Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-28, 17:08
  #1
Medlem
Kalk-Allans avatar
Såg just del 2 av Dune och det måste ju komma en del 3 eller?

Del 2 kändes mest som en transportsträcka tyckte jag till en 3a, vad tycker ni samt vet ni något som jag inte vet?
Citera
2024-02-28, 17:19
  #2
Medlem
Finns gott om böcker att fortsätta på v b

Dune Messiah med tidshopp på tolv år är första av fem uppföljare.
Sedan 2009 har platser på Saturnus intressantaste måne Titan "lånat" namn från böckerna.
Citera
2024-02-28, 17:29
  #3
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Såg just del 2 av Dune och det måste ju komma en del 3 eller?

Del 2 kändes mest som en transportsträcka tyckte jag till en 3a, vad tycker ni samt vet ni något som jag inte vet?
I en intervju med tidningen Time för ungefär en månad sen sa regissören Villeneuve att om det blir en tredje film blir det i så fall den sista Dune-filmen för hans del. Vad jag vet har filmbolaget Warner Brothers ännu inte bekräftat officiellt att det blir en tredje film. Manuset till den sägs i alla fall vara i stort sett färdigskrivet.
Citera
2024-02-28, 17:36
  #4
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
I en intervju med tidningen Time för ungefär en månad sen sa regissören Villeneuve att om det blir en tredje film blir det i så fall den sista Dune-filmen för hans del. Vad jag vet har filmbolaget Warner Brothers ännu inte bekräftat officiellt att det blir en tredje film. Manuset till den sägs i alla fall vara i stort sett färdigskrivet.
Ok tack, har du själv sett 2an? Som sagt för mig så känns det som bara en övergång till del 3..
Citera
2024-02-28, 18:02
  #5
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Ok tack, har du själv sett 2an? Som sagt för mig så känns det som bara en övergång till del 3..
Jo, jag har sett tvåan, och håller med dig om den bedömningen. Men, som sagt, inget är bekräftat än vad jag vet. Och som OnlyHans påpekade ovan: det finns en hel del material att bygga vidare på, om filmbolaget känner för det.
Citera
2024-02-28, 19:02
  #6
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Dune 2 ser riktigt kass ut om man kollar på trailern
Citera
2024-02-28, 20:25
  #7
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Dune 2 ser riktigt kass ut om man kollar på trailern
Ja den var ju inte jättebra, hade tänkt mig episka stridscener med Hans Zimmers musik men nä..
Citera
2024-02-28, 20:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Dune 2 ser riktigt kass ut om man kollar på trailern
Madame Web och The Beekeeper är mycket bättre ....utifrån filmaffischerna.

En av fasta gästerna på Critical Drinker har varit på förhandsvisning och han har som TS nästan helt säker en känsla av att det blir en tredje film.
För liknade längd kan delar av Children of Dune även ingå är hans förslag.

Warner har som alla större filmbolag sedan ca 20 år en plan om ett utökat universa med TV-serie.
HBO är det som gäller senare i är för prequell om hur Bene Gesserit utvecklades ca 10 000 år före huvudhistorien och heter nu
Dune: Prophecy istället för Sisterhood.
Citera
2024-04-05, 06:41
  #9
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Såg just del 2 av Dune och det måste ju komma en del 3 eller?

Del 2 kändes mest som en transportsträcka tyckte jag till en 3a, vad tycker ni samt vet ni något som jag inte vet?
Nu är det till slut bekräftat.

Entertainment Weekly (Denis Villeneuve's third Dune movie is officially in the works):
Legendary confirmed on Thursday that they are currently developing a third movie in the sci-fi franchise based on Frank Herbert's original novels
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in