Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-01, 10:50
  #1
Medlem
Beställde en grill från Grillbutiken.se

Lite naivt och snabbt beställde jag nog, för några dagar efter jag gjorde beställningen så upptäckte jag att det knappt finns någon information alls om företaget i fråga, plus att de endast har en email man kan skriva till för att kontakta där man ännu inte fått någon respons.

Någon som vet om detta företaget är legit? Hittar bannemig noll info om den när jag googlar etc. Men sett butiken flertal gånger tidigare. Så finns gör den så som jag uppfattar det.
Citera
2024-03-01, 10:57
  #2
Medlem
Det är ett AB som är huvudman, sök på AllaBolag .

Nils Larssons Maskinservice Aktiebolag
Porfyrgatan 4, 254 68 Helsingborg
556627-2984
Citera
2024-03-01, 10:57
  #3
Medlem
Johan_08s avatar
Finns ju jättemycket information.
Omsatte senast 40 miljoner.
En facebook som varit någorlunda aktiv.

Står dessutom på kontaktsidan:
"Vi upplever ett särskilt stort intresse just nu. Det tycker vi naturligtvis är skoj! Men vi hinner inte svara på frågor så fort som vi brukar. Just nu så kan vårt svar dröja 1-2 arbetsdagar. Vi hoppas att ni förstår. Vi svarar på alla e-post men i en del fall så tar det lite tid."
Citera
2024-03-01, 11:04
  #4
Medlem
OneTaps avatar
dom e legit. men personligen köper ja inte grejer ifrån butiker som inte har telefon nummer. ovärderligt o kunna ringa o skälla ut dom vid behov :P
Citera
2024-03-01, 11:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
dom e legit. men personligen köper ja inte grejer ifrån butiker som inte har telefon nummer. ovärderligt o kunna ringa o skälla ut dom vid behov :P


Dom har 042-133520
Citera
2024-03-01, 11:47
  #6
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
dom e legit. men personligen köper ja inte grejer ifrån butiker som inte har telefon nummer. ovärderligt o kunna ringa o skälla ut dom vid behov :P

Instämmer, likaså köper jag inte från nätbutiker som inte erbjuder Klarna. Såvida det inte handlar om nån etablerad känt företag.
Citera
2024-03-01, 12:51
  #7
Medlem
Ingen aktiv instagram men vad gör det?

Endå legit!
Citera
2024-03-01, 15:26
  #8
Medlem
För att tydliggöra, hittade också org-numret etc. Men finns noll recensioner eller liknande. Inte mycket som nämnts om företaget over-all.

Brukar inte beställa från sådana butiker, men blev lite väl snabbt då av någon anledning har de flesta butikerna höjt priserna på Weber grillarna med några tusenlappar senaste månaderna.
Citera
2024-03-25, 15:55
  #9
Medlem
Hur har det gått såhär i efterhand? Funderar själv på att beställa grill genom Grillbutiken men blir osäker precis som dig när det inte finns recensioner om företaget.
Citera
2024-04-07, 23:35
  #10
Medlem
Hmm misstänker att detta är ett av alla dropshippingföretag med långa leveranstider om ens någon leveranstid. Eller fick du vad du beställde? Känns ju inte särskillt tryggt om det inte finns någon företagsinformation. Återkoppla gärna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback