag gymmar så stoppas den i en sportarmband med skärmen nedåt om den ligger på backen, på behörigt avstånd från där jag pumpar med vikten eller där den kan tänkas landa.
Citera
2024-02-25, 14:36
  #4
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsjal
Jag lyckades som rubriken nämner, att krossa min Oneplus 6t igår på gymmet. Jävligt klumpigt men det är var det är.
Jag har nu beställt en ny Oneplus Nord 3 5G.
Jag undrar om man kan föra över samtligt innehåll från förra telefonen till den andra med SD kortet som sitter i? Vet att oneplus har en app för återställning/byta telefon, Clone Phone, synkar den med ens Google konto?

Om någon haft liknande erfarenheter är jag nyfiken på att få höra hur ni löste det!
Om man verkligen krossat telefonen av att typ ha tappat en 48 kg kettlebell på den så ligger det nog i farans riktning att det mest är smulor kvar av SD kortet så du ska nog inte ha allt för höga förhoppningar men lycka till med träningen.
Citera
2024-02-25, 14:44
  #5
Medlem
fsjals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Vill inte komma med några pekpinnar, men har själv lyckats krossa en iPhone på gymmet.

Min nuvarande har därför Copter skärmskydd och ett gummifordral till baksidan. När jag gymmar så stoppas den i en sportarmband med skärmen nedåt om den ligger på backen, på behörigt avstånd från där jag pumpar med vikten eller där den kan tänkas landa.

Hehe jag har "pansar" glasskydd, måste vara väldigt känslig pansar bara

Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Om man verkligen krossat telefonen av att typ ha tappat en 48 kg kettlebell på den så ligger det nog i farans riktning att det mest är smulor kvar av SD kortet så du ska nog inte ha allt för höga förhoppningar men lycka till med träningen.

Det var en 5kg hantel som åkte ner på den, så helt smashad är den inte. Dock är den böjd en del på övre delen alltså inget som ska ha påverkat SD kortet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback