Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-28, 18:13
  #1
Medlem
HubertOlssons avatar
Jag funderar lite på att göra det men hur fungerar det med retur? Inga konstigheter eller? Man får med retursedel och använder samma paket som man får bågarna i?

Någon som har testat ifrån en sida jag funderar på att göra det mrspex? Är det riktiga bågar eller bara billigare plast men som ser typ likadana ut?
Citera
2024-02-28, 18:15
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Jag funderar lite på att göra det men hur fungerar det med retur? Inga konstigheter eller? Man får med retursedel och använder samma paket som man får bågarna i?

Någon som har testat ifrån en sida jag funderar på att göra det mrspex? Är det riktiga bågar eller bara billigare plast men som ser typ likadana ut?

Stämmer. Returlapp och skickar med samma box.
Mr.Spex handlar jag ifrån.
Citera
2024-02-28, 19:38
  #3
Medlem
Har gjort så i flera år eftersom man sparar extrema pengar då synsam m.fl ockrar satan. det funkar utmärkt.
Citera
2024-02-28, 19:52
  #4
Medlem
anomaligns avatar
Jag har gjort det med Lensway och Specsavers och det har fungerat bra.

Med Specsavers kunde jag dessutom gå till fysisk butik och få dem justerade.

(Fast första Specsaversbutiken jag gick till hade en optiker som jag på riktigt tror var påtänd eller inte hade sovit på väldigt länge, eller något annat som påverkade hans verklighetsförankring då han out of the blue berättade för mig att mitt ena öra satt typ tre centimeter högre än mitt andra och sen böjde brillorna så de blev så fuckade att de gjorde ont att ha på sig. Jag visst inte hur jag skulle hantera det och gick därifrån med dem i handen, typ halvblind. Vad jag vet sitter mina öron symmetriskt i förhållande till allting annat, så det var lite av en chock/kalldusch att få veta att man såg ut som en genetisk äggröra helt plötsligt. Men det fanns en annan Specsaversbutik ett hundratal meter bort så jag gick dit och bad om samma sak, utan att berätta att deras kollega hade böjt dem till oigenkännlighet. Optikern där granskade glasögonen skeptisk då de var så pass skeva, men böjde sen dem rätt så de satt perfekt, och gav dem också en rengöring. Jag har absolut ingen aning var den första optikern fick sin idé ifrån, men jag gick aldrig till den butiken igen och jag varnade alla jag kände för att gå dit också.)
Citera
2024-02-29, 20:46
  #5
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Stämmer. Returlapp och skickar med samma box.
Mr.Spex handlar jag ifrån.
Det står att de reserverar beloppet om man inte retunerar inom 10 dagar efter det att paketet kommit drar de den summan. I detta fallet nästan 10k.

Ser att de finns på drottninggatan så ska kika i butiken, det är bara det att jag vill kolla i lugn och ro utan att någon säljare ska fråga om man vill ha hjälp, vill jag ha hjälp frågar jag själv. Jobbigaste är om det är någon som är snygg. Köpte du någon av de par du fick hemskickade?
Citera
2024-02-29, 21:09
  #6
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Det står att de reserverar beloppet om man inte retunerar inom 10 dagar efter det att paketet kommit drar de den summan. I detta fallet nästan 10k.

Ser att de finns på drottninggatan så ska kika i butiken, det är bara det att jag vill kolla i lugn och ro utan att någon säljare ska fråga om man vill ha hjälp, vill jag ha hjälp frågar jag själv. Jobbigaste är om det är någon som är snygg. Köpte du någon av de par du fick hemskickade?

Använd Klarna. Då behöver du inte oroa dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback