• 2
  • 3
2024-03-07, 23:36
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirCastaloz
Det verkar stämma. Baserat på namn, ort och att det står att han jobbar på en pizzeria samt att den ekonomiska skulden i tidigare dom avser ett lån gällande pizzeriaprylar.

Precis. Då är detta en person jag själv har sett vid ett par tillfällen ute på stan. Han har ett avvikande uttryck i ansiktet, vilket fått mig att lägga honom på minnet.

Jag har reagerat på hans intensiva och aggressiva uttryck. En märklig och hård blick. Som en sjuk och mentalt instabil person. Han kan skifta i utseende, utifrån hans bilder på profilsidan.

Jag ser att det är samma kille.
Citera
2024-03-15, 13:54
Medlem
Domlingens avatar
Något nytt i detta fall? Ett gammalt klassiskt fyllemord?
Citera
2024-03-19, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domlingen
Verkar vara flera som nu sitter som misstänkta, men inget åtal är väckt ännu.
Citera
2024-04-08, 18:29
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domlingen

Verkar inte vara något "klassiskt" fyllemord. Står i GP idag att mannen varit inlåst i flera dagar och ropade på hjälp från en balkong och det var så polisen till slut kom dit men då var han redan död. Flera män sitter häktade.

Från GP:

Citat:
• En man i 50-årsåldern från Hisingen, som tidigare endast är straffad för diverse trafikförseelser.

• En man i 40-årsåldern också från Hisingen, vars belastningsregister bara innehåller en punkt – förargelseväckande beteende genom offentlig urinering.

• En man i 25-årsåldern från Majorna, som inte fällts för annat än folkbokföringsbrott och brott mot bilbälteslagen.

Enligt åklagaren är det lite av en gåta hur dessa individer hamnat i en förundersökning som gäller allvarligt och dödligt våld.
Citera
2025-01-14, 10:08
Medlem
En mordmisstänkt man i Göteborg satt häktad med restriktioner men försattes på fri fot i nästan ett dygn.

Anledningen: Ett administrativt misstag.

Senast 6 december behövde åklagaren väcka åtal. Men åklagaren missade detta och begärde inte heller åtalsförlängning.

Så den häktade satt felaktigt kvar i häktet, utan ”laga grund”, i två och ett halvt dygn.
Den mordmisstänkte släpptes

Först på kvällen den 8 december upptäckte åklagaren felet och beslutade att den misstänkte skulle släppas omedelbart. Åklagaren begärde samtidigt att mannen återigen skulle häktas, vilket skedde på eftermiddagen nästa dag.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-efter-misstag
Citera
2025-01-22, 12:52
Medlem
b00b00s avatar
– Det har varit flera grova brott mot särskilt utsatta personer, utförda av väldigt hänsynslösa gärningsmän. Det här handlar om fult våld och mycket pengar, säger utredaren Christine Hofgren.
Nu har åtal väckts i det omfattande ärendet.

Någon som har målnummer?

https://www.gp.se/krim/skrek-efter-h...f-2a10e0579f38
Citera
2025-01-22, 13:12
Medlem
Visst? Låter sinnessjujt detta.
Citera
2025-01-22, 16:23
Medlem
Det här måste ju bli en stor grej.. fega as!
Citera
Igår, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
– Det har varit flera grova brott mot särskilt utsatta personer, utförda av väldigt hänsynslösa gärningsmän. Det här handlar om fult våld och mycket pengar, säger utredaren Christine Hofgren.
Nu har åtal väckts i det omfattande ärendet.

Någon som har målnummer?

https://www.gp.se/krim/skrek-efter-h...f-2a10e0579f38
Jag tror jag har målnummer, återkommer under dagen om det är rätt.

Blev ledsen när jag läste detta i GP, han gjorde tyvärr misstaget i att skrika högt, om han bara kunde hålla sig kvar på balkongen och väntat in polisen hade han nog levt nu.

Riktig stackare

Hade detta varit Iran hade man avrättat dessa parasiter offentligt
Citera
Igår, 20:26
Medlem
rigbos avatar
De åtalade
Mord
Ömer Özkan (19890301-6031)
Tolkbehov turkiska, medborgare i Turkiet.
Åklagaren yrkar på utvisning på livstid.

Människorov
Goudet Al Hassan (19831112-2355)
Tolkbehov arabiska, medborgare i Syrien, Sverige.

Kadri Kavak (19730712-0878)
Född i Turkiet

Joe Low Li (19971030-8975)

Ömer Özkan har mördat PL. PL har lurats till lägenheten. Där har han blivit avtvingad koder till bankkort och BankID samt sina nycklar. Därefter har köp, överföringar mm till ett värde av över 100 000 kr förts över från hans konton. Med hjälp av nycklarna har de tagit sig till hans lägenhet och stulit saker.

Efter att ha hållits fången i ett par dagar har PL larmat och försökt fly men då blivit ihjälslagen av Ömer Özkan.

Utöver detta har ovanstående GM tidigare gjort liknande brott. Första offret var en kvinna på Hisingen som under en natt blev utsatt i sitt hem. Gärningsmännen lyckades då föra över drygt en miljon kr från hennes konton.

Två personer, båda med tolkbehov, är åtalade för penningtvättsbrott för att ha tagit emot 200 000 kr var från kvinnans konton och sedan skickat vidare pengarna.

Ytterligare två fall finns med i åtalet. En kvinna försökte de på samma sätt råna på 100 000 kr men de lyckades inte med överföringen. Även en annan man blev offer och blev av med föremål samt 100 000 kr.
Citera
Igår, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
De åtalade
Mord
Ömer Özkan (19890301-6031)
Tolkbehov turkiska, medborgare i Turkiet.
Åklagaren yrkar på utvisning på livstid.

Människorov
Goudet Al Hassan (19831112-2355)
Tolkbehov arabiska, medborgare i Syrien, Sverige.

Kadri Kavak (19730712-0878)
Född i Turkiet

Joe Low Li (19971030-8975)

Ömer Özkan har mördat PL. PL har lurats till lägenheten. Där har han blivit avtvingad koder till bankkort och BankID samt sina nycklar. Därefter har köp, överföringar mm till ett värde av över 100 000 kr förts över från hans konton. Med hjälp av nycklarna har de tagit sig till hans lägenhet och stulit saker.

Efter att ha hållits fången i ett par dagar har PL larmat och försökt fly men då blivit ihjälslagen av Ömer Özkan.

Utöver detta har ovanstående GM tidigare gjort liknande brott. Första offret var en kvinna på Hisingen som under en natt blev utsatt i sitt hem. Gärningsmännen lyckades då föra över drygt en miljon kr från hennes konton.

Två personer, båda med tolkbehov, är åtalade för penningtvättsbrott för att ha tagit emot 200 000 kr var från kvinnans konton och sedan skickat vidare pengarna.

Ytterligare två fall finns med i åtalet. En kvinna försökte de på samma sätt råna på 100 000 kr men de lyckades inte med överföringen. Även en annan man blev offer och blev av med föremål samt 100 000 kr.
I GP skrev dom ungefär samma, en av kvinnorna som var äldre fick tillbaka sina pengar. Dom har även konverterat pengar till bitcoin osv.

Jag har nu målnummer, men väntar på att tingsrätten ska pröva sekretess så kommer jag ladda upp FUP här.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in