Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-25, 16:34
  #1
Medlem
sluskjohans avatar
Hej, jag tänkte resa till Filippinerna inom två veckor och undrar hur jag gör, kan jag boka tur och retur redan nu och sedan förlänga visumet på plats? Det är inga problem att förlänga visumet på plats men kommer dem tillåta mig in i landet när jag inte har visum? Senast jag var där så kollade ingen min returbiljett på flygplatsen men då var jag där i 25 dagar (behöver ej visum för det), vet tullen där när jag kommer resa hem?
Citera
2024-02-25, 16:44
  #2
Medlem
Permafloxs avatar
Du måste ha biljet bokad ut innan dit visum utgår. Du kan förlänga det på plats.
Boka med ombokningskydd, eller avbokningsskydd.

När du väll är där kan du fortsätta förlänga det. Eller, sticka utanför landet i 5 sekunder sen tillbaka igen. Repetera vid behov.
Citera
2024-02-25, 16:48
  #3
Avstängd
991ESSs avatar
du kan boka det billigaste flyget du hittar ut ur landet bara för att ha något att visa upp och sedan boka nytt flyg när du vet mer, samt avboka den första..
Citera
2024-02-25, 19:09
  #4
Medlem
sebastian66s avatar
Det som är bra är att du kanske kör på en tor biljett med ombokningsbar om du får andra planer för dig.
Du beöver inget visum till detta land utan stannar i PH 30 dagar innan du löser nytt visum på migrationoffice som finns på många platser. Du får det i regel på dagen med tur och på rätt plats. I vissa städerfår du vänta 2-3 dagar. Du kan alltid förlänga ditt visum till upp till 3 år innan du måste ut från landet i 24 timmar. Allr är typ 100 enklare på Phillipinerna än i andra asiatiska länder.
Citera
2024-02-26, 08:18
  #5
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Hej, jag tänkte resa till Filippinerna inom två veckor och undrar hur jag gör, kan jag boka tur och retur redan nu och sedan förlänga visumet på plats? Det är inga problem att förlänga visumet på plats men kommer dem tillåta mig in i landet när jag inte har visum? Senast jag var där så kollade ingen min returbiljett på flygplatsen men då var jag där i 25 dagar (behöver ej visum för det), vet tullen där när jag kommer resa hem?
När du checkar in i Sverige för avresa kan de redan här kontrollera din biljett. Se till att ha en t o r inom 30dgr. Annars kan det bli problem redan på utresan.

Vid migration vid ankomst i Filippinerna kan du även här stöta på trubbel om de är nitiska.

Sen ändrar du biljetten när du väl är i landet. Eller som någon sa, du köper en struntbiljett Mnl-Bkk som du sen löser in.

Oftast slinker man igenom utan trubbel hela vägen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3590779

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback