Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-22, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Alla de här mupparna som står med sina mobiler och filmar, vad gör de med inspelningarna egentligen? Lägger de ut de på sina personliga insta-flöden med 50 följare, eller vad? Verkar ju helt meningslöst. Det finns ju ändå på salwans konto, rapporteras ändå i tidningarna osv.

Postar troligtvis på deras sida med någon svordom och samlar poäng bland sina vänner som jihadist krigare.
Citera
2024-03-22, 17:53
Medlem
fluff995s avatar
Då vart det över denna gången. Hoppas radarparet kommer hem utan problem.

Lite synd att man inte fick se några högre förvaltningstjänstemän göra bort sig - stadsledningskontoret mm ligger ju alldeles intill. De lös överhuvudtaget med sin frånvaro under demon, trots att de i princip måste korsa torget för att ta sig till närmsta hållplats och ofta gör det runt 17-tiden i vanliga fall. Nästan så man får känslan att alla som arbetar där aktivt undvek platsen.
Citera
2024-03-22, 18:46
Medlem
XavierPierrous avatar
Citat:
Då vart det över denna gången. Hoppas radarparet kommer hem utan problem.

Lite synd att man inte fick se några högre förvaltningstjänstemän göra bort sig - stadsledningskontoret mm ligger ju alldeles intill. De lös överhuvudtaget med sin frånvaro under demon, trots att de i princip måste korsa torget för att ta sig till närmsta hållplats och ofta gör det runt 17-tiden i vanliga fall. Nästan så man får känslan att alla som arbetar där aktivt undvek platsen.

Ja, då var spektaklet över. Det är bra helgunderhållning detta! Märks att dessa psyksjuka clowners (som hör hemma på Östra sjukhuset, utmärkta faciliteter för de åkommor dessa individer lider av) trams inte intresserar folk lika mycket sedan SVERIGE gick med i nato. Med all rätt, det hela syftar bara till ytterligare polarisering i ett redan polariserat samhälle.
Citera
2024-03-22, 18:55
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavierPierrou
Med all rätt, det hela syftar bara till ytterligare polarisering i ett redan polariserat samhälle.

Om vi bortser från det uppenbara - alltså att en pol i detta fall är kategoriskt bra, och den andra polen kategoriskt dålig - så har du ju fel i sak också.

Om koranbränningarna drar mindre och mindre uppmärksamhet, och genererar mindre och mindre våldsyttringar från muslimer, så innebär ju det att polariseringen minskat, inte ökat. 2022 ledde koranbränning till massiva kravaller och mordförsök på både demonstranter och polis. 2024 leder det knappt till mer kaoz än en genomsnittlig motdemonstration under ett SD-torgmöte. Religionskritiken har normaliserats, toleransen ökat, spänningarna minskat. Utan koranbränningarna hade vi fortfarande haft horder av muslimer i landet som gått runt och varit beredda att ta till dödligt våld mot sin omgivning. Fortsätt konsekvent bränn koraner, så kanske polariseringen försvinner helt till slut.
Citera
2024-03-22, 19:02
Medlem
XavierPierrous avatar
Citat:
Om vi bortser från det uppenbara - alltså att en pol i detta fall är kategoriskt bra, och den andra polen kategoriskt dålig - så har du ju fel i sak också.

Om koranbränningarna drar mindre och mindre uppmärksamhet, och genererar mindre och mindre våldsyttringar från muslimer, så innebär ju det att polariseringen minskat, inte ökat. 2022 ledde koranbränning till massiva kravaller och mordförsök på både demonstranter och polis. 2024 leder det knappt till mer kaoz än en genomsnittlig motdemonstration under ett SD-torgmöte. Religionskritiken har normaliserats, toleransen ökat, spänningarna minskat. Utan koranbränningarna hade vi fortfarande haft horder av muslimer i landet som gått runt och varit beredda att ta till dödligt våld mot sin omgivning. Fortsätt konsekvent bränn koraner, så kanske polariseringen försvinner helt till slut.

Den stora merparten av muslimer i Sverige är laglydiga och skattebetalande medborgare. De allra flesta har varit storsinta nog att ignorera dessa utländska agenters småaktiga försök till provokation. Vilket är bra. Då kanske salwan kan fokusera på att lära sig svenska och skaffa sig ett riktigt jobb. Förstår att det är gött att spela på folks känslor ovh glassa på tiktok. Utan ett ärligt handtag i hela livet.
Citera
2024-03-22, 19:16
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Den stora merparten av muslimer i Sverige är laglydiga och skattebetalande medborgare.

Det var de brittiska kolonisatörerna i Indien med.

Citat:
Då kanske salwan kan fokusera på att lära sig svenska

Tittade du inte på demon? Salwan Najem (som jag tror är den som närvarade denna gång) kan svenska. Att han står och gapar en del på ytiska är ju för publikens räkning.

Citat:
och skaffa sig ett riktigt jobb.
Hur vet du att han inte har ett jobb? Han har varit här sedan 1998, och fått svenskt medborgarskap. Ok att det inte var supersvårt på den tiden, men man behövde åtminstone i teorin ett arbete för att få medborgarskap.

Citat:
Förstår att det är gött att spela på folks känslor ovh glassa på tiktok.

Tror inte direkt man kan "glassa" på Tiktok genom att köra sporadiska liveströmmar med några tusen tittare. Jag tycker själv hela diskussionen kring motiv, finansiering osv är intressant, men hittills har jag -om man tråcklar sig genom den kopiösa mängden skitsnack och lösa rykten- inte sett något som tyder på att demonstranternas bevekelsegrund skulle handla om annat än genuint patos. Occhams rakkniv: Salwanerna kanske helt enkelt avskyr islam?
Senast redigerad av fluff995 2024-03-22 kl. 19:20.
Citera
2024-03-22, 19:19
Medlem
XavierPierrous avatar
Citat:
Det var de brittiska kolonisatörerna i Indien med.

Tittade du inte på demon? Salwan Najem (som jag tror är den som närvarade denna gång) kan svenska. Att han står och gapar en del på ytiska är ju för publikens räkning.

Hur vet du att han inte har ett jobb? Han har varit här sedan 1998, och fått svenskt medborgarskap. Ok att det inte var supersvårt på den tiden, men man behövde åtminstone i teorin ett arbete för att få medborgarskap.

Nej, jag såg inte på jönseriet. Har ett jobb att utföra om dagarna, till skillnad från clownen salwan.
Citera
2024-03-22, 19:22
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Nej, jag såg inte på jönseriet. Har ett jobb att utföra om dagarna, till skillnad från clownen salwan.

Själv brukar jag ju inte uttala mig om saker jag inte satt mig in i, men ok. You do you.
Citera
2024-03-22, 19:56
Medlem
Hört att nästa sker på medborgarplatsen stockholm och efter det en i Malmö.

Eller så är det tvärt om, nästa vecka i Malmö och efter det på medborgarplatsen Sthlm.

Får uppdatera när jag vet mer.

Varje fredag utan stopp. Det är såhär det ska vara.

pågår en live på tiktok med salwan och jade nu när de kör hem.
https://www.tiktok.com/@salwan.najem2/live
Senast redigerad av okejkonstigfraga 2024-03-22 kl. 19:59.
Citera
2024-03-23, 16:30
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Hört att nästa sker på medborgarplatsen stockholm och efter det en i Malmö.

Eller så är det tvärt om, nästa vecka i Malmö och efter det på medborgarplatsen Sthlm.

Får uppdatera när jag vet mer.

Varje fredag utan stopp. Det är såhär det ska vara.

pågår en live på tiktok med salwan och jade nu när de kör hem.
https://www.tiktok.com/@salwan.najem2/live

Vad har hänt med Salwan Momika?
Citera
2024-03-24, 07:10
Medlem
https://insikt24.se/tumult-vid-koran...3A8ZhiK-oteIv4
Citera
2024-03-24, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnieAndreasson
https://insikt24.se/tumult-vid-koran...3A8ZhiK-oteIv4
.

Det verkar inte ha varit något tumult. Men SD gubben i Erik A i Ungern som driver insikt24 gör sitt bästa för att desperat bidra till att fd. prästinnan och och Salwan får
publicitet. Jag beundrar Eriks trohet till SD fast han blev utesluten och ser inte ut att må så bra i Ungern. Kanske borde han skaffa sig ett riktigt jobb i sitt nya hemland. Det samma gäller även för fd.prästinnan och Salwan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in