2024-02-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satisfied
Tjena.
Behöver lite hjälp.
Käkar adhd medicin som jag har på recept.
Oftast är det 4 veckors intervaller men fick tre veckors denna omgång, så har käkat lite extra och ligger en hel jävla burk framför nu.
Behöver kommer på något smart så läkaren kan skriva ut mediciner igen, kan fan inte gå en hel månad ute.
Typ glömt på hotell eller dyl
Bästa tips?

Kanske sluta punda??
Citera
2024-02-26, 13:25
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Tjena.
Behöver lite hjälp.
Oftast är det 4 veckors intervaller men fick tre veckors denna omgång, så har käkat lite extra och ligger en hel jävla burk framför nu.
Behöver kommer på något smart så läkaren kan skriva ut mediciner igen, kan fan inte gå en hel månad ute.
Bästa tips?

Jag säger det här som läkare.
Berätta sanningen och berätta vrför du ökade på dosen självmant. Det ger din läkare den information han eller hon behöver, för att fatta det bästa beslutet för dig. Det ger även dig en bättre känsla än om du ljuger. Det kommer sammantaget att gagna dig. Var öppen och ärlig.
Citera
2024-02-26, 13:36
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Tjena.
Behöver lite hjälp.
Bästa tips?

Tror du inte läkaren har hört alla möjliga ursäkter? Min läkare hade inte kunnat lurats iaf, enligt vederbörande är dom flesta narkomaner och vill ha högsta dosen.

Om jag hade varit du så hade jag köpt några gubbar både nu och sen när du kan hämta ut nytt. Du behöver uppenbarligen tilläggs medicin.
Citera
2024-02-26, 13:49
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Jag tycker seriöst att du ska ta och lida ut denna månad. Du kommer inte lura läkaren, du kommer få "ögonen" på dig, det ser inte bra ut och kommer se ännu sämre ut oavsett om du ljuger eller är ärlig. Det skadar inte att ta ett break, tvärtom så får kroppen lite tid att återhämta sig och den tolerans som du troligen byggt upp hittills kommer att sänkas.
Citera
2024-02-26, 14:21
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Tjena.
Behöver lite hjälp.
Bästa tips?

Jag har kört med flera ursäkter. Glömde min väska på tåget är en...
Citera
2024-02-26, 14:25
Sjukskriv dig en vecka, bara säga du har COVID eller magsjuk. Så har du bara 3 veckor kvar sen...

Försök att härda ut med koffein eller ngt
Citera
2024-02-26, 14:46
Medlem
Vad tror du är bäst, försöka lura läkaren, oavsett om du "lyckas" eller inte kommer läkaren/läkarna vara jävligt noggranna framöver.. Så vips tappar du bort medicin på riktig och får kalla handen.

Eller säga som det är? Läkare är också människor, var ärlig är mitt tips.
Citera
2024-02-26, 15:13
Medlem
Citat:
Tjena.
Behöver lite hjälp.
Bästa tips?

Bara gilla läget. Läkare vet när du ljuger.

Och det där att glömna på hotell osv räknas som slarv och du kan få hårdare restriktioner kring din medicin.

Du får ha en vit månad bara.
Citera
2024-02-26, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Förstår dock inte varför någon skulle välja att punda på elvanse, gatupriset är skyhögt (ca. 1kr/mg), billigare när du köper en burk naturligtvis men fortfarande dyrt som fan! Gatutjacket ligger på 200 kr/g och håller hög generell standard i Sverige, i nuläget.
Vänta, menar du att TS ska köpa gatutjack istället?

OnT:
Bästa är att säga att nån har snott dem, de är trots allt eftertraktade. Detta funkar EN gång. Eller så är man ärlig och säger att det gått åt för många och frågar läk vad h*n tycker att du ska göra. Ärlighet brukar vara det bästa och uppskattas också av läkaren.
Citera
2024-02-26, 16:20
Medlem
Har haft samma problem, du kommer omöjligt få nytt utskrivet. Alternativt lägger du in dig på psyk och hävdar att du inte har med några mediciner, då får du av dom. Min lösning var några gram fult.
Citera
2024-02-26, 16:48
Medlem
Hajlajfs avatar
Säg att du självmant testat på en doshöjning pga bristande effekt på eftermiddagen men att du inte blev glad med resultatet pga biverkningar (sömnlöshet etc) och att du ämmar att återgå till föregående dos. Om du fortsätter med liknande beteende så kommer dock ditt lagliga tjack dras in.
Citera
2024-02-26, 19:16
Medlem
eenoks avatar
Ja håll ut så länge som möjligt sen om det blir riktig panik då kan du dra en vit lögn, säg att du varit utan 2,5 vecka för att du tappat burken i diskvattnet och börja känna att de inte funkar att vara utan. Försök inte vara proaktiv då ser de inte bra ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in