Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-01, 21:13
  #13
Medlem
Chill.Pills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conor-MacGyver
Jag tror att du vågar!
Frågan är: vågar katten?
Citera
2024-03-01, 21:45
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chill.Pill
Frågan är: vågar katten?
Jag hade en katt som var 6 år när den fick gå ut första gången själv. Då flyttade jag från centrum till ett ytterområde och radhus. Katten tittade först ut i dörrhålet och sen något steg ut för att sen ta det bit för bit. Katten blev glad av att få gå ut och vara katt på riktigt. Så TS, släpp ut katten!
Citera
2024-03-02, 20:34
  #15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venusseptember
Vi har bra grannar och bor i ett radhusområde. Så finns en hel del andra katter här omkring… men han är såklart märkt och kastrerad. Tror han skulle må mycket bättre av å få va ute och strosa än å ligga ute i linan bara… men nojig ändå, som du skriver så finns de idioter…. Han kostade ju en hel del dessutom
Min släktings katt blev stulen trots att boendet ligger i ett mycket vitt och fint område.

Katten återfanns kopplad i en grannes trädgård.

Aldrig i livet att jag skulle ha en raskatt ute.
Citera
2024-03-06, 13:53
  #16
Medlem
Chill.Pills avatar
Jag har sett lappar med en hund som blev stulen utanför en bank. Bor i ett mycket vitt område.

Jag hade mest blivit oroad för att den skulle bli påkörd.
Citera
2024-03-06, 14:00
  #17
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venusseptember
Våran ragdoll hane har vart innekatt i två år. Men jag skulle velat ha han ute dagtid o somnar. Tror ni man vågar det ? Han är van vid att vara ute i sele på sommaren… är mest rädd att nån tar honom… Det är en stor fin renrasig ragdoll.

Om du köper ett gps halsband satsa på en dyrare modell. Dom billiga är bara dynga typ från eBay, amazon osv.. Jag köpte en på eBay för 500kr som visade 100m fel position.
Citera
2024-03-17, 11:40
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venusseptember
Våran ragdoll hane har vart innekatt i två år. Men jag skulle velat ha han ute dagtid o somnar. Tror ni man vågar det ? Han är van vid att vara ute i sele på sommaren… är mest rädd att nån tar honom… Det är en stor fin renrasig ragdoll.

Absolut inte. Risken är somsagt väldigt stor att någon tar honom då raskatter kostar en hel del pengar. Har själv en raskatt och skulle aldrig någonsin släppa ut honom på fri fot. Är så jäkla rädd om honom, tänk om någon gör honom illa? Eller om han blir överkörd? Eller somsagt att någon helt enkelt snor honom för vidare försäljning el liknande.

Bara nej.
Citera
2024-03-18, 22:57
  #19
Medlem
Chippad antar jag att den är, sätt ett gps-halsband och släpp ut. Självaste katten har väl ingen aning om vad han är för ras så för hans del är det väl bara toppen om han får leva livet!
Citera
2024-03-18, 23:13
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Venusseptember
Våran ragdoll hane har vart innekatt i två år. Men jag skulle velat ha han ute dagtid o somnar. Tror ni man vågar det ? Han är van vid att vara ute i sele på sommaren… är mest rädd att nån tar honom… Det är en stor fin renrasig ragdoll.

Om du bor långt ute på landet funkar det säkert lika bra eller dåligt som för alla andra katter, det är ju ett både roligt och farligt äventyr för dem att gå ut i friheten.

Men om du bor i en stad/ett samhälle så är nog stöldrisken alldeles för stor när det gäller en raskatt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback