Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-01, 10:29
  #1
Medlem
Som rubriken säger, vart skulle ni rekommendera köpa hus/radhus i Västerort idag?

Jag och min fru bor i nuläget i lägenhet i Solna, men livet i villa lockar. Men vart? Tänker framtida liv med kids, trygghet etc etc och en del faller ju bort redan där, ex. Akalla/Rissne/Kista etc. Bromsten som var najs för 10 år sedan men blivit lilla Rinkeby nu. Delar av Hässelby/Vällingby likaså.

Men ni som bor/har koll. Hur skulle ni säga ex. Skälby, Viksjö, Hässelby Norra Villastad är idag? Stökiga områden även där eller fortfarande hyfsat lugna?
Citera
2024-03-01, 10:40
  #2
Medlem
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Skälby och Viksjö är lugnt fortfarande. Ska ni bo i villastan (Hässelby) så kommer ni alltid vara nära stöket hur ni än gör.
Citera
2024-03-01, 11:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Skälby och Viksjö är lugnt fortfarande. Ska ni bo i villastan (Hässelby) så kommer ni alltid vara nära stöket hur ni än gör.

Tack för svar!

Ja, det var min känsla av Villastan också hehe.
Citera
2024-03-01, 11:19
  #4
Medlem
Jordgubbes avatar
Gör en matris, ungefär så här:

Vad kostar villor
Är skolorna okej
Logistik för barn
Logistik för er
Hur är grannarna
Byggen på gång (tex synd om ni hamnar bredvid ett avgastorn till Förbifart Stockholm)

Ni kan använda er av hitta.se's kartfunktion hur grannarna är (lite kuriöst, men kan ge en hint). För elva år sedan var det nån som gjorde en sån här kartbild över villapriserna, finns en färskare? Annars bara hemnet/booli.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback