Citat:
Ursprungligen postat av
kukpasta
En god vän vill få mig att bli mer hälsosam. Har sett flertalet videos nu och de ljuger förmodligen inte, även om det har en lite sektliknande känsla över sig - men det är väl klart som fan att det som sägs är sant. Mindre socker, mer protein, alla slags mineraler och vitaminer, niacin, zinc (ett måste tydligen), nac the list goes on.
Själv förstår jag såklart att detta borde leda till ett bättre mående, dvs att följa allt de tipsar om.
Men nu ett par veckor efter en kur på kosttillskott, mindre socker och lätt joggning så känner jag ingen större förändring. Snarare mår jag lite skumt, lite sådär "off" tänk er en lightversion av yrsel, lightheadedness. Kanske är det något som inte slår rätt med min kropp med något av det jag knaprar.
Visst har min lilla kulmage blivit bättre men jag känner mig mindre stabil psykiskt än när jag började.
Någon som känner igen sig? Är det värt att följa alla dessa "hälso-gurus" eller är det lika viktigt att kanske vara lite icke-hälsosam - fast må mer stabilt? Förstår att alla är olika men lite generellt sådär. Vad är era erfarenheter?
Jag tror det är mycket bättre att vara lite ohälsosam och se till att ha så kul som möjligt och njuta så mycket man bara kan av sitt liv.
Visst kanske det är lite ohälsosamt men man har det riktigt bra hela tiden
Det var någon kille på SVT 1 för länge sedan som hade något barnprogram eller så.
Hur gör djur? (Kanske).
Hur som helst till slut slutade han med allt ohälsosamt (han drack mycket tydligen) och gick ner i vikt.
Han sade att nu mådde han jättebra. (Det gjorde han säkert alltså).
Men han såg riktigt sjuk ut.
Ett år senare var han död
Men han dog säkert av något annat men ändå…
Jag tror vi kan åstadkomma en oändligt mycket bättre hälsa genom genuina vänner som man får umgås med 24 timmar om dygnet med och spiritualitet.
Det finns mycket på jorden och universum som vi vanliga dödliga inte vet så mycket om ännu
Lycka till