Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-26, 21:13
  #1
Medlem
Är det så lugnt och mysigt som det verkar?
Finns invandrargäng och annat drägg?
Jag har fått ett jobberbjudande nämligen.
Hur är hus/lägenhetspriserna? Utbud? Bra områden? Dåliga?
Citera
2024-02-26, 22:55
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Är det så lugnt och mysigt som det verkar?
Finns invandrargäng och annat drägg?
Jag har fått ett jobberbjudande nämligen.
Hur är hus/lägenhetspriserna? Utbud? Bra områden? Dåliga?

På Håsten finns det numera allt du kan tänka dig.
Vi har alla möjliga invandrarkulturer som bor där, vi har dom nyrika som vann nästan 200miljoner på postkodslotteriet och massor mer. MEN! I varberg har vi också den så kallade H.S som får hela varberg att le lite extra när man läser om henne. Hon har en egen tråd här på flashback, spana in den!
Citera
2024-02-26, 22:57
  #3
Medlem
"Kvinna från varberg misstänks ha sålt stulna cyklar vidare" heter den!
Citera
2024-02-27, 05:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcornhink
"Kvinna från varberg misstänks ha sålt stulna cyklar vidare" heter den!

Det måste kollas upp.
Citera
2024-02-27, 06:34
  #5
Avstängd
TreRaggmunkars avatar
Antagligen med en massa dödsångest där flaskan bli det enda sättet att hålla demonerna på avstånd
Citera
2024-02-27, 09:11
  #6
Medlem
Adelaides avatar
Ej bott där men varit där många gånger. En fin och trevlig stad faktiskt. Bopriserna är i de högre siffrorna vilket håller slödder borta. Blir man trött på småstadslivet så finns ju Göteborg 40 min bort som backup. Jag skulle inte ha nåt emot att bo i Varberg.
Citera
2024-02-27, 09:40
  #7
Medlem
RedRights avatar
Svartskallar överallt som i alla andra städer/orter!
Kvittar var du flyttar!
Citera
2024-02-27, 14:16
  #8
Medlem
Snusaren94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Är det så lugnt och mysigt som det verkar?
Finns invandrargäng och annat drägg?
Jag har fått ett jobberbjudande nämligen.
Hur är hus/lägenhetspriserna? Utbud? Bra områden? Dåliga?
Varberg är en stad som varierar väldigt beroende på årstiden. Men det finns absolut lite puls i staden under sommaren. Sommaren lever man för i staden, och tillsammans med måååånga badgäster från t.ex. Borås... Men det är en väldigt lugn stad. Klart skit händer, men där finns inga problem med gäng, som andra städer har. Knark-Kalle finns väll överallt...

Priserna på lägenheter är väldigt högt, men beror ju lite på var du bor idag, samt din ekonomi. Bostadsrätter ligger på ca 39'000:-/kvm, medans villor ligger något lägre på 33'000:-/kvm.
Det är inte svårt att köpa lägenhet om ekonomin tillåter, det kan dock vara svårare att hyra lägenhet om man har lite krav. Men enkelt sagt, något dyrare beroende på vad man jämför med, men priserna går ju uppåt över tid.

Områden jag inte skulle bosätta mig i är väll Håsten, delar av Sörse, sen allt som är "utanför", dvs. Valinge, Rolfstorp, Skällinge, Tvååker osv. Men det är ju för distansen till stan blir större.
Jag hade kanske kikat på centrala Varberg, Lorensberg, området kring Ankaret (Bandholtzgatan), Träslöv, Lugnet, Trönninge.
Citera
2024-02-27, 14:39
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusaren94
Varberg är en stad som varierar väldigt beroende på årstiden. Men det finns absolut lite puls i staden under sommaren. Sommaren lever man för i staden, och tillsammans med måååånga badgäster från t.ex. Borås... Men det är en väldigt lugn stad. Klart skit händer, men där finns inga problem med gäng, som andra städer har. Knark-Kalle finns väll överallt...

Priserna på lägenheter är väldigt högt, men beror ju lite på var du bor idag, samt din ekonomi. Bostadsrätter ligger på ca 39'000:-/kvm, medans villor ligger något lägre på 33'000:-/kvm.
Det är inte svårt att köpa lägenhet om ekonomin tillåter, det kan dock vara svårare att hyra lägenhet om man har lite krav. Men enkelt sagt, något dyrare beroende på vad man jämför med, men priserna går ju uppåt över tid.

Områden jag inte skulle bosätta mig i är väll Håsten, delar av Sörse, sen allt som är "utanför", dvs. Valinge, Rolfstorp, Skällinge, Tvååker osv. Men det är ju för distansen till stan blir större.
Jag hade kanske kikat på centrala Varberg, Lorensberg, området kring Ankaret (Bandholtzgatan), Träslöv, Lugnet, Trönninge.

Tack, det låter ju härligt!
Citera
2024-02-28, 08:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight
Svartskallar överallt som i alla andra städer/orter!
Kvittar var du flyttar!

Detta, om du vill känna dig rädd när du går ut om nätterna.
Citera
2024-03-13, 14:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurreburre
Detta, om du vill känna dig rädd när du går ut om nätterna.
Rädd i varberg? Har du ens varit i staden?

Varberg väl det trevligaste man kan flytta till i dagsläget.

Kommer bli väldigt fina lägenheter nere vid hamnen när det väl drar igång med bygget där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback